Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal bruke dette året på å ta opp fag slik at jeg kan få et enda høyere snitt..

Nå har jeg 4 i naturfag (læreren var i tvil om jeg skulle få 4 eller 5), 4 i norsk (skriftlig, muntlig og nynorsk), 5 i engelsk og 5 i samfunnsfag..

Er det noen som har erfaring i det å forbedre karakterene ett år.. jeg jobber 50% men har en del tid til å lese..

Norsken blir jo 3 eksamener, også er det 3 andre fag.. så 6 eksamener ønsker jeg en toppkarakter i...

Realistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk er vel det som blir vanskligst. Om det er urelaistisk eller ikke kommer helt anpå deg..

Skrevet

Hei, jeg er norsk- og engelsklærer. Å få seks på en eksamen er vanskelig, kanskje vanskeligere i norsk enn i engelsk, men jeg er ikke sikker. Men lykke til, håper du klarer det.

Gjest antigartner
Skrevet

Naturfag og samfunnsfag er absolutt overkommelige fag.

Norsk medfører, som du selv sier, tre eksamener. Du skal ha god dagsform og være heldig med oppgavene for å klare 6 i alle tre. Jeg er dessuten usikker på om "alle" kan lære seg sjanger- og stilfølelse nok til noensinne å kunne skrive seg til en 6-er. I tillegg skal en skrive uten ord- og syntaksfeil. Pensum i muntlig norsk er stort, men ingen umulighet å ha full oversikt over.

Engelsk er vel heller ikke av de enkleste fagene å oppnå 6 i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...