Gå til innhold

Koteletter og appelsinjuice?


Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Gjest Starya

Jeg mener å ha hørt at kjøtt mørnes av å ligge i appelsinjuice.. Vi skal ha svinekoteletter i dag, også kom jeg til å tenke på at de var noe småsege de vi hadde sist. da er det vel greit å ta forhåndsregler? Jeg steker kjøttet i komfyr, lar det få romtemperatur først.

Men altså: Appelsinjuice? Duger det? Setter det smak på kjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Appelsinjuice fugerer sikkert ypperlig, syren i juicen vil mørne kjøttet. Det vil nok gi kjøttet smak av appelsin, det blir sikkert kjempegodt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Hm, er nok litt tvilsom til appelsinsmak av kjøttet.. (vanedyr)

Kotelettene skal forøvrig fortæres med ris og bernaise. Har det noe å si?

Mindre appelsinsmak om jeg har i div krydder? Ha med olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Det er lurt å ha i litt olje også ja, og krydder du synes er godt. Du kan også bruke andre typer syre for å mørne kjøttet, f.ex sitronsaft eller eddik. Det skal ikke så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Soya Saus inneholder også syre som mørner. Lager mine marinader med eddik eller soya (eller litt av hvert), og det blir ikke vond smak på kotelettene hvis det er det du er redd for. (Du skal jo ikke ha oppi mye, da... )

Sammen med olje, hvitløk, urter og/eller krydder blir det yummy....

Mener forøvrig å huske å ha spist appelsinsaus til svin, så jeg tror ikke det er så farlig hvis det skulle smake litt appelsin etter marinering i appelsinsaft.

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefir som marinade setter fart i mørningen, spesielt hvis du også har i most kiwi. En skvett rødvin er heller ikke å forakte. Ser gusjent ut men kjøttet blir mørt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...