Gå til innhold

Veksling


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal ha med både dollar og euro til Egypt.. Lurte på om hvor det er lurest og veksle dette? Finnes det lokale banker i Sharm el Sheikh, eller er det kun på hotell/flyplass/vekslelokaler hvor de tar en altfor dårlig kurs når de veksler???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte bare egyptiske pund da vi var der nå i juni. Lettest var det også. Vi vekslet på Gardermoen før vi dro, 1500 eller 2000, det holdt i massevis. Alt er så billig, men vi måtte ta ut litt der nede de siste dagene i en minibank, vi led ikke noen store tap av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilket land du bor i, men må du veksle i bank for å kunne ta med deg euro og dollar, så forstår jeg rett og slett ikke hvorfor du gjør det. Hvorfor tar du ikke med deg norske sedler - da slipper du utgifter til veksling her hjemme, og vår valuta er like gangbar i egyptiske banker som euro og dollar.

Og som en skriver over her, i Egypt brukes egyptiske skilling - ikke euro og ikke dollar - hva er da vitsen med å ha med de valutaene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilket land du bor i, men må du veksle i bank for å kunne ta med deg euro og dollar, så forstår jeg rett og slett ikke hvorfor du gjør det. Hvorfor tar du ikke med deg norske sedler - da slipper du utgifter til veksling her hjemme, og vår valuta er like gangbar i egyptiske banker som euro og dollar.

Og som en skriver over her, i Egypt brukes egyptiske skilling - ikke euro og ikke dollar - hva er da vitsen med å ha med de valutaene?

Sorry!! Mente egyptisk pund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...