Gå til innhold

Aquarius sine tanker

Aquarius

Anbefalte innlegg

Huff, i det siste har jeg følt meg så motløs, jeg har liksom dannet en "jeg driter i hva som skjer"holdning..Jeg gidder ikke å engasjere meg i noe særlig lengre..Jeg har det ikke dårlig..Det finnes millioner som har det tusen ganger verre enn meg, men jeg vil ikke si at jeg har det bra heller..Vet ikke hva det er som feiler meg, i den grad det feiler meg noe i det hele tatt..Jeg er vel nede i en downperiode, siste året har vel igrunn vært en hel downperiode, det eneste positive jeg ser nå er sommerferien som er rett rundt hjørnet. Det er ikke lenge igjen nå, heldigvis!!

Ahh, det var deilig å skrive tankene sine, jeg pleier ikke å skrive dagbok, burde kanskje gjort det..Det er jo en slags terapi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Takk skal du ha, Puff the magic dragon :D Skolestart gikk ganske fint! :D:D

åååå! :D I dag møtte jeg på en som jeg ikke har sett på over et år. Kjempe hyggelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Ser man det.. Jeg fant en dagbok jeg begynte å skrive i for hele to år siden. ikke verst.

Fant ut det er på tide å få ut tanker igjen. Jeg sitter med så mange tanker, men ingen å dele dem med. Da er det så deilig å få skrevet noe ned, få det vekk fra hodet. Men jeg klarer ikke helt sette ord på hva jeg føler, men jeg tror det nærmeste ordet jeg kommer er forvirret. Jeg er forvirret. Hva skal jeg gjøre med livet mitt? Jeg føler det er så meningsløs. jeg har ingenting som virkelig driver meg gjennom hverdagen, jeg har ingenting jeg brenner for. Selvfølgelig har jeg ting som engasjerer meg, men jeg gjør ikke noe med det. Det er så mye jeg vil gjøre, så mye jeg vil oppleve! men jeg gjør ikke noe med det. Og så får jeg dårlig samvittighet for alle tingene jeg kunne gjort men ikke gjør. Ond sirkel. Hvorfor gjør jeg bare ikke tingene jeg vil gjøre, tingene som kan gi større mening til livet mitt? Svaret er ganske enkelt.. Jeg er redd. Redd for å gjøre ting alene. Jeg vil ha noen andre med meg, så om jeg feiler så har jeg noen å støtte meg til. Jeg er for avhengig av andre, er ikke sterk nok alene alltid føler jeg. Det er synd. Tenk på hva jeg går glipp av. Jeg kunne tenkt meg et år i utlandet. Men tenk om jeg ikke trives, tenk om et år i utlandet blir det verste året i mitt liv? Tenk om jeg blir ensom, alene og isolert? Det negative overskygger alltid det positive. for tenk om et år i utlandet blir det beste som noen gang har hendt meg? Jeg tør ikke håpe på at jeg kunne være så heldig. Synes ting for det meste går i dass for meg for tiden. men jeg har jo igrunn ikke så mye som holder meg igjen i Norge.. kanskje jeg skal ta en sjanse? Den som intet våger intet vinner. Lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde papsen bursdagsfeiring. og da kom hele slekten på besøk. det er sjelden syn at hele vår lille slekt er samlet. men litt koselig og, selvom jeg synes for det meste det er kjedelig å sitte i bakgrunnen å høre på alt mulig babbel, så er det koselig når alle er samlet. Fordi det er en sjeldenhet.

Nå skal jeg få litt orden på ting og tang her. Årets must-do:

- Besøke bestemor!! er der alt for sjelden.. bader i dårlig samvittighet.

- Lese mer til studiet mitt. (selvdisiplin? hva er det?)

- Bli hundefosterhjem.

- Få et bra kosthold.

- Legge meg til skapelig tid og stå opp til skapelig tid hver dag.

- Satse på å gjøre nye ting.

- Teste ut fjellklatring.

jah? dette burde vel holde? iallefall foreløpig...

huff, så vaaaaarmt det er her i inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aquarius! (<-- ble det riktig?)

Jeg var bare på rusletur rundtom i dagbøker her, da jeg snubla innom din. Og jeg kjenner meg veldig igjen i tankene du setter på "papiret". Jeg har selv tenkt, og tenker fortsatt, så og si akkurat det samme. Og det er fryktelig tungt og destruktivt. Jeg har hatt en runde hos sosionom, hvor jeg fikk vite at jeg pr definisjon hadde "moderat depresjon". Fortsatte å gå til henne en stund, og siste timen hadde jeg i juli i år. Jeg har blitt bedre, gått fra moderat til mild iløpet av våren, men er nok fortsatt litt vel deppa enkelte dager. Og for tiden er det nettopp dette med å brenne for noe som plager meg. Jeg er ikke engasjert i noe, ingen spesielle interesser som er min "lidenskap". Og det synes jeg er fryktelig trist, og er vel mer eller mindre på desperat jakt etter slike følelser eller eventuelt ny hobby som kan bli min lidenskap. Og den dårlige samvittigheten er min faste følgesvenn og..

Du skrev alt så bra, jeg klarer ikke å formulere mine tanker like tydelig. Men jeg vil frem til at det virker som vi tenker likt om mange ting, og at du kan gjerne snakke med meg om dette hvis du vil?

Og forresten, vet det ikke er enkelt, men man vinner som regel bare man våger.. Det å våge er jo en seier i seg selv for "slike som oss" :)

Håper vi snakkes!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linck!

Hmm..*sjekke* a-q-u-a-r-i-u-s.. jepp, det var rett. Hehe, flink ;)

Av en eller annen grunn så er det godt å vite at noen kan kjenne seg igjen i hva jeg skriver. Da vet man at man ikke er helt alene i den store verden om å føle som man gjør. Og det er bra. For hvem vil vel være alene?

Og veldig hyggelig å høre at det går bedre for deg. Fra ”moderat” til ”mild” er jo kjempebra! Keep up the good work :) Det er rette veien.

Kjenner meg godt igjen når du skriver: ”er vel mer eller mindre på desperat jakt etter slike følelser eller eventuelt ny hobby som kan bli min lidenskap. Og den dårlige samvittigheten er min faste følgesvenn og..” Akkurat som jeg kunne ha skrevet det selv. Så det ser ut til at vi har noen like tanker.

Jeg studerer litt psykologi, og fortiden holder vi på å lære om ”positiv psykologi”. Det har blitt gjort et eksperiment som gikk ut på at hver dag før en person legger seg så skriver han/hun ned 3 positve hendelser fra dagen sin. Bare sånne små ”ubetydelige” hendelser som f.eks: I dag spiste jeg god middag eller I dag leste jeg en god bok. Og dem som noterte ned positive hendelser var mindre deppa enn dem som ikke gjorde det. Så det sier en del om hva positive tanker kan gjøre :) synes det var litt interessant.

Og forrsten! Veldig hyggelig du stakk innom dagboken min! det glemte jeg å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen i dag har fin den. helt grei :)

Har vært en tur til byn. godt å komme seg litt vekk hjemme i fra. kjøpte meg en croissant (er det sånn det skrives..?) som jeg skulle ha til kvelds i stedet for tørre skiver.. men tror du den overlevde hjemturen? neida, den falt ut av posen og ligger på bakken et sted.. :roll: menmen, fant noen pizzastykker jeg kunne ha til kvelds i stedet. Duger det og :)

Håper noen sultne fugler får glede av min croissant iallefall da ;)

Endret av Aquarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...