Gå til innhold

Håpet

Håpet

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Da ble det dagbok på meg også da...

Jeg er gift med verdens beste mann (som alle andre fruer også så klart :fnise: ) og vi er begge i vår aller beste alder :jupp:

Barneønsket har lenge vært på plakaten for min del, og for drøye to år siden var mannen også klart. Da var jeg ikke vond og be og p-pillene ble kastet sporenstreks :) Syklusen kom i gjenge med en gang -Jippi, tenkte jeg. Så lite skulle jeg vite at vi nå, etter over 2 år, fremdeles jakter på den samme spiren.

Vi startet utredningen senvinteren 2007. Alle undersøkelser av meg var fine, men mannen hadde dessverre dårlig kvaltitet på de få svømmerene han hadde. Han har gått til behandling for dette og fått opp kvaliteten en del, men dessverre ikke nok til å ha fått meg gravid. Legene på klinikken vi bruker til prøverør mener jeg kan ha snaev av endometriose, men det er jo uansett en problematikk man omgår ved bruk av prøverør. Kvaliteten til mannen var ved sist prøveøevering litt bedret, og holder den seg vurderer de kombinert IVF/ICSI hvis de får tilstrekkelig med egg fra meg.

Nå er vi inne i prøverørskarusellen. Om en drøy uke starter jeg på spray og så er hele suppa i gang. Spennende og skummelt på samme tid!

Velkommen til den som måtte finne på å lese her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der var jammen dagboka på plass :juhu: :juhu:

Så gøy ! Nesespraystart om 10 dager hos meg ;)

Jeg krysser fingrene for oss begge !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg, helg, helg :sjarmor:

Jeg elsker bare helga!!

Det blir en sosial helg med fest i dag. Godt jeg er på rett side av eggløsningen, så slipper jeg tenke på det hvertfall. Ikke at jeg er så himla nøye på det ellers heller, man gir liksom litt opp etter så lang fartstid i prøver-gamet. Når vi skal i gang med forsøket derimot blir det andre boller. Ett glass vin dagen før og samme dag som innsetting ellers nada nix alkohol før mensen er på plass. Da skal alt legges mest mulig til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg, helg, helg :sjarmor:

Jeg elsker bare helga!!

Det blir en sosial helg med fest i dag. Godt jeg er på rett side av eggløsningen, så slipper jeg tenke på det hvertfall. Ikke at jeg er så himla nøye på det ellers heller, man gir liksom litt opp etter så lang fartstid i prøver-gamet. Når vi skal i gang med forsøket derimot blir det andre boller. Ett glass vin dagen før og samme dag som innsetting ellers nada nix alkohol før mensen er på plass. Da skal alt legges mest mulig til rette.

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver.. Etter SÅÅÅÅ lang tid, så orker en ikke tenke så nøye over om en tar et glass vin.. Jeg har sikkert hatt meg en og to pils hver kveld nå når vi var i danmark.. + kaffe og bayleys :jepp: MEN... når ivf forsøket er i gang så blir det andre boller..

Jeg har fått streng beskjed av mannen også om å ta det HELT MED RO.. (han har nemlig hørt av en kompis at dama hans lå nesten strekk ut på benken i 2 uker - og de var det eneste paret som fikk det til...av 8 par som holdt på samtidig..

Denne gangen skal det nok bli spire på oss ;)

forresten.... hvor i landet holder du til? ser du skriver "er ikke så HIMLA nøye " ;) hehe..

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann78: Ligge ned i 2 uker, det klarer jeg rett og slett bare ikke. Men ta det med ro skal jeg nok klare. Ingen ekstremanstrengelser da hvertfall.

Og nå skal det bli spirer på oss ja :jepp:

Hvor jeg kommer fra skriver jeg nok ikke her *noia* Evt på pm?

Høstjenta: Tusen takk, og velkommen til boka mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye i ro jeg klarer å ligge jeg også, men jeg skal gjøre mitt beste. Sist fikk jeg sykemelding for et par dager. Ikke helt ideelt å løpe rundt på nattevakt da. Men jeg ble jo litt overstimulert også slik at jeg hadde så smerter :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med klinikken min :juhu:

Oppstartsdatoer:

Nesespray: 18 august

Sprøyter: 3 september

Ultralydkontroll: 12. september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med dagbok, da, Håpet! Lurer på om jeg også skal skaffe meg en ... men da er jeg redd for at jeg sitter enda mer på KG enn jeg gjør nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott med dagbok, da, Håpet! Lurer på om jeg også skal skaffe meg en ... men da er jeg redd for at jeg sitter enda mer på KG enn jeg gjør nå :fnise:

He he, ja det er faren da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee.. En ny dagbok!!! :danse:

Måtte nesten innom og hilse på!

Du har en spennende tid i møte! Håper det klaffer helt :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I ettermiddag skal jeg ringe gynekologen og håpe jeg får time på den aktuelle kontrolldagen. Kryss fingre for meg da jenter!!

6 dager til spraystart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag skal jeg ringe gynekologen og håpe jeg får time på den aktuelle kontrolldagen. Kryss fingre for meg da jenter!!

6 dager til spraystart!

Krysser fingrene!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med klinikken min :juhu:

Oppstartsdatoer:

Nesespray: 18 august

Sprøyter: 3 september

Ultralydkontroll: 12. september

he he he :ler2: :ler2: Dette er jo nesten litt morsomt !!! Tenk om det klaffer for begge oss to nå ;) ;) helt samtidig !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...