Gjest TS Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hvordan fungerer egentlig det med luft i sprøyten? Hva om der er pittelitt luft i sprøyten? Er det like farlig som om man sprøyter noe inn i blodet, og slipper luft inn? Det er jo bare mageflesket. Er det like farlig? Jeg skal sette min første insulinsprøyte på egenhånd nå, og er redd for å ikke ha klart å få ut alt av luft (som forresten er miiiinimalt)
Leanne Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 det går nok så bra så... Har satt insulinsprøyte i 6 år selv.. Tror det eneste som er farlig med å få inn luft, er at man da får i seg mindre insulin... Men hvis det ikke er store luftboblene er nok ikke det noe å være redd for! Lykke til med sprøytingen
Gjest ts Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 det går nok så bra så... Har satt insulinsprøyte i 6 år selv.. Tror det eneste som er farlig med å få inn luft, er at man da får i seg mindre insulin... Men hvis det ikke er store luftboblene er nok ikke det noe å være redd for! Lykke til med sprøytingen takk, nå var sprøyten satt. stolt! :D
Wildy Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Gratulere! Det er ikke så enkelt å stikke seg selv, det blir lettere etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Insulin settes jo bare like under huden,og da er det ikke farlig med bittelitt luft. (Så mye som er i spissen) Det jeg pleier å gjøre,er å dra opp et par enheter insulin først,og så trykke dem ut (i vasken) - da vet jeg at spissen på penna er fylt opp,og at jeg får i meg riktig mengde insulin Grattis med satt dose
Gjest TS Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Insulin settes jo bare like under huden,og da er det ikke farlig med bittelitt luft. (Så mye som er i spissen) Det jeg pleier å gjøre,er å dra opp et par enheter insulin først,og så trykke dem ut (i vasken) - da vet jeg at spissen på penna er fylt opp,og at jeg får i meg riktig mengde insulin Grattis med satt dose ah, takk, dere.. nå er jeg litt mindre redd for den luften ihvertfall :D
Lipstick Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Jeg pleier alltid å skyte et par luftskudd før jeg setter insulinen. Etter 3 år med penn er jeg ikke så nøye lenger, da går det automatisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå