Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere barna arve sko etter andre barn, selvom ekspertene sier at det er skikkelig fy fy???

Gummistøvler og pensko er vel ok å arve???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi arver og lar arve gummistøvler og sandaler i plast, type slippers og crocs. Pensko som ungene bruker noen få ganger i året går også i arv og det arver vi.

Dagligsko som joggesko og type ecco-sandaler etc arves ikke her i huset/familien.

Skrevet

Jeg har ikke latt ungene mine bruke sko etter andre. Ikke pensko eller gummistøvler heller....

Jeg tror det er greit med pensko som ikke er brukt mye, men jeg har ikke villet gjøre det allikevl.

Gummistøvler er myke fra før av, så de former seg nok ganske bra til foten etter kort tid. Tror det uheldig å arve gummistøvler også.

Skrevet

jeg ville vært skeptisk, det er ikke bare en slitasjen man ser på skoen, men når man bruker en sko, så tråkker man den til slik at den blir slitt etter hvordan brukeren tråkker.

Å skulle gå i sko som andre har tråkket til, KAN være dumt for bena og eget tråkk.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Her har yngstemann arvet pensko, sandaler og støvler etter storebror. Andre sko som joggesko o.l går ikke i arv.

Er man fattig, enslig mamma, har man ofte ikke noe valg...

Skrevet

Vi arver, og kommer sikkert til å gi videre, pensko.

Støvler har vi ikke fått tilbud om å arve, men tror kanskje de blir gitt videre, hvertfall om de ikke blir brukt oftere enn 4 dager i halvåret, som til nå.

Fikk tilbud om et par cherrox, men de bar preg av å ha blitt brukt, muligens av flere barn, så de gikk til fretex.

Gjest antigartner
Skrevet

Men hvor mange av oss har selv gått i arvede sko (i det minste pensko) uten å ha tatt skade av det?

Ganske mange, vil jeg tro.

Skrevet
Lar dere barna arve sko etter andre barn, selvom ekspertene sier at det er skikkelig fy fy???

Gummistøvler og pensko er vel ok å arve???

Barn skal ikke arve sko som er godt brukt. Sko som gummistøvler og pensko kan kanskje arves, men da er det veldig viktig at de er pent brukt. Føttene er så forskjellig, så brukte sko kan være skadelig for føttene til barna. Jobber på skobutikk så vet dette veldig godt.

Ps. Det kommer mer og mer sko med løs såle, så ta opp sålen når dere skal kjøpe sko til barna og mål med foten. Skal helst være ca. 12mm. i helsko. 6mm, å røre tærne på, og 6mm å vokse i. Dette er også en veldig enkel måte å sjekke etter om nåværende sko også er passe.

Gjest Tigress
Skrevet

Det må då gå an å kjøpe til nye såler til dømes, dersom dei er slitte. Eg trur eg tråkka i masse rare typer sko då eg var lita, men overpronasjonen min kom nok heller av M77, ikkje av arva sko...

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Ut fra denne tråden å dømme har mesteparten av den voksne befolkning i dag problemer med føttene. De aller fleste har jo vokst opp med arvede og ganske dårlige sko etter dagens standard.

Skrevet
Det må då gå an å kjøpe til nye såler til dømes, dersom dei er slitte. Eg trur eg tråkka i masse rare typer sko då eg var lita, men overpronasjonen min kom nok heller av M77, ikkje av arva sko...

Det er ikke bare å kjøpe nye såler å legge i slitte sko! huff..!

Sko skal ikke arves når de er slitte, men sko som nesten ikke er brukt er ok.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg meinte at ein kunne kjøpe nye såler dersom sålene var slitte eller synleg forma.

Eg trur ikkje det er så farleg med arva sko, eg.

Skrevet

Har dere prøvd andre voksne sine sko? Det er ekkelt å gå i, synes jeg. De er formet etter eierens fot.

tenker litt sånn med barneskoa også, men pensko det arver de=)

Skrevet

Våra barn har haft ärvda gummistövlar. Ibland som ett extra par hemma med nya paret i barnehagen. Skönt att inte behöva ta stövlarna fram och tillbaka över helgen till exempel.

Vinterskorna är för använda, likaså gympaskorna.

Sandaler har lillasyster fått ärva men hon har de inte så ofta (för smala fötter), det är dock bra att ha som kompliment.

Skrevet
Eg meinte at ein kunne kjøpe nye såler dersom sålene var slitte eller synleg forma.

Eg trur ikkje det er så farleg med arva sko, eg.

Om sålene er slitte eller synlig forma, skal skoene IKKE arves. Gjerne trykk på linkene, der står det hvorfor.

Skrevet
Har dere prøvd andre voksne sine sko? Det er ekkelt å gå i, synes jeg. De er formet etter eierens fot.

tenker litt sånn med barneskoa også, men pensko det arver de=)

Jeg har kjøpt mange par sko på fretex. Syns ikke det er det minste ekkelt. Ja, jeg har lest masse om hvor skadelig det skal være med brukte sko, men jeg tror det er sterkt overdrevet. Kildene pleier å være skobutikker og -fabrikanter ;)

Skrevet
Jeg har kjøpt mange par sko på fretex. Syns ikke det er det minste ekkelt. Ja, jeg har lest masse om hvor skadelig det skal være med brukte sko, men jeg tror det er sterkt overdrevet. Kildene pleier å være skobutikker og -fabrikanter ;)

Skal ikke tvinge dere til å kjøpe nye sko til barna deres jeg.. Håper bare at de slipper skader senere i livet!

God natt:)

Skrevet
Skal ikke tvinge dere til å kjøpe nye sko til barna deres jeg.. Håper bare at de slipper skader senere i livet!

God natt:)

Hehe, ja det er også en måte å si det på...

På hvilken måte mener du at føttene blir skadet senere i livet hvis man for eksempel arver cherox eller pensko? Hva skjer med føttene senere i livet som en følge av dette mener du?

Jeg arvet masse sko som liten og jeg er veldig interessert i å vite hvilke senskader jeg snart kan forvente meg å oppdage.

Og: Barna mine arver cherox og støvler og sandaler av hverandre hvis det ikke er for slitt. De har også arvet dette hos andre og vi har sendt videre. Vi får sannerlig håpe de slipper skader senere i livet....

Skrevet

Datteren min har arvet sko, og jeg har solgt, eller gitt bort, hennes gamle.

Jeg ante ikke at det var så farlig, jeg... Barndommens yndlingssko, fant jeg på et loppemarked. Og føttene mine fungerer likevel fint, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...