SortEngel Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Dere tenker vell.. HAHAH hun kan da vel ikke ha alt.. Vel jo nesten i allefall:s Jeg har fått konstantert dysleksi, angst, depresjon, begynnelsen på kols, allergi, eksem, asma og adhd. Nå tenker vel dere haha hu der er hypokonder( som hele fammilien mn sier).. nop jeg er ikke det .. Jeg bare ikke fungere i denne verden som andre..... Jeg kan ikke jobbe (for jeg klarer aldri å holde på en jobb, for en dag får jeg angst for å gå ut.. og klarer ikke å ringe å si i fra:) ---sparken--- Jeg vet liskom ikke hvor jeg skal begynne... Så dette får være en sån liten begynnelse... kommer vel mere etter hvært.. Jeg skriver på dette forumet for jeg trenger folk å snakke med.. Siden ingen som kjenner meg vet noen om dette ... (fordi forloveden min sier at jeg ikke må si noe til noen )(sidnen han kjenner folkene som vi bor ved) Så internett har blitt en liten lys stripe i mitt sorte tilværelse:) Hilen lille meg
Cuba Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hei du! Vet ikke om jeg har så mye fornuftig å komme med, men du skal hvertfall få en Høres ut som du har det tøft til tider ja.. Men dette med jobb.. Hadde det ikke vært bedre å tatt en fortrolig samtale med sjefen og forklare dette med angsten? Så kan dere bli enige om en ordning som fungerer..? At du f.eks kan skrive en kort sms eller noe den dagen du får angstanfall? Eller klarer du ikke det heller? Nei, jeg aner ikke jeg.. Syns bare det er trist at hverdagen blir sånn for de som er plaget med angst osv. Det gjør det jo ikke akkurat noe lettere..
angeleyes Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Uff. Dette høres ikke noe særlig ut. Sender over en kjempe Hvorfor vil ikke samboeren din at du skal snakke med noen? Flere av de tingene du sliter med ville sannsynligvis bli bedre hvis du hadde noen å prate fortrolig med, spesielt angst og depresjoner. Har du en psykolog? Dette kunne sikkert hjulpet deg litt. Kanskje h*n også kunne hjulpet deg å finne en ordning angående jobbsituasjonen din? Send meg gjerne en pm hvis du vil "prate"¨mer
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Dere tenker vell.. HAHAH hun kan da vel ikke ha alt.. Vel jo nesten i allefall:s Jeg har fått konstantert dysleksi, angst, depresjon, begynnelsen på kols, allergi, eksem, asma og adhd. Nå tenker vel dere haha hu der er hypokonder( som hele fammilien mn sier).. nop jeg er ikke det .. Jeg bare ikke fungere i denne verden som andre..... Jeg kan ikke jobbe (for jeg klarer aldri å holde på en jobb, for en dag får jeg angst for å gå ut.. og klarer ikke å ringe å si i fra:) ---sparken--- Jeg vet liskom ikke hvor jeg skal begynne... Så dette får være en sån liten begynnelse... kommer vel mere etter hvært.. Jeg skriver på dette forumet for jeg trenger folk å snakke med.. Siden ingen som kjenner meg vet noen om dette ... (fordi forloveden min sier at jeg ikke må si noe til noen )(sidnen han kjenner folkene som vi bor ved) Så internett har blitt en liten lys stripe i mitt sorte tilværelse:) Hilen lille meg lol hahahahahahaha pingle sånn ble eg kalt jeg hadde okerat sånn problem, en lege spurte meg noen spørsmål og det hjalp ganske mye alt begynner med angst, man tør ikke å gå ut man for en følelse alle hater deg sånn var eg (og nå skal eg stille deg noen spørsmål og vær helt erlig) 1. hvorfor har du angst å gå ut grunn av skrekk film, har du set en person som er blit drept foran øynene dine, set et lik drept, har du blitt volta, og man får angst vist man dreper en person. eller gjør masse dumme ting med personen svar på det der jeg gir deg 85% at du blir bedre bare vær helt ærlig
sebra Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 jeg må si jeg reagerte på at du sier at samboerne din sier at du ikke skal si noe. for det første så blr det jo enklere for deg, når folk vet hva som er galt. og for det andre så blir det enklere for de som er rundt deg og forstå deg.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 jeg må si jeg reagerte på at du sier at samboerne din sier at du ikke skal si noe. for det første så blr det jo enklere for deg, når folk vet hva som er galt. og for det andre så blir det enklere for de som er rundt deg og forstå deg. ???
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Har du kontakt med NAV? De kan hjelpe deg med å finne tilrettelagt arbeid, eller et sted du kan jobbe med de begrensningene du har og hvor arbeidsgiver har forståelse for at du kanskje ikke klarer å gå på jobb hver dag. Jeg vet om mange som har fått god hjelp derfra. Angående astma og kols - røyker du? Kanskje legen kan hjelpe deg å slutte. Du bør ikke holde alt inne i deg, i motsetning til det forloveden din sier er det antagelig god terapi å fortelle andre, i hvert fall hjelpeapparat som lege og NAV, hvordan du har det. Ikke still for store krav til hva du skal klare, ettersom du har såpass mange problemer er det kanskje urealistisk å drømme om å bli "perfekt", men små mål om å få det bedre er ikke mindre viktige.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 lol hahahahahahaha pingle sånn ble eg kalt jeg hadde okerat sånn problem, en lege spurte meg noen spørsmål og det hjalp ganske mye alt begynner med angst, man tør ikke å gå ut man for en følelse alle hater deg sånn var eg (og nå skal eg stille deg noen spørsmål og vær helt erlig) 1. hvorfor har du angst å gå ut grunn av skrekk film, har du set en person som er blit drept foran øynene dine, set et lik drept, har du blitt volta, og man får angst vist man dreper en person. eller gjør masse dumme ting med personen svar på det der jeg gir deg 85% at du blir bedre bare vær helt ærlig Hæ??? Usammenhengende surr som det der hjelper nok ingen.
Gjest Gjest_Uni_* Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Det finnes flere diagnoser som kan gi nøyaktig de symptomene du nevner. Selv følte jeg for inntill 2 år siden at jeg var 100% mentalt frisk, men nå har jeg diagnose på ADHD. Og ADHD er en av de diagnosene som kan gi nøyaktig de symptomene du nevner. Mange med ADHD har angst, både generell angst som de kanskje ikke vet hva skyldes, spesielt ofte sosial angst (meg inkludert), angst for prestasjonspress, angst for at andre setter for høye krav til deg som du ikke klarer, angst for fremtiden, etc. Et av de aller viktigste symptomene er jo at man ikke takler studier og\eller jobb, at man gjør slurvefeil, at man blir oppsagt uten å helt forstå hvorfor, stryker selv i favorittfagene (skjedde meg), og det blir vanskeligere jo eldre man blir. Man klarer ikke helt å forstå noe av det selv, det føles som du har en brems som ødelegger alle prestasjonene dine og hindrer deg i å oppnå ting. Så begynner man å slite sosialt, fordi veldig mange med ADHD har en "factor X" som gjør at ca ingen holder ut med oss i lengden... Alle rundt deg er enten uinteresserte i kontakt fra første start, eller så virker de først interessert, for så å miste interessen og kutte kontakten med deg. For den med ADHD er det fullstendig uforståelig hvorfor alle forsvinner vekk. Depresjoner er også et av de vanligste symptomene, fordi veldig mange med ADHD sliter så tungt med så mange ting i livet etterhvert, at de blir langvarig deprimerte. Ingenting ser ut til å fungere, selv om man gir alt man har så skeier ting fortsatt ut. Man stryker i studier, blir oppsagt, mister kjæreste og venner, og man forstår overhodet ikke selv hvorfor det skjer og\eller man klarer ikke på egenhånd å snu tendensen. Mange blir feildiagnosert som kronisk deprimerte, fordi psykologen ikke ser årsaken og pasienten ikke forstår problemet selv. Men det er som sagt andre diagnoser som også kan passe. Mange benekter også først tanken på å ha en diagnose, fordi de ikke forstår hva diagnosen betyr i praksis, men når de begynner å sette seg inn i symptomene så får de en masse "aha" opplevelser. Bare tenk over det, les litt rundt om problemene dine og se om du finner andre med de samme symptomene som har funnet ut årsaken til sine problemer.
pittie Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Det er mange i samme båt Har en del plager og problemer selv, ca i samme mengde som deg. Om og gjør å gjøre det beste ut av det.
pittie Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 og du, få deg en time med fastlegen din og fortell om angsten, så vil nav etc hjelpe deg videre. Du kan ikke gå å bære på det uten å fortelle, regner forloveden din ikke helt forstår hva angst går ut på. Legen har taushetsplikt,, og naboene vil nok ikke få vite noe. Det er jo ikke dems sak sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå