Gjest Au Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har vært hos legen og han konkluderte med at jeg hadde muskelbrist i leggen. Noen som har hatt det? Blir man helt bra, hvor lang tid tar det? Gjør dritvondt i foten, klarer ikke å gå på den. Hadde planlagt heisatur med jentegjengen til helgen, men nå sitter jeg bare i sofaen og surmuler. Hva bør jeg gjøre for å bli fortest mulig bra?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Ingen som har svart på dette. Jeg fikk akutt muskelbrist i leggen i går og lurer på det samme. Jeg klarer å gå, men det gjør vondt. Leggen har hovnet opp. Har ingen smerter når jeg ikke belaster foten. Jeg glemte spørre legen hvor lang tid det kan ta før beinet er leget, men fikk informasjon om å tøye etter par dager.
Gjest jarle amundsen Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Har vært hos legen og han konkluderte med at jeg hadde muskelbrist i leggen. Noen som har hatt det? Blir man helt bra, hvor lang tid tar det? Gjør dritvondt i foten, klarer ikke å gå på den. Hadde planlagt heisatur med jentegjengen til helgen, men nå sitter jeg bare i sofaen og surmuler. Hva bør jeg gjøre for å bli fortest mulig bra?
Wiggins Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Har vært hos legen og han konkluderte med at jeg hadde muskelbrist i leggen. Noen som har hatt det? Blir man helt bra, hvor lang tid tar det? Gjør dritvondt i foten, klarer ikke å gå på den. Hadde planlagt heisatur med jentegjengen til helgen, men nå sitter jeg bare i sofaen og surmuler. Hva bør jeg gjøre for å bli fortest mulig bra? Hvor lang tid det tar før det blir bra er avhengig av hvor kraftig muskelruptur du har fått. Slik du beskriver det tar det nok minst en uke, sannsynligvis enda lenger, før du er noenlunde smertefri. Det er ikke så mye du kan gjøre for å bli fortest mulig bra annet enn å ta det med ro og få nok søvn. Tøyning kan fort gjøre det verre; du kan sammenligne det med å dra i et åpent sår. Det skal mye til for at du ikke skal bli helt bra igjen, så du kan ta det med ro i så henseende. Jeg har hatt muskelbrist flere ganger, det har blitt bra helt av seg selv, jeg har bare måttet ta det med ro. EDIT: Legen kan ikke si deg hvor lang tid det tar før det blir bra. Det kjenner du selv; når det ikke gjør vondt lenger, da er det bra. Endret 21. mars 2012 av Lance
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå