Gå til innhold

Vil lære meg tyrkisk


gizmoo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hørt på tyrkisk musikk i 12 år, og syns jeg bør lære meg språket....Vet noen om bra bøker/ nettsteder eller andre måter å lære tyrkisk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_lillemeg_*
Nå har jeg hørt på tyrkisk musikk i 12 år, og syns jeg bør lære meg språket....Vet noen om bra bøker/ nettsteder eller andre måter å lære tyrkisk på?

Heisann!

Jeg har også lyst å lære meg tyrkisk. Har begynt med å finne alfabet osv på nettet. På YouTube ligger det mange videoer som tar for seg "basic turkish". Der kan du høre hvordan de uttaler hver bokstav og enkle ord. Man kan jo selvfølgelig ikke lære seg tyrkisk ordentlig på denne måten, men det er ihvertfall en start:) Jeg synes ihvertfall det er greit å prøve seg litt frem før et eventuelt kurs, slik at jeg ikke føler meg helt lost. På denne linken har du en amerikansk kar som forklarer noen enkle fraser:

. Han anbefaler også noen bøker der tror jeg. Du kan jo ta en titt å se selv:)

Akkurat nå syns jeg dette virker som et umulig prosjekt, forstår ikke hvordan jeg noengang skal greie å uttale noe som helst hehehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også lysst å lære meg tyrkisk. Bodde i Istanbul i 3 mnd - og blir helt mo i knærne hver gang jeg hører noen si noe jeg kan relatere til tyrkiske ord. Er et utrolig fint og elegant språk.

Vet ikke hvor dere bor i landet, men fant denne linken som kanskje kan være noe.

http://www.folkeuniversitetet.no/search.as...h=||||||tyrkisk

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg holder på å lære meg tyrkisk. Jeg bruker sider som www.Lexin.no for eksempel,men den er ikke sånn kjempe bra men grei nok:)Ellers så hjelper det å ha en eller flere tyrkiske venner som har tålmodighet til å lære:)

Jeg synes jeg har kommet godt på vei iallefall,har også en stefar fra tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Alan_*

Det er bare å søke som enkeltemne student på Universitetet. Det koster deg ikke annet ca 400 og det er semesteravgift. Det igjen gir deg goder som billig transport, til trening osv.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bokhandelen har de tyrkisk kurs som de kan bruke på pcen.

lærer deg basic tyrkisk og har flere vansklighetsgrader etterhvert som du lærer mer.

koster rundt 200 kr trur jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_ingvild_*

www.turkishclass.com

er et genialt tilbud for de som vil lære tyrkisk. Selv er jeg gift med en tyrker og hadde mye nytte av den siden da jeg lærte meg språket.

Iyi sanslar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...