Gå til innhold

Hvor mange var/er dere i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Nå skal ikke vi ha noe tradisjonelt bryllup, men har allikevel telt hvem vi skulle invitert da, og jeg kommer ikke opp i mer enn 50 gjester. Da er all familie tatt med, og de fleste venner (de det er naturlig å be). Jeg syntes det høres så lite ut. Har fått inntrykk at det er vanlig med rundt 80-100 gjester.

Hvor mange er dere/var dere i ditt bryllup? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss 23 mai neste år, og er 60 til middag. Jeg tror ikke dette er noen unaturlig liten sum.

Kommer 20 til til festen da, men likevel.

Er uansett ikke det som betyr noe. men skal ikke be folk bare for og ha "nok" gjester heller...

Lykke til :bryllup:

Skrevet

Vi hadde 72 gjester (hadde alle til middag, ikke kaffegjester)

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye familie en har. Vi har ganske stor familie og ender derfor opp med 60 til middag. Da har vi prøvd å kutte ned så mye som mulig, og inviterer kun de aller nærmeste vennene. 20 ekstra til kaffe må vi likevel ha. Selvsagt kjekt å ha et stort selskap, men jo flere det blir jo dyrere blir det jo også. Opprinnelig var vi 125 på gjestelisten, så er ganske fornøyd med at vi har klart å kutte ned til nesten halvparten!

Får holde en ekstra vennefest etter bryllupet heller!

Skrevet

Vi var 96! Dette var de vi anså som naturlig å dele dagen vår med. Og alle ble invitert til middag. :jepp:

(Synes personlig det er litt "kjipt" å be enkelte kun til kaffen... Men det er meg da!)

Skrevet

Vi blir 34 til middag og 56 stk senere på kvelden. Inviterer bare famile og forlovere til middag og venner til festen etterpå...

Skrevet

skal vi invitere hele familen med søskenbarn til middag blir vi ca 60. Men vi blir nok heller 40-50. Blir nok å invitere endel venner og mer familie til kaffe, kake og fest, så kanskje oppi 100 der. Men den blir holdt på grendehuset da :jepp:

Skrevet
Nå skal ikke vi ha noe tradisjonelt bryllup, men har allikevel telt hvem vi skulle invitert da, og jeg kommer ikke opp i mer enn 50 gjester. Da er all familie tatt med, og de fleste venner (de det er naturlig å be). Jeg syntes det høres så lite ut. Har fått inntrykk at det er vanlig med rundt 80-100 gjester.

Hvor mange er dere/var dere i ditt bryllup? :)

Skjønner godt hva du mener. Jeg tenkte/tenker akkurat det samme som deg.

Vi var 52 gjester i bryllupet (hadde ikke egne kaffegjester). Inviterte 57 stk og da inviterte vi foreldre, søsken, tanter, onkler, søskenbarn og venner. Alle som hadde kjæreste fikk ta med dette. Alikevel ble det altså ikke flere. Vi har ikke så store familier, selv er jeg enebarn og det er moren min også.

I ettertid synes jeg imidlertid dette var helt passe. Man skal helst slå av en liten prat med alle gjestene og det kan bli litt i meste laget hvis man er 100 gjester tror jeg. Synes vi hadde akkurat passe stort bryllup og det har jeg fått høre fra flere av gjestene også som syntes at de fikk en grei oversikt over hvem som var hvem

Skrevet

Han har over 50 stk i sin nærmeste familie, jeg har 12... Derfor blir vi nok (inkludert ca 30 nære venner) 90 stk. Blir mange ja, men vi kan evt kutte ned på vennene og ha vennefest etterpå.

Gjest lillelinn
Skrevet

blir bare 30 vi.. har nesten ikke familie:(

Gjest nextlife
Skrevet

Vi hadde 47 gjester, og jeg synes det var helt flott. Vi følte vi fikk tatt godt vare på dem alle sammen :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Tusen takk for svar :) Interessant å høre hvor mange gjester andre har hatt :) Fortsett gjerne å svar :Nikke:

Skrevet

Vi driver å kladder litt med listeskriving.

Hittil har vi kommet fram til 38 til middag(bare familie + 1 venninne)

Til kaffen har vi foreløpig lagt til enda 30 stk.

Nesten så jeg syns det blir i meste laget

Skrevet

Vi blir 70 stk til middag :-) Tenker ikke over om det er få eller mange. Det er familie og noen venner...

Gjest Grafica
Skrevet

Vi blir 59 stykk totalt om alle kommer. Vi har kutta familien ved tanter/onkler, søskenbarn, besteforeldre og foreldre. Søskenbarns barn osv blir ikke invitert. I alt blir det 7 barn, hvorav 3 er brødrene mine, og 10 venner. Resten er altså familie.

Vi er unge og har ikke råd til å invitere gud og hvermann, dessverre. Mange flere vi gjerne skulle hatt der. Alle blir invitert til kirke, middag og kaffe.

Skrevet

Liten famile på oss begge, noe som gjør at vi er oppe i 48 til middag. Da har vi tatt med en god del venner. Tenker på å invitere ca 20-25stk til når det er kaffe og fest. Og da synes jeg det er mange!!

Har vært i noen bryllup i sommer med enorme mengder mennesker. Ene bryllupet var det 120 gjester, og det ble altfor mye for brudeparet virket det som. De fikk ikke snakket med folk, og stresset rundt alene for å sosialisere med vennene og familen sin...mens vi som ventet tålmodig på å slå av en prat med brudePARET, kun fikk snakke med en av de. Nesten litt trist at det skulle bli en så stressende dag.

Neste bryllup hadde akkurat 100 gjester, og det ble også litt i overkant for både brudepar og gjester. Merket det godt på familien til brudgommen som ikke visste bak eller frem på hvem som var venner eller familie osv.

Så vi vil heller ha et mindre bryllup...men er ikke lett å kutte ned på de 48stk som står på lista.

Viktigste er at dere inviterer de dere vil ha der på den store dagen, og ikke fyller opp med gjester bare for å lage storbryllup.

Skrevet (endret)

På grunn av økonomien satte vi en grense på 60 stykker. Vi ba rett i overkant av dette, og vi blir nok rundt 55. Da er alle bedt til middag. Jeg synes det er helt passe da vi kan rekke å prate med alle.

Endret av Veslejenta
Skrevet

Vi ble 57 i bryllupet vårt. Jeg var så glad vi hadde større bryllup med flere gjester. For alle vil jo snakke med deg på dagen, og jeg stresset rundt forå få snakket med alle.

Hadde det vært flere gjester, ville jeg blitt sittende igjen med en følelse av at jeg ikke hadde rukket å snakke med noen....

Så blir det heller ikke så mange "klikker", og alle snakket med alle.

Kjempe koslig bryllup ble det :rødme:

Skrevet

Vi hadde 5 gjester inkl. 2 egne barn og 1 baby ;)

Skrevet

Vi inviterer 120, satser på litt frafall, slik at vi blir 100. (Lokalet blir trangt hvis over 100 kommer... har litt angst for at alle skal si ja, men vi får vel klare det også...) Vi ber mange av venninnene ta med kaker, og satser på enkel servering. Vil heller ha mange folk og enkelt bryllup enn få folk og eksklusiv middag. Samboeren har stoooor familie....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...