Freaky Skrevet 1. juni 2003 #1 Skrevet 1. juni 2003 Jeg har nå vanket her på KG en liten stund og jeg må si at jeg er ganske overasket over enkelte brukeres sterotype holdninger ovenfor andre mennesker. Det er ikke det at jeg ikke liker friske diskusjoner, litt fleiping, eller andre meninger enn mine egne. Tvert imot, jeg syns det er morsomt og lærerikt å lese om hva andre måtte mene om ulike problemstillinger og temaer som blir tatt opp her. Det jeg reagerer på er enkelte brukeres aroganse og fordommer mot andre grupper eller enkeltmennesker. Jeg vil gå så langt som å si at enkelte KVINNER her inne diskriminerer andre kvinner/kvinnegrupper. Man skulle tro at kvinnediskriminering som “handling” (ikke tema) ikke ville forekomme i et kvinne forum. Når ord som “slaskete”, “sliten”, “ustelt”, “halvfeit”, “slaskete fødevagina” o.l blir satt i sammenheng med småbarnsmor, hjemmeværende eller arbeidsledig, er det i aller høyeste grad diskriminerende ovenfor de kvinnene som karakteriseres. Er det kanskje slik at disse holdningene gjenspeiler generelle samfunnsholdninger? Det er i såfall veldig trist. Man har like stor verdi som menneske om man er hjemmeværende med små barn eller om man er karrierekvinne som “forventer effektivitet og er med i tiden”… Når det gjelder kroppsfokusering så må vi kvinner heller støtte hverandre i å stå imot det kvinnefientlige kvinneidealet som media pusher gjennom ulike kanaler. Vi må slutte å la oss lure til å tro at vår lykke og glede øker proposjonalt med antall knokkler som er synlige. Det vi blir lykkelige av er at vi er fornøyd med oss selv, enten vi er karierekvinner, hjemmeværende, halvfeit, tykk eller tynn. Uansett hvilke forskjellige verdier og holdninger vi måtte ha, burde vi holde oss for god til å sjikanere hverandre... Freaky
Gjest Donna Skrevet 1. juni 2003 #2 Skrevet 1. juni 2003 Det synes jeg var et veldig fint innlegg Freaky!!!!! Virkelig ord til ettertanke. Jeg har merket med det samme som deg- og sikkert flere med oss. Vi får håpe flere legger merke til tråden og at den får noen til å tenke etter ............ :D
MarianneE Skrevet 1. juni 2003 #3 Skrevet 1. juni 2003 Hmmm....ja, du er kanskje inne på noe der... Desverre!!!
Tilde Skrevet 1. juni 2003 #5 Skrevet 1. juni 2003 *applaus* Veldig bra innlegg Freaky. Du setter ord på det jeg lenge har tenkt.
Gjest Vega Skrevet 1. juni 2003 #6 Skrevet 1. juni 2003 Joda, men noen ganger brukes eksempler - og synes vel ikke vi skal ta oss så innmari nær av alt. Ingen småbarnsmor kan vel ta seg nær av et hint om slappe muskler i underlivet, - dette er jo noe som blir motvirket av knipeøvelser, fra første dag etter fødsel - med 180 knipinger daglig, blir en småbarnsmor trangere enn en jomfru i løpet av barselperioden... Synes det er verre, med all den kroppsfikseringen vi blir utsatt for i RL, via reklame osv. I det hele tatt, synes jeg vi tar oss litt for mye nær av kommentarer her inne. Nå finnes det jo tråder om penisstørrelse, kroppshår, silikon (der inne, i alle fall, er jo silikontilhengerne i flertall) - som i seg selv hinter om at noe er galt med en, dersom en ikke har attributtene i orden... Og jeg skjønner at noen kan ha behov for å vise til eksempler, selv har jeg brukt Grorud-dalen i en negativ setting, uten å ha fått innspill på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå