Gjest Gjest_Line_* Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hvor mye tjener en sykepleier? Hva lønnes en for når en er sykepleierstudent....assistent eller hjelpepleier?
Gjest Legestudent Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Hvor mye tjener en sykepleier? Hva lønnes en for når en er sykepleierstudent....assistent eller hjelpepleier? Det kommer helt an på hvor du arbeider! :-) En sykepleier på sykehus starter med ca 280.000, etter hva jeg har hørt. Tror det er litt lavere om en jobber kommunalt. Som sykepleierstudent er lønnen avhengig av hvilke arbeidsoppgaver du har. Om du arbeider som assistent er lønnen deretter, hjelpepleier gir hjelpepleierlønn. Noen kommuner har egen studentstilling med en egen lønnsats for studenter i helsefag. Den ligger et par tusen i året over assistentlønnen som er på ca 217.000. Hjelpepleier/fagarbeider ligger på ca 243.000. Alt er i 100% stilling pr år.
Alla Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Takk for informasjon. Jeg er interesert også...
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hei, jeg lurer også på om jeg kanskje skal slutte på revisjonsstudiet og heller begynne på sykepleierstudiet, fordi jeg synes kontorjobb er litt sånn kjedelig. Tenkte alltid det skulle bli gøy, men etter å ha jobbet med barn i to år nå, trenger jeg en jobb hvor jeg har kontakt med mennesker, og kan gjøre noe bra for dem. ... Men lønna er egentlig det eneste som ikke er så veldig innbyrdende. Men har jo på en måte stor ansvar for mennesker, og blir relativt dårlig lønnet i forhold til det. ... Lurer derfor på, hvor man egentlig kan tjene "mest" som sykepleier. Kjenner en som jobber på sykehuset i Drammen og hun fikk ikke så veldig mye i lønn, men jeg tenker at, hvis man for eksempel jobber på Ullevål eller Rikshospitalet, tror dere man tjener mer da? Takknemlig for tilbakemeldinger. Hilsen
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Hei, jeg lurer også på om jeg kanskje skal slutte på revisjonsstudiet og heller begynne på sykepleierstudiet, fordi jeg synes kontorjobb er litt sånn kjedelig. Tenkte alltid det skulle bli gøy, men etter å ha jobbet med barn i to år nå, trenger jeg en jobb hvor jeg har kontakt med mennesker, og kan gjøre noe bra for dem. ... Men lønna er egentlig det eneste som ikke er så veldig innbyrdende. Men har jo på en måte stor ansvar for mennesker, og blir relativt dårlig lønnet i forhold til det. ... Lurer derfor på, hvor man egentlig kan tjene "mest" som sykepleier. Kjenner en som jobber på sykehuset i Drammen og hun fikk ikke så veldig mye i lønn, men jeg tenker at, hvis man for eksempel jobber på Ullevål eller Rikshospitalet, tror dere man tjener mer da? Takknemlig for tilbakemeldinger. Hilsen Hei, sykepleiere i offentlig sektor følger samme tariffene, så det er (skal ikke være) ikke forskjeller i lønn på f esk Sykehuset i Drammen og Ullvål. For å tjene en del som sykepleier kan du jo f eks jobbe i Nordsjøen på plattform, da vil du tjene mer enn på fastlandet. Om du jobber mye natt og aften vil du også tjene litt bedre enn på vanlige dagvakter eller sykepleier på poliklinikk. Men i all hovedsak må man som oftest videreutdanne seg for å komme opp i et relativt høytlønnsnivå. Du kan jo videreutdanne deg innen anestesi eller intensivsykepleie, og her har sykepleier stort ansvar og 4/5 års utdanning, og dermed bedre lønn. Ellers er jo jordmor en 2-åring videreutdanning fra sykepleier, og jordmødre tjener nok bedre enn "vanlige" sykepleiere Det finnes videreutdanninger innen pediatri hvis du er interessert i å jobbe med barn! du får da tittelen barnesykepleier (som ikke må forvekslas med barnepleier (hjelpepleier)). Håper det var til hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Hei, kjempebra, ga meg litt bedre innsikt, tusen takk for tilbakemeldingen. Hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå