Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Bare innom en liten tur for å vise at det er liv i meg. Tre dager ting, det meste begynner å være under kontroll. Akkurat nå sitter jeg og kopierer musikk som jeg skal brenne på cder til festen. Prøver å blande swing, gammeldans, disco, ballader og gamle standardlåter, sånn at det skal være noe for alle. Håper så inderlig at gjestene våre skal kose seg og danse masse!

I ettermiddag skal pappa og mamma gi oss en valsetime... kjæresten min gruer seg voldsomt, men akkurat på det punktet har jeg ikke tenkt å gi meg.

Nå sitter jeg med finskoene på, prøver å få gått dem inn litt ordentlig på forhånd. Og så er det så varmt at føttene mine er skikkelig hovne... 28 varmegrader er ikke akkurat hverdagsvær i Trondheim.

Skal jobbe videre. Men det er så koselig å vite at dere tenker på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med innspurten og bryllupet Ingeborg! :heiajente:

Blir gøy å høre referat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ er du gift, vennen!!! :o

.. og godt i gang med den store dagen deres. Håper alt er supert, at været er fint, at kjolen ble fin, at håret ble som det skulle, at blomstene var lekre, at brudgommen sto klar ved alteret og at dere begge to sa JA!

Det er et modig valg å gifte seg i disse dager, hvor så mange ekteskap ryker fortere enn man rekker å si "bryllupskake". Nettopp derfor er det så modig å ta det valget at man ønsker å være gift med hverandre, å love hverandre evig troskap.

Jeg kjenner dere kanskje ikke så godt, men det lille jeg vet om dere får meg til at tenke at "jo, dere er av de som kommer til å klare det. Som kommer til å få et ekteskap med tillit, respekt, samhørighet, lidenskap og vennskap."

Gratulerer med dagen, kjære Ingeborg! Lykke til!!

... gleder meg veldig til å se bildene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ingeborg og gratulerer!

Det var en nydelig og personlig vielse, talen som din svigerfar holdt var varm og nær, men med gode råd og akkurat passe høytidlig. Mange fine innslag - både musikalsk og lesinger - jeg koste meg under hele vielsen. Smilet til Øyvind da han fikk se deg var helt fantastisk!

Så nå håper jeg at dere har det bra på festen - og jeg tar gjerne imot referat når det passer seg slik.

Gleder meg til å lese hvordan du oppfattet vielsen.

Igjen: GRATULERER!

P.S. Har du slutta å smile nå?

Trodde ikke det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen i dag! :dagensrose:

Håper du har en fantastisk dag! Og, vi venter i spenning på bryllupsbilder og referat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

UTROLIG dårlig at det ikke allerede ligger ute referat og bilder fra helgens begivenhet, i hvert fall tatt i betraktning at det er en journalist vi snakker om.

Finnes det ikke deadline her?? :ler:

...eller var bryllupsnatten så anstrengende at vi må se på sportssidene...?

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og tusen, tusen takk for alle hilsninger og varme tanker.

Dette er første gang jeg rekker innom siden bryllupet, det har vært fullt opp med familie og styr hele tida. Og om en halvtime reiser vi på bryllupsreise....

Det kommer referat, jeg lover. For dagen vår var aldeles fantastisk og vi koste oss noe så innmari. Foreløpig kan den hellige ektestand anbefales...

Har fått ut et bilde: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=503&page=1. Er bare et lite et, er det jeg har tid til nå. Flere bilder og mer info får dere se seinere. Glad i dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å se større bilder! Jeg ser jo ikke hvordan kjolen er en gang på det bildet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen deres var utmerket (i alle fall sett fra en gjest synspunkt, regner i grunnen med at de er enige). Ingeborg var nydelig! Den kjolen var enda finere på henne enn på bildet jeg har sett før. Både hår og tiara var rett. Alle svarte riktig på alle spørsmål, og brudeparet satt opp ved alteret med en voldsom flørting og noen brede smil. Ettersom dette skal være den lykkeligste dagen i deres liv (så langt), skulle det bare mangle om ikke de smiler, og det er godt å se at de er like forelsket nå som før. Jeg tror ikke jeg var den eneste som ble fortapt i harpespillet. Salmene var også flotte, må innrømme at jeg hadde litt problemer med å huske at det ikke var den vanlige tonen på "herre gud" (eller hva den heter), på hvert eneste vers begynte jeg feil (så om noen hørte feil toner i den, så var det sannsynligvis meg). Og under utgangsmarsjen tror jeg ikke noen hadde lyst til å gå ut. vi ville være der og høre ferdig. Skikkelig flott!

Været var helt utmerket, strålende sol og god temperatur, og det kom til og med noen dråper til sløret på kvelden (utenom at hun ikke hadde slør da, men det er sikkert ikke nødvendig for å få lykken) Lokalet ser utmerket fordi det holder seg ganske kjølig, og de kan å lage mat der. Den var helt utmerket, og akkurat passe mye. (Eller kanskje det var for lite, for jeg orket ikke så alt for mye kake senere). Alle talene var flotte, selv ble jeg veldig rørt av ingeborg sin. I tillegg synes jeg morfaren sin tale var spesielt flott. Utover kvelden var det mange musikalske innslag, det ene flottere enn det andre.

