Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen mulighet for å slippe muntlig examen uansett hvor mye man hater det? Jeg har så angst for muntlig examen at jeg ikke har studert på 3 år pga jeg nå må ta muntlig examen, for å få noe som helst st.kompetanse eller utdanning i det hele tatt...

Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg! Du bør finne deg en god kollokviegruppe og øve dere på å ha muntlige fremføringer i de forskjellige temaene dere gjennomgår! I tillegg bør du skrive deg punktlister/disposisjoner for hva du vil si vedrørende de forskjellige temaene.

Prøv å snakk med eksaminator/lærere i god tid før eksamen og hør litt om hvordan formen på eksamen blir, blir det masse småspørsmål, for du bare et tema du skal greie ut om, etc. Du kan jo også si til læreren din (om det er h*n som skal eksaminere deg og si at du er nervøs, og forklar hva som blir mest komfortabelt for deg(f.x om han skal avbryte deg, stille småspørsmål, hjelpe deg på vei) . Læreren er jo på DIN side! :-) Det er sensor som skal "dømme" deg.

Snakk med andre studenter/elever som har hatt samme eksamen og hør hvordan spørsmålene ble formulert når de hadde eksamen.

Skrevet

hvilket fag gjelder det?

når vi gikk på videregående var det noen som slapp muntlig framføring foran klassen fordi de syns det var så vanskelig/skummelt etc. mens en annen klasse fikk framføre foran bare jentene... :S

jeg har sos angst, og hater derfor å snakke foran forsamlinger, inkl sensor og lærer. det viktigste er at du er godt forberedt og kan alt i det pensumet!

jeg har hatt 3 muntlige eksamener, matte på ungdomsskolen, biologi og spansk på videregående. det gikk bra det, til tross for min mentale lidelse. men matte KAN jeg bare ikke, men jeg strøk jaffal ikke. biologi kan jeg heller ikke men fikk da en treer. 6 i spansk merkelig nok...

muntlig er fælt ja, men jeg syns at det er lettere å levere på muntlig enn skriftlig....

Skrevet

Jeg hadde også veldig angst for muntlig, kom opp i det en gang. Kunne fort ha strøket da jeg nesten ikke klarte snakke, men da jeg endelig fikk talens bruk gikk det heldigvis bra. Trøsten hvis man kommer opp i muntlig (i hvert fall på vgs) er at det stort sett stilles mye lavere krav til hva man må kunne for å få en bra karakter. Men er glad jeg slipper muntlig eksamen igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...