Gå til innhold

Spikerpistol


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte en på Biltema for noen år siden og den holder i massevis.

Husker ikke prisen, men den er ikke avskrekkende.

Du må også ha en kompressor (det har de også på Biltema).

De har også slike pistoler på Maxbo, Byggern o.l.

Prisen varierer nok etter hva slags spiker du skal skyte. Og du får en dyr utdave som går på gass (trenger ikke kompressor).

Vår er av den billigste typen, som brukes til å skyte i panel, lister og veggplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Unnskyld at jeg bryter inn, men jeg bare må si det... Jeg stusset fælt litt nå.. Hvordan man satt i en spikerstol for eksempel... :oops: Og hvorfor i huleste de solgte det på Biltema?!

Det gikk opp for meg etterhvert at jeg hadde lest feil, asså!

Det jeg egentlig lurte på, var om dere ikke synes de spikerpistolene er skumle å bruke? :roll: Jeg tør nemlig ikke bruke dem, men det hadde vært kjempepraktisk å ha en! :lol: Synes de er så skumle, jeg, er redd for å skyte en spiker inn i hånda eller noe...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillian: De er ikke skumle egentlig.

Du må holde "tuppen" inntil noe for å få brukt den. Så du kan ikke skyte på noen på en meters avstand liksom.

Men uhell kan selvfølgelig skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Den på Biltema er helt super! (Også er den knallblå, lett å finne i virvaret i boden...)

Vi snakket akkurat om den i helgen, Miemannen og jeg, vi har satt den høyt opp på "beste kjøp vi noengang har gjort" listen. Uunværlig for oss. Kvaliteten har ikke vært noen ting å utsette på.

Løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Lillian: Tror det er verre med hammer og tommeltott som holder....

Spikerpistolen bråker litt, dvs det er kompressoren som bråker selve, spikerpistolen smeller litt, og så rykker det litt i den når den slår inn en spiker. Liker lyden jeg, det er lyden av at noe gjøres.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spart mye tid ved hjelp av den pistolen vi også ja.

Det eneste er at kompressoren tar litt plass og er TUNG.

Kompressoren kan også brukes til andre typer verktøy.

Men sambo drømmer nå om en sånn gass-pistol, slik at han slipper å dra på komperessoren og den lange slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også spikerpistolen fra Biltema. Funker helt fint den. MEN en kan kun bruke spiker som en kjøper på Biltema til den.... så hvis du ikke bor i nærheten av en Biltema-butikk så er det kanskje å anbefale et annet merke... Vi bor selv langt borte fra Biltema-butikken så vi må hamstre masse spiker de gangene vi er der, veldig tungvint hvis vi plutselig skulle mangle spiker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

En spikerpistol er kjempepraktisk og er mye mer presis enn en hammer. Bare du bruker den med normal forsiktighet er den ikke farlig i det hele tatt- selv om den er kjempepopulær blant torturister verden over.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN en kan kun bruke spiker som en kjøper på Biltema til den.... så hvis du ikke bor i nærheten av en Biltema-butikk så er det kanskje å anbefale et annet merke...

Vi kjøpte faktisk en pakke spiker på Maxbo som passet vi.

Men disse koster selvsagt det dobbelte (minst). Vi kjøpte på Maxbo fordi Biltema var utsolgt den ene gangen. Ellers hamstrer vi spiker selv om vi bor 10 min unna Biltema. Kan bli utsolgt igjen vet du :ler: . Og det er kanskje derfor de blir utsolgt.. fordi folk hamstrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...