Alt i alt en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje som gift, Ingeborg!! :D

Eg har vore vekke herfrå så lenge at eg gjekk glipp av innspurten og sjølve bryllaupet og alt i hop - sånn kan det gå...

Håpar de kosar dykk no - og gler meg eg òg til å sjå eit litt større bilde.

God etterskotsbryllaupsklem frå Pip'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, endelig, er jeg tilbake og kan gi et referat fra den fantastiske dagen vår. Dette blir sikkert så langt at jeg må ta det i flere etapper- her kommer historien om vår bryllupsdag.

Til min egen store overraskelse våknet jeg ikke før klokka halv åtte. Mentalt var jeg forberedt på null søvn og urolig mage, så det å få sove rimelig uthvilt fra to til halv åtte var noe av en bonus, i grunnen.

Jeg sto opp, pratet litt med mamma, fikk i meg litt kaffe og frokost sammen med pappa og besteforeldrene mine, og så sto forloveren min opp (hun overnattet hos meg). Jeg lakkerte negler, dekorerte en kake og ventet egentlig bare på at tiden skulle bli inne til å dra til frisøren.

Mamma kjørte oss til frisøren kvart på elleve, da var jeg sjeleglad for å komme meg ut av huset. Det blir litt kaos og styr når "hele" slekta er til stede samtidig som jeg selv er temmelig spent for det som skal skje. Men alt ble bedre da forloveren og jeg kom oss til frisøren. Hun var kjempeflink, og brukte faktisk under en halvtime på håret til forloveren min. Dermed hadde vi egentlig alt for god tid til å stelle meg.

Men hun satte i gang, og jeg fikk en nydelig frisyre inspirert av antikkens Hellas. Litt fletter her og der, masse krøller, og den vesle tiaraen min på toppen. Følte meg helt nydelig. Og da hun sminket meg ble det enda bedre, selv om det var veldig merkelig å sitte der med oppsatt hår, festsminke, joggebukse og pappas store skjorte... Pappa kom innom med blomstene, og fikk nesten klump i halsen selv om jeg ikke hadde kjolen på en gang.

Forloveren min og jeg slappet av litt med vin og litt mat, og så skiftet vi på oss kjolene våre. Hele tiden overrasket jeg meg selv med å være veldig rolig. Nesten ikke nervøs i det hele tatt, sikkert mye takket være den ekstremt profesjonelle og erfarne frisøren. Det var dessuten veldig godt å ha forloveren min der.

Onkel kom og hentet oss i den nydelig pyntede brudebilen. Først slapp vi av forloveren min utenfor kirken, så kjørte vi en liten runde for at alle gjestene skulle komme seg inn i kirka. Det var en utrolig merkelig følelse å stå parkert litt på avstand og observere mine egne bryllupsgjester.

Skriver mer seinere, må jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa tok imot meg utenfor kirka. Fortsatt var jeg overraskende rolig, tror egentlig han var mer nervøs enn jeg. Følte meg bare helt sikker på at jeg var i ferd med å gjøre noe helt riktig.

Kirketjeneren åpnet kirkedørene og organisten begynte å spille "Brudeslått fra Øre". Kan ikke si at jeg la så veldig merke til musikken, enda så ulikt meg det er. For oppe ved alteret sto min elskede med et enormt smil om munnen. Har aldri sett ham så strålende, eller så kjekk som han var i den flotte vesten! Det å gå oppover kirkegulvet var helt uvirkelig. Var unormalt tilstedeværende, smilte nesten til hver enkelt gjest, samtidig som jeg synes jeg så på min kjære hver centimeter av veien.

Oppe ved alteret fikk jeg satt meg, og min søster spilte et nydelig stykke på harpe for oss. Det var godt, jeg fikk pustet ut litt. Og min kjære satt rett overfor meg og smilte og var så utrolig kjekk!

Å fortelle om hele vielsen vil bli alt for langt, men det var absolutt dagens høydepunkt. Min svoger (:)) spilte og sang "Vi vandrar saman" av Olav Stedje, og da begynte jeg å gråte (imponerte meg selv ved ikke å begynne tidligere). Svigerfar prest holdt en nydelig tale til oss, og da gråt jeg nok litt til... Skalv litt i stemmen da jeg skulle si mine "ja", men vi svarte med riktig ord på riktig sted og ble erklært for rette ektefolk. Hadde en stor klump av lykke i magen hele tida.

Og da vi gikk nedover kirkegulvet som mann og kone mens alle vennene og slektningene spilte Førdes "Bruremarsj" for oss, kunne jeg rett og slett ikke slutte å smile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...