Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg oppdaget plutselig i går kveld at jeg var øm rundt endetarmsåpningen. Jeg har prøvd å se med speil, men jeg tror ikke jeg kan se noe utenom det vanlige. Men jeg kjenner at det er et litt avlangt område på den ene siden av endetarmsåpningen som er ømt og hovent. Kan dette være en hemorroide? Jeg har aldri hatt det før, og syns det er ganske ekkelt. Må jeg til legen for undersøke eller er det noe jeg kan gjøre selv? Jeg trodde dette bare hendte gravide, overvektige eller eldre? Jeg er i 20-årene, frisk og rask og mosjonerer jevnlig. Det enest er at jeg sliter litt med magen, men jeg har ikke følt meg forstoppet nå i det siste.
Catch Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Det kan godt hende at det er hemorroider ja. Klør det også? De du nevner er nok mer disponert for å få det, men alle kan få det. (Ikke så ofte at barn får det da.) Mest sannsynlig vil det gå over av seg selv, men om du plages av det, kan du kjøpe krem/stikkpiller reseptfritt på apoteket som lindrer det. (F.eks. Alcos-anal.) Og om ikke DET hjelper, kan du ta en tur til lege for en sjekk! God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå