Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 I lys av de trådene som har vært om frivillig barnløshet i det siste..må jeg bare spørre dere: Tror du at du kommer til å bli skuffet hvis barnet ditt og svigerdatter/sønn ikke vil gi deg barnebarn?
:-) anna Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 (endret) Politisk ukorrekt men ærlig: Ja, men jeg ville aldri sagt noe om det. Glad jeg har tre mulige barnebarnskapere. Endret 5. august 2008 av :-) anna
Gjest kona Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Jeg ønsker meg selvfølgelig barnebarn, men jeg vil også at barna mine skal få barn fordi de ønsker det selv og ikke fordi de skal innfri mine ønsker. Jeg tar det som det kommer.
gompen Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Nei, de får de velge selv. Har tantunger i massevis, så sjansen for å få noen andre "ekstrabarnebarn" er der uansett.
Brunhilde Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Politisk ukorrekt men ærlig: Ja, men jeg ville aldri sagt noe om det. Glad jeg har tre mulige barnebarnskapere. Helt enig, men jeg ser jo at presset er større på mitt barn, siden jeg bare har ett. Jeg håper på barnebarn, men får ta det som det kommer. Barn skal ikke fødes for å tilfredsstille andres behov, syns jeg. 1
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Litt, kanskje? Men jeg hadde ikke viet livet mitt fullt og helt til barnebarna uansett. Undrer meg også på om det ikke er et verre savn å ha barnebarn, men aldri se dem, fordi de bor langt unna.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Nei. Jeg håper barna mine velger å ikke få barn. Jeg tror ikke det blir godt å leve her om 50 år. Jeg er også bekymret for barnas fremtid.
Vera Vinge Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jeg klarer ikke å tenke så langt fram i tid. Først må jeg få mine egne barn. Men jeg er familiekjær, så jeg vil jo dermed håpe på barnebarn en gang. Men jeg ville aldri mast, håper jeg.
Marianne Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Jeg ville blitt skuffet om jentene mine fikk barn pga andres krav og ønsker og ikke tenkt på egne ønsker. Klart jeg med tiden ønsker meg barnebarn, men det er ikke mitt valg og ikke mitt liv.
Gjest *nurket* Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Har jeg aldri tenkt over faktisk. Om en eller flere av mine barn velger å ikke få barn er det deres valg. Ville nok blitt skuffet, men ville aldri vist det... Uansett er sjansen realtivt stor for at det blir barnebarn med seks barn i flokken.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Jeg blir skuffet hvis mine barn velger å få barn / ikke få barn i henhold til andre folks ønsker og ikke sine egne.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Har ikke barn, men om jeg får tror jeg ikke jeg kommer til å bli skuffet om de ikke får barn. Mulig man kan føle et savn etter barnebarn likevel, men jeg håper jeg lar barna mine styre livet sitt selv og gjøre egne vurderinger. Jeg er allerede drittlei av svigermor som maser om barnebarn i alle mulige situasjoner (og så naiv: det er bare hyggelig å ha barn - mens hennes egen sønn slet med depresjoner og selvdestruktive tanker i årevis pga foreldrenes problemer, skilsmisse, farens svik og påfølgende nerver hos moren. Selektiv hukommelse, ja) selv om vi aldri har indikert at vi har planer om barn, så slik vil jeg ikke bli. Jeg er ikke spesielt familiekjær heller, men er veldig glad i tantebarn og venners barn, så ville vel tenkt på barnebarn som en bonus evt. Men det er lenge til den tid
Nigo-san Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Jeg vet ikke om jeg ville blitt skuffet, men jeg ville blitt veldig overrasket Men utgangspunktet er jo at barna treffer sine egne valg. De skal ikke få barn kun for å glede sin gamle mor, hvis det er det det står på. Når barna blir voksne mennesker, har de ansvar for å selv ta de valgene som er riktig for dem. Mulig jeg er såpass lite opphengt i det fordi det aner meg at i det minste ett av hans, mine eller våre felles barn kommer til å formere seg en gang. Noe annet ville vært snodig og virker ikke særlig sannsynlig.
Gjest New Dawn Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Ja, jeg ville nok blitt skuffet om ingen av mine sønner valgte å få barn .. men jeg ville aldri latt dem få vite at jeg syntes det var litt trist. Eldstemann er nå akkurat like gammel som jeg var da jeg fødte ham ... det er litt merkelig å tenke på .. Tuller litt med mannen min om akkurat dette emnet - så da vi var på ferie i sommer - bare han og jeg - så sa jeg "tenk så kjekt det skal bli når vi får barnebarn som vi kan ta med på ferie" Og siden jeg er sikker på at jeg skal bli verdens beste farmor så hadde det jo vært litt trist om jeg ikke ble det ..
Gjest Glør Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Jeg er veldig usikker på om jeg vil ha barn selv, så dersom jeg bestemmer meg for å få det, vil jeg evt ha veldig stor forståelse for at de velger bort egne barn. Og dersom jeg mot formodning skulle savne barnebarn er det nok av de som søker reservebesteforeldre, og jeg synes uansett at blodsbånd er oppskrytt.
Angelhoff Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Jeg blir skuffet hvis mine barn velger å få barn / ikke få barn i henhold til andre folks ønsker og ikke sine egne. Signerer denne! 1
Kosemose Skrevet 5. august 2008 #18 Skrevet 5. august 2008 Jeg ville nok syntes det var litt trist å ikke få barnebarn, men hvor skuffet jeg hadde blitt vet jeg ikke. Hvis barnet mitt ønsket seg barn men var ufrivillig barnløs ville jeg vel syntes mer synd på barnet mitt enn på meg som ikke ble bestemor! Jeg vet i allefall at jeg hadde syntes det var veldig stas å få barnebarn når den tiden kommer!
Gjest *Mim* Skrevet 5. august 2008 #19 Skrevet 5. august 2008 Jeg ville nok bli litt skuffet, men det må barna mine få avgjøre selv. Jeg skal ikke dytte dem i den ene eller andre retningen. Men som Nigo-san blir jeg nok litt overrasket om jeg ikke blir bestemor med tiden...
Jade Skrevet 6. august 2008 #20 Skrevet 6. august 2008 Vil selvsagt ha barnebarn, men aksepterer det om det ikke blir slik. Det er ikke mitt valg. Og noen ganger er det ikke barna våres valg heller, desverre. Jeg har fått mitt barn (og snart ett til, forhåpentligvis), og er kjempeglad for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå