Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg er så lei av å ha fast 8-16 jobb. Jeg ønsker litt mer valgfrihet. Ha mulighet for å jobbe hjemmefra om det skulle passe meg bedre en dag eller to. Så da lurer jeg jo selvfølgelig på hva slags stillinger som har denne muligheten.
MiniMjau Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Har jobb i offentlig sektor, innen it. kan ha hjemmekontor når jeg vil, men blir som regel 1 dag annahver uke alt ettersom.... Ellers så tar jeg morgenen hjemme og er på jobben til ca 10. Jeg har 8-16 jobb om jeg jobber hjemme også. Jeg synes det er deilig at jobben er ferdig kl 16 og at jeg slipper å ha det hengende over meg til alle døgnets tider.. Veldig behagelig å jobbe hjemme, MEN ikke så veldig effektivt da.... alltid noe som skal gjøres i hjemmet og lett å bli distrahert av det...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Elektroingeniør i oljeselskap. Men er enig i at det er upraktisk. Min samboer skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort noe i løpet av dagen når jeg er hjemme. Skjønner ikke at jeg faktisk jobber! Men vi har flexitid på jobb. Kan begynne mellom 7 og 9. Kjernetiden er mellom 7 og 15. Bare folk er der i løpet av den tiden, kan man selv velge når man begynner/slutter
Gjest RuskeSara Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Web og markedsføring. Kan egentlig ha hjemmekontor når jeg måtte ønske, men er stort sett på kontoret 08-17 hver dag. Jeg er mye mer effektiv når jeg sitter på kontoret enn når jeg er hjemme. Men veldig greit å kunne jobbe feksibelt når det er behov for det!
Rosalie Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Siving. Hos oss er hjemmekontor blitt så utbredt etter at vi flyttet ut til Fornebu (= laaang resevei for mange) at det må avtales på forhånd. Dvs. en e-post skal sendes til sjefen og sekretæren senest kvelden i forveien. Jeg bruker det forholdvis sjelden, for jeg liker å være på arbeidsplassen min og spise lunsj med andre etc., i tillegg til at jeg er en noget svak person og lett faller i "day time TV"-fella, noe som gjør at jeg må jobbe uforholdsmessig lenge utover... Men det er kjekt å ha den muligheten - har jeg legetime, f.eks., er det greit å slippe reiseveien. Og i perioder med mye pollen utendørs kan jeg allikevel jobbe selv om jeg helst ikke skal eksponeres for uteluft. Og dersom jeg virkelig MÅ fordype meg i en oppgave uforstyrret en dag, tar jeg hjemmekontor. For til tider kan det være fryktelig mye mas og avbrytelser når man er på kontoret...
*Enigma* Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg jobber på intern-IT i en telekombedrift, privat sektor. Jeg bruker ikke hjemmekontoret så mye, ettersom det er mye enklere å stikke bortom folk hvis de trenger hjelp enn å hjelpe dem over telefon/ta over pc-en deres, også er det en del ting jeg rett og slett ikke får gjort hvis jeg sitter hjemme. Ellers er det veldig praktisk å kunne ta seg hjemmekontor hvis man får håndverkere eller lignende på besøk, sånn som i dag. Hjemmekontor skal helst avtales på forhånd, men oppstår det noe på kort varsel så går det greit det også. Har fleksitid med kjernetid mellom 9 og 14:45 også da, så om jeg kommer sent og går tidlig en dag er ikke det noe problem, jeg sitter ofte godt over 8 timer, så det går som regel opp i opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå