Tuttamedtulla Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Er godt over to år siden sist jeg fødte, og nå venter jeg altså nummer to. Gjorde ikke en eneste bekkenbunnstrening da jeg gikk med nummer en, og merker litt etter fødselen at jeg er litt "slapp" nedentil. Sambo sier han ikke merker noe under sex, men det gjør altså jeg. Tenkte kanskje å begynne å trene bekkenbunnen litt nå, også med tanke på eventuelle "lekkasjer" som kan skje i etterkant av fødselen. Har allerede merket litt nå og da, men ikke ofte da. Er det for sent å rette på at man er for "slapp" der nedentil dersom man begynner å trene nå? Og går det ikke an å rette opp at man "lekker" litt med slike øvelser?
Nicky B Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Det er aldri for sent med bekkenbunsstrening, så det er bare å sette i gang!! Hvis det er slik at du merker litt lekkasje allerede nå blir ikke dette bedre etterhvert som svangerskapet går videre og etter fødsel. Jeg kjøpte meg knipekoner etter at andremann ble født for snart 4 måneder siden. De har forskjellig vekt og når man setter inn en kone vil vekten gjøre så at det sklir ut igjen. Denne følelsen av å miste konen vil gjøre at bekkenbunnsmuskulaturen automatisk trekker seg sammen for å hindre konen i å skli ut. På denne måten slipper du å gå og tenke at du må knipe hele tiden. Jeg startet på 20 gram, den neste på 34 gram falt rett ut... , men etter et par uke gikk det helt fint med 34. Målet er å klare å holde inne den som veier 68 gram...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Hva akkurat er knipekoner, og hvor får man kjøpt dem?
Hedda-78 Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 http://www.quintet.no/produkter.asp?do=vis&dokid=36 Jeg har disse. Kjøpte dem på kondomeriet, men tror du kan kjøpe dem på apotek også. Det står visst ikke her, men jeg har lest flere steder at man ikke bør bruke slike under graviditet. Da bør man holde seg til knipeøvelser.
Nicky B Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jeg har disse fra Alexi: Knipekoner Har ikke hørt at man ikke kan bruke slike under svangerskap, i bruksanvisningen som følger med mine står det at de kan brukes under graviditet? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå