Gå til innhold

Til dere som har mulighet for hjemmekontor

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Jeg er så lei av å ha fast 8-16 jobb. Jeg ønsker litt mer valgfrihet. Ha mulighet for å jobbe hjemmefra om det skulle passe meg bedre en dag eller to. Så da lurer jeg jo selvfølgelig på hva slags stillinger som har denne muligheten. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobb i offentlig sektor, innen it. kan ha hjemmekontor når jeg vil, men blir som regel 1 dag annahver uke alt ettersom.... Ellers så tar jeg morgenen hjemme og er på jobben til ca 10. Jeg har 8-16 jobb om jeg jobber hjemme også. Jeg synes det er deilig at jobben er ferdig kl 16 og at jeg slipper å ha det hengende over meg til alle døgnets tider..

Veldig behagelig å jobbe hjemme, MEN ikke så veldig effektivt da.... alltid noe som skal gjøres i hjemmet og lett å bli distrahert av det...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Elektroingeniør i oljeselskap.

Men er enig i at det er upraktisk. Min samboer skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort noe i løpet av dagen når jeg er hjemme. Skjønner ikke at jeg faktisk jobber! :P

Men vi har flexitid på jobb. Kan begynne mellom 7 og 9. Kjernetiden er mellom 7 og 15. Bare folk er der i løpet av den tiden, kan man selv velge når man begynner/slutter :)

Gjest RuskeSara
Skrevet

Web og markedsføring.

Kan egentlig ha hjemmekontor når jeg måtte ønske, men er stort sett på kontoret 08-17 hver dag. Jeg er mye mer effektiv når jeg sitter på kontoret enn når jeg er hjemme.

Men veldig greit å kunne jobbe feksibelt når det er behov for det!

Skrevet

Siving. Hos oss er hjemmekontor blitt så utbredt etter at vi flyttet ut til Fornebu (= laaang resevei for mange) at det må avtales på forhånd. Dvs. en e-post skal sendes til sjefen og sekretæren senest kvelden i forveien.

Jeg bruker det forholdvis sjelden, for jeg liker å være på arbeidsplassen min og spise lunsj med andre etc., i tillegg til at jeg er en noget svak person og lett faller i "day time TV"-fella, noe som gjør at jeg må jobbe uforholdsmessig lenge utover... Men det er kjekt å ha den muligheten - har jeg legetime, f.eks., er det greit å slippe reiseveien. Og i perioder med mye pollen utendørs kan jeg allikevel jobbe selv om jeg helst ikke skal eksponeres for uteluft. Og dersom jeg virkelig MÅ fordype meg i en oppgave uforstyrret en dag, tar jeg hjemmekontor. For til tider kan det være fryktelig mye mas og avbrytelser når man er på kontoret...

Skrevet

Jeg jobber på intern-IT i en telekombedrift, privat sektor. Jeg bruker ikke hjemmekontoret så mye, ettersom det er mye enklere å stikke bortom folk hvis de trenger hjelp enn å hjelpe dem over telefon/ta over pc-en deres, også er det en del ting jeg rett og slett ikke får gjort hvis jeg sitter hjemme.

Ellers er det veldig praktisk å kunne ta seg hjemmekontor hvis man får håndverkere eller lignende på besøk, sånn som i dag. Hjemmekontor skal helst avtales på forhånd, men oppstår det noe på kort varsel så går det greit det også. Har fleksitid med kjernetid mellom 9 og 14:45 også da, så om jeg kommer sent og går tidlig en dag er ikke det noe problem, jeg sitter ofte godt over 8 timer, så det går som regel opp i opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...