Gjest hvahvemhvor Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Sjefen er kjæresten min og det er slutt. Jeg vil slutte, men har ingen annen jobb å gå til akkurat nå. Hvis jeg ber han om oppsigelse har jeg vel krav på ledighetstrygd frem til jeg får jobb. men det ser ikke så fint ut på papiret. Er det bedre å si opp selv, ingen trygd, men bedre papirer. Eller skal jeg bare si det som det er i en evnt søknad/intervju. hva syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Sjefen er kjæresten min og det er slutt. Jeg vil slutte, men har ingen annen jobb å gå til akkurat nå. Hvis jeg ber han om oppsigelse har jeg vel krav på ledighetstrygd frem til jeg får jobb. men det ser ikke så fint ut på papiret. Er det bedre å si opp selv, ingen trygd, men bedre papirer. Eller skal jeg bare si det som det er i en evnt søknad/intervju. hva syns dere? Jeg ville bedt om å få en oppsigelse for å få ledighetstrygd. Du har jo en god forklaring på hvorfor du ble oppsagt.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Du ber han om å bli oppsagt? På hvilket grunnlag skal han si deg opp? Dette er kanskje den viktigste grunnen til at det ikke bør inngås forhold på jobben.. Hvis du absolutt ikke kan fortsette - ville jeg sagt opp selv. Gå deretter til Aetat og ev til vikarbyrer, rekrutteringsbyråer o.l. Det ser ikke pent ut å bli sagt opp på CV'en - og det er patetisk å si at "jeg ble sagt opp fordi jeg ba om det.. Sjefen var min kjæreste - vi kunne ikke jobbe sammen mer når forholdet tok slutt". Som leder ville jeg ikke ansatt noen med denne historien.. Beklager..
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Det ser ikke pent ut å bli sagt opp på CV'en - og det er patetisk å si at "jeg ble sagt opp fordi jeg ba om det.. Sjefen var min kjæreste - vi kunne ikke jobbe sammen mer når forholdet tok slutt". Som leder ville jeg ikke ansatt noen med denne historien.. Beklager.. Enig. Jeg ville bedt om å bli oppsagt, men fått en vanlig attest der det kun står hvor lenge du har arbeidet der, og hvilke oppgaver du har hatt, og ingenting om at han har sagt deg opp - og bedt om å bli godt omtalt om fremtidige arbeidsgivere ringer ham. Er dere venner og du har skjøttet jobben bra, ville jeg bedt om en mer utfyllende attest, der det står hva de synes om arbeidsinnsatsen din.
Rosalie Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Hadde jeg vært sjefen, hadde jeg ikke villet sagt deg opp. For jeg har ikke gyldig oppsigelsesgrunnlag, og dermed kan jeg ende i arbeidsrettssak dersom du er bitter nok. Og det kan jeg faktisk ikke vite, da jeg ikke kan lese tankene dine.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg syns dere skal finne fram til en løsning hvor du får tid til å finne deg en ny jobb. Det kan gå fort i disse dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå