Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Det ser ut som at huden under føttene mine gjennomgår et hamskifte.. Jeg har badet mye, og da vises det veldig godt at huden noen steder under beina har falt av/er på vei til å bli borte. Har gått mye i sandaler også, og fått gnagsår og blemmer. Hudfiller henger litt.. (Sorry for ekle detaljer) Ser ikke ut som det blir bedre av å file heller. Men jeg har hørt at fotbad rett før leggetid, filing, innsmøring av fet krem og å ta på sokker før man sovner kan hjelpe. Men det er vel mest for å få myk hud? Hva hjelper for å fikse føttene mine? De har alltid vært myke og fine. Men nå skal plutselig mye hud skiftes ut samtidig der... Æsj...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Det ser ut som at huden under føttene mine gjennomgår et hamskifte.. Jeg har badet mye, og da vises det veldig godt at huden noen steder under beina har falt av/er på vei til å bli borte. Har gått mye i sandaler også, og fått gnagsår og blemmer. Hudfiller henger litt.. (Sorry for ekle detaljer) Ser ikke ut som det blir bedre av å file heller. Men jeg har hørt at fotbad rett før leggetid, filing, innsmøring av fet krem og å ta på sokker før man sovner kan hjelpe. Men det er vel mest for å få myk hud? Hva hjelper for å fikse føttene mine? De har alltid vært myke og fine. Men nå skal plutselig mye hud skiftes ut samtidig der... Æsj... fil ned med fotfil på tørr hus. Ta så et langt fotbad og klipp eller skrap bort overflødig hud. Jeg bruker en stor negleklipper, evt. sånn hudbarbergreie fra schroll. Den siste er nesten umulig å unngå blødende sår med, så foretrekker negleklipperen. Smør deretter inn med vaselin, hver dag. Dersom hælene er sprukne finnes det krem som hjelper. Hvis det bare er tørr hud, er vaselin billigst og best. hindrer gnagsår også. Du må gjenta filingen ca en gang i uka.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Vaselin er vel ikke så smart? Spenol er tingen! Å file kan forresten være vondt hvis det ikke er mye og hard hud. Det skal ikke ta så lang tid å fornye huden på føttene, så problemet løses av seg selv hvis du ikke beggynner å file eller skjere bort sjøl.
Malina Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Jeg ville prøvd ut kremen for sprukne hæler. Personlig kunne jeg ikke vært den foruten. Den funker også bra for tørre albuer.
Hinata Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Jeg vil anbefale en krem som heter Fot og Hælbalsam, du kan finne den på helsekost eller her Dersom man bruker denne i kombinasjon med å file føttene en gang hver uke får man babymyke føtter, og den lukter ikke så ille som mange andre fotkremer(som er parfymert med noe som visstnok skal lukte friskt ) Funker fint å bruke denne på tørre albuer også, eller som håndkrem over natta :søvn:
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Jeg vil anbefale en krem som heter Fot og Hælbalsam, du kan finne den på helsekost. Får man kjøpt denne på vitusapoteket? Hvis ikke, hvilke helsekostforretninger har den?
Hinata Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Får man kjøpt denne på vitusapoteket? Hvis ikke, hvilke helsekostforretninger har den? jeg har funnet den på helios, men tror nesten den er billigst på den siden jeg linket til.. tror den kostet 80-90 kr på helios.. tror ikke noen apoteker har den nei, men går jo ann å sjekke
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Ta så et langt fotbad og klipp eller skrap bort overflødig hud. Jeg bruker en stor negleklipper, evt. sånn hudbarbergreie fra schroll. Den siste er nesten umulig å unngå blødende sår med, så foretrekker negleklipperen. Gu, då må du bruke den helt feil:S Jeg brukte den senest for et kvarter siden, og synes den er kjempeeffektiv! Ikke noe blod her gitt! Tingen er at man ikke skal skjære INN eller AV huden, man skal "skrelle" og skrape den bortover. Bruk korte tak med myk hånd. Er kjempebra! Så tar man en vanlig fotfil under når den er tørr, for å jevne ut:) TS, du må iallefall få bort den gamle huden! Bruk en effektiv peeling/skrubb under beina, for forsiktig å løsne/rive bort huden.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 jeg vil anbefale supervarmt fotbad først! så filer du av, og klipper om det er så, og jeg vil anbefale bodyshops fotpleie sett med peppermynte! peppermynte er friskt og fint og gir supermjuk hud, den er skikkli feit den kremmen, jeg elsker den den er skikkelig god, oriflame sin peppermynte fotkrem er også kjempegod, men gjenta dette hver uke så holder det seg ! :D
Sans Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Jeg bruker kremen fra scholl. Kan ikke leve uten!
Brunhilde Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Jeg har pimpestein i dusjen som jeg bruker hver dag. Smører godt etterpå.
Filur Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Jeg tar med meg fotfil i dusjen. Der blir jeg alltid stående en stund. Så rett før jeg går ut, når huden er bløt så filer jeg bort hard hud. Bruker bare en vanlig bodylotion etterpå. Da har jeg babyhud etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå