Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer egentlig det med luft i sprøyten?

Hva om der er pittelitt luft i sprøyten?

Er det like farlig som om man sprøyter noe inn i blodet, og slipper luft inn?

Det er jo bare mageflesket. Er det like farlig?

Jeg skal sette min første insulinsprøyte på egenhånd nå, og er redd for å ikke ha klart å få ut alt av luft (som forresten er miiiinimalt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går nok så bra så... Har satt insulinsprøyte i 6 år selv.. Tror det eneste som er farlig med å få inn luft, er at man da får i seg mindre insulin... Men hvis det ikke er store luftboblene er nok ikke det noe å være redd for!

Lykke til med sprøytingen :)

Skrevet
det går nok så bra så... Har satt insulinsprøyte i 6 år selv.. Tror det eneste som er farlig med å få inn luft, er at man da får i seg mindre insulin... Men hvis det ikke er store luftboblene er nok ikke det noe å være redd for!

Lykke til med sprøytingen :)

takk, nå var sprøyten satt. stolt! :D

Skrevet

Gratulere! Det er ikke så enkelt å stikke seg selv, det blir lettere etterhvert.

Skrevet

Insulin settes jo bare like under huden,og da er det ikke farlig med bittelitt luft. (Så mye som er i spissen)

Det jeg pleier å gjøre,er å dra opp et par enheter insulin først,og så trykke dem ut (i vasken) - da vet jeg at spissen på penna er fylt opp,og at jeg får i meg riktig mengde insulin :)

Grattis med satt dose :)

Skrevet
Insulin settes jo bare like under huden,og da er det ikke farlig med bittelitt luft. (Så mye som er i spissen)

Det jeg pleier å gjøre,er å dra opp et par enheter insulin først,og så trykke dem ut (i vasken) - da vet jeg at spissen på penna er fylt opp,og at jeg får i meg riktig mengde insulin :)

Grattis med satt dose :)

ah, takk, dere.. nå er jeg litt mindre redd for den luften ihvertfall :D

Skrevet

Jeg pleier alltid å skyte et par luftskudd før jeg setter insulinen. Etter 3 år med penn er jeg ikke så nøye lenger, da går det automatisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...