Gå til innhold

Reise til Rethymnon eller Agios Nikolaos?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er et ektepar som vil reise til kreta neste år! Men så lurte vi om[s noen vet noe om Rethymnon og Agios Nikolaos?Det vi vil ha er langrunn strand og en sentum(by) vi kan besøke.Og oppleve noe,håper på mange svar.

Trenger hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av Lund
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/353831-reise-til-rethymnon-eller-agios-nikolaos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært i Agios Nicolas, men Rethymnon anbefaler jeg på det varmeste. Da jeg var der bodde vi et par km fra "sentrum", men stranda går hele veien inn og det er restauranter langs hele veien inn - så ikke noe problem å bo litt utenfor heller. Koselig havnesentrum og smågater opp i byen. Dere kan ta buss til Chania og sikkert Heraklion også. Neste gang vi skal til Kreta, blir det til Rethymnon!

Jeg var like utenfor Retyhmnon tidligere denne sommeren og det er ikke et sted jeg reiser tilbake til. Syns ikke det var så koselig der jeg. Gamlebyen var koselig og ikke noe galt, men syns det er litt for stor by med tanke på at det er en del trafikk der om man skal spise på restaurantene som ligger vis a vis stranda så er det ganske bråkete. Jeg ville valgt å dra til et mindre sted og trisves mye bedre på de mindre øyene. Om jeg skulle valgt noen av dine alternativer hadde jeg prøvd Agios Nikolaous.

Har hatt to ferier til Rethymnon og syns dette er bra sted å reise til. Bodde begge ganger ca 1 km fra "sentrum", men det er bare en koselig tur langs strandpromenaden. Anbefaler stedet så absolutt - anbefaler også å be en taxisjåfør ta dere med til en god lokal restaurant, dette prøvde vi mange ganger - og det ble alltid supert!

Jeg har ikke vært i Agios Nikolaos, men var to uker i Rethymnon for noen år siden. Jeg syns det var et kjempeflott sted, og anbefaler det. Fin strand, koselig by, god mat og hyggelige mennesker. (Det finnes jo selvfølgelig alltid noen slitsomme innkastere.) Vi reiste inn til Heraklion og Knossos en dag, og som andre sier kan man jo fint reise andre steder fra Rethymnon også.

Annonse

Jeg har ikke vært i Agios Nikolaos, men var to uker i Rethymnon for noen år siden. Jeg syns det var et kjempeflott sted, og anbefaler det. Fin strand, koselig by, god mat og hyggelige mennesker. (Det finnes jo selvfølgelig alltid noen slitsomme innkastere.) Vi reiste inn til Heraklion og Knossos en dag, og som andre sier kan man jo fint reise andre steder fra Rethymnon også.

hvilke hotel hadde dere? hadde dere kakerlakker?

Det var fin strand og bra å bade der. :) Litt mange folk kanskje, men sånn er det jo på sånne steder.

Når reiste dere?vi tenkte de to siste uken i juni.Tenkte ta apollo el ving.Har du noen erfaring om dem eller hotel uten kakkerlakker;-)

Tenke stjerne 4 el 5?

Vi var der i to uker i månedsskiftet juni/juli. Slutten av juni er en fin tid å reise dit på. :)

Det er såpass lenge siden vi var der at jeg husker ikke hvilken operatør vi reiste med, eller navn på hoteller der. Men med et kjapt søk på nettet så finner du nok bra hoteller. Skal dere ha så fint hotell som 4/5 stjerner så er det nok ikke kakerlakker der. :)

Vi var i Rethymnon i slutten av august.Fine strender men mye strømmninger.Det var faktisk badeforbud ca halve uka.Mulig det bare var vi som var uheldige, men dette ødela uansett ikke ferien for oss da vi hadde flott badebasseng på hotellet. Rethymnon har en veldig koselig gamleby.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...