Gå til innhold

Erfaringer med Diane/Feminil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvila. Har vært plaget med kviser i alle år. Ikke sånne dype, skikkelig store kviser, men jevnt over ganske merkbart. Har liksom "gjemt meg i håret", brukt masse mineralfoundation for å skjule osv. Ser ut som monster uten noenting på huden.

Uansett, jeg gikk til legen for å få respekt på Diane (rettere sagt, Feminil). Har brukt dem i 1 uke nå, og huden min ser verre ut! Er så utrolig lei meg..... Hvor lenge skal jeg gå med disse kvisene får huden blir bedre?

Kom over noe på sol.no, og er litt usikker på om det er noe sant i det. Noen som vet?

"jeg har gått på diane i 5 mnd og begynner først nå å se forandring. De første månedene virker diane kjempegodt for de renser i DYBDEN, det vil si at all urenheter blir presset opp mot overflaten og etterhvert forsvinner. kanskje jeg ikke forklarte så bra men håper du skjønner. lover deg at det vil bli bedre =)"

Videoannonse
Annonse
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Det er en annen tråd her om diane du kan lese. Og ja, du må nok regne med at det tar noen mnd før du ser resultater.

Gjest gjest i dag
Skrevet

Skulle tro jeg hadde skrevet det selv. Slet med akkurat det samme og fikk resept på Diane, men siden min skulle levere resepten, sa de på apoteket at jeg helelr kunne få Feminil. Min mann sa ikke noe, da han har naturlig nok ikke greie på dette :fnise: . Resultatet var ti ganger mer kviser og jeg ble bare enda mer fortvilet.

Så etter et brett dro jeg selv på apoteket og jaggu sa hun damen også at jeg skulle få Feminil istedet for Diane. Jeg sa nei takk og ga beskjed om at på respeten så står det Diana og det skal jeg ha. Har nå gått på de i tre uker og er så og si kvitt alle de små kvisene som jeg hadde overalt.

Så min erfaring er at Diane er de som tar kvisene. :jepp:

Skrevet

Jeg har samme erfaring som gjesten over.

Har gått på Diane i mange år, og er kjempefornøyd! Den pillen har virkelig vært en reddende engel for meg.

For en stund siden var jeg på apoteket, og de sa det fantes noe likt med annet navn, Feminil, som var litt billigere. Jeg er for litt mer konkurranse i legemiddelmarkedet, og sa ja til å prøve denne. Det er jo dyrt med p-piller. Resultatet var at kvisene begynte å komme tilbake allerede en ukes tid etter jeg hadde byttet til Feminil. Etter en måned var det ganske ille, og jeg kastet resten av pillene, og gikk på apoteket og fikk Diane igjen. Skaden rettet seg etter et par uker.

Så jeg holder meg også til Diane.

Damen på apoteket sa at hun ikke kunne forstå at Feminil ikke hjalp, for det skulle være det samme innholdet. Jeg vet heller ikke hvorfor, men det var nå slik for meg. :)

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Jeg har gått på feminil i 2 uker nå, og har enda ikke antydning til kviser. Krysser fingrene for at de ikke kommer heller.. Men kjøper nok diane etter dette brettet for å være på den sikre siden.

Til gjest som akkurat har begynt på diane/feminil: for de fleste blir det verre før det blir bedre, så det kan jo være at det var helt tilfeldig at de gikk bort når du begynte på diane.

Gjest gjest i dag
Skrevet
Jeg har gått på feminil i 2 uker nå, og har enda ikke antydning til kviser. Krysser fingrene for at de ikke kommer heller.. Men kjøper nok diane etter dette brettet for å være på den sikre siden.

Til gjest som akkurat har begynt på diane/feminil: for de fleste blir det verre før det blir bedre, så det kan jo være at det var helt tilfeldig at de gikk bort når du begynte på diane.

Jeg har brukt Diane siden jeg var femten år, er nå 36 år. Kuttet ut Diane for fire år siden da jeg fikk sistemann og min mann steriliserte seg. Og kvisene kom gradvis. Og det har vært sånn i fire år og jeg har vel prøvd alt annet av kjerringråd/kostholdsråd for å unngå å starte med Diane, siden jeg strengt tatt ikke behøver p-piller. Men til slutt var det ikke noen annen råd. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...