Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger et "jalla" fag som jeg kan ta som privatist i høsthalvåret for å vippe karaktersnittet mitt fra 4,8 til 5 blank.(Tar jeg feil hvis jeg sier at jeg ikke trenger mer enn 3-4 for at det skal skje?)

Hvilket fag kan være greiest å ta? Rettslære, Samfunnskunnskap....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg trenger et "jalla" fag som jeg kan ta som privatist i høsthalvåret for å vippe karaktersnittet mitt fra 4,8 til 5 blank.(Tar jeg feil hvis jeg sier at jeg ikke trenger mer enn 3-4 for at det skal skje?)

Tar jeg feil når jeg tolker ditt innlegg som at du mener du går opp fra 4,8 hvis du får en treer? :lete::ler:

Jeg har selv vært oppe i rettslære som privatist. Syntes det var greit å lære seg. Men du bør øve mye på oppgaveskriving og kjøpe bøker om dette, siden formen har mye å si i dette faget. Samfunnskunnskap var mer puggefag i min tid (vet ikke om det har blitt lov å ta med bøker nå)?

Tilbake til det med karaktersnittet, hva mente du egentlig? ;)

Gjest Forrige gjest
Skrevet

Altså, jeg må ha misforstått det du skrev om karaktersnitt, for du mener vel ikke at du går opp i snitt ved å få en dårligere karakter? Men du kan vel ta noe som gir fordypningspoeng :)

Skrevet

Har man 4,8 i snitt og skal opp må man ha femmere eller bedre. Har man 4,8 og skal opp i fem må man ha seksere. Men kan jo som nevnt ta noe som gir fordypningspoeng i tillegg :)

Skrevet

:fnise: JA! Da tar du fryktelig feil. Noen som har missa elementær matte her, eller?

Skrevet

Kremt... kanskje du skal ta opp matematikk? Huff nå var jeg slem :fnise:

Skrevet

Ta et realfag eller annet fordypningsfag og få 5 eller 6.

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Jeg tror du bør begynne med grunnskolematte.

Skrevet

Har man allerede et snitt på under 5 så kommer man ikke opp i 5 i snitt uansett hvor mange femmere man får ;) Dvs det blir vel rundet opp til slutt bare man kommer nær nok. Men fordypningspoeng er nok tingen, ja. Eller et fag man føler seg sikker på å få 6 i, hvis det finnes noe sånt. :)

Skrevet

Gi sensor en blowjob, og du får 6. Med slike mattekunnskaper er det nok det eneste håpet du har.

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet

Jeg ler meg hjel hvis det neste du sier er at du vil bli ingeniør!

Skrevet

Her var det unødvendig mange sleivspark, synes jeg. En flåsete uttalelse og man er stemplet som dum?

Jeg ville sett på fag som religion, historie, samfunnskunnskap, sosialkunnskap, biologi, samfunnslære, geografi og naturfag for å få opp snittet. Greie fag alt sammen, synes jeg.

Men det er en stor fordel med interesse og emnene også da.

Skrevet

Lurer egentlig på hva som menes med "jalla"-fag? Det er vel ikke så mange fag man kruser inn til en sikker sekser på, mye kommer an på sensor også. Hvis målet er en treer stiller det seg annerledes, men poenget her var å få snittet opp. Det er ikke så lett når man alt har et snitt på nesten fem, så da er nok fordypningspoeng det man bør se etter, ja. Hvis man ikke alt har maks av det, da.

Skrevet

Har du maksa ut alt av fordypningspoeng, eller skal du søke flygeleder eller noe hvor de ikke teller ekstrapoeng? I såfall ville jeg ha sett på de fagene Saeria nevner. Men du trenger ADSKILLIG mer enn 3.

Skrevet

Du bør ta både matte og norsk, for kunnskapene dine på disse områdene var særdeles dårlige.

Gjest 123456789
Skrevet

Du bør gå tilbake til barneskolen. Innlegget ditt vitner om at du tydeligvis ikke har vært for mye tilstede i timene der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...