Gå til innhold

Postbud


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her som jobber som postbud med bil? Er litt nysgjerrig på lønn, arbeidsmiljø osv:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mari_*
Noen her som jobber som postbud med bil? Er litt nysgjerrig på lønn, arbeidsmiljø osv:)

Takker for svar!

Arbeidsmiljøet er supert, og en møter jo mange supre mennesker ute på ruten :)

Jeg har litt under 130,- kr i timen, husker ikke heilt nøyaktig. Men greit betalt som første jobb. 20kr i tillegg på lørdager og ellers vanlige overtidsbestemmelser.

Spør gjerne om du lurer på noe! :) Veeeldig grei jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljø kan jo variere mye avhengig av hvem du jobber med osv.

Min dag ser ca slik ut:

Start kl 8. Sortere post som kommer med bil fra nærmeste postterminal og scanne inn eventuelle pakker som skal være med ut på ruta. Når det er ferdigsortert skal alt ut i bilen.

Jeg begynner stort sett og kjøre rundt 9.30 hvis det ikke er noen forsinkelser. Så er det å kjøre rundt og legge post i postkassene til folk. Noen steder må du inn med pakker eller hvis det henger "varsel"(en gul, avlang brikke) på postkassen om at folk ønsker besøk av postmannen. Når trygden utbetales er det gjerne en god del eldre folk som ønsker å ta ut penger, så da blir det endel stopp.

Som oftest tilbake på terminalen igjen rundt kl 14-14.30, og da er det å rydde ut av bilen, føre balanse for kassen hvis det har vært noen transaksjoner i løpet av dagen, sortere post hvis ettermiddagsbilen har hatt med noe fra hovedterminalen og ellers forefallende arbeid.

Normalt sett er jeg ferdig med dagen kl 15.30, men det kan selvsagt variere. Rundt f.eks. juletider blir det en god del mer arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Jobber du i Oslo? Hvordan er arbeidstiden? Og er helgejobbing valgfritt?

Denne var til Mari foresten. Takk for svar til "gjest" og:)

Hvordan fikk dere jobb der egentlig? Går det an å ringe rundt å høre om de trenger såfører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også som postbud. Tjener 141,- i timen.

Arbeidsdagen starter som regel kl. 07.00 om morningen og varer til 14.30-15.00. Når det er mye post, blir det gjerne litt overtid dog.

Ca halve dagen går med til sortering av post som skal has med ut, mens den andre halve delen går med til å kjøre rundt med post og noen pakker.

Hvis man jobber fulltid er det vanlig å jobbe 1 lørdag i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsmiljø kan jo variere mye avhengig av hvem du jobber med osv.

Min dag ser ca slik ut:

Start kl 8. Sortere post som kommer med bil fra nærmeste postterminal og scanne inn eventuelle pakker som skal være med ut på ruta. Når det er ferdigsortert skal alt ut i bilen.

Jeg begynner stort sett og kjøre rundt 9.30 hvis det ikke er noen forsinkelser. Så er det å kjøre rundt og legge post i postkassene til folk. Noen steder må du inn med pakker eller hvis det henger "varsel"(en gul, avlang brikke) på postkassen om at folk ønsker besøk av postmannen. Når trygden utbetales er det gjerne en god del eldre folk som ønsker å ta ut penger, så da blir det endel stopp.

Som oftest tilbake på terminalen igjen rundt kl 14-14.30, og da er det å rydde ut av bilen, føre balanse for kassen hvis det har vært noen transaksjoner i løpet av dagen, sortere post hvis ettermiddagsbilen har hatt med noe fra hovedterminalen og ellers forefallende arbeid.

Normalt sett er jeg ferdig med dagen kl 15.30, men det kan selvsagt variere. Rundt f.eks. juletider blir det en god del mer arbeid.

Dette gjelder vel kun landpostbud, vanlige postbud har ingen kasse/penger med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i posten ;) Og syns det gikk veldig greit! Tiden går veldig fort husker jeg. ca 3,5 time inne og 3,5 time ute. Tiden flyr og jeg tjente 127,- timen. Veldig bra arbeidsmiljø der jeg var ihvertfall. Mye grisehumor... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestebudet:D

Jeg jobber som lørdagsbud/sommervikar nå, og det er en veldig okei jobb! veldig hyggelig arbeidsmiljø, og tiden går fort. Starter hver dag kl.07.00 (de som er fast heltidsansatte starter 06.30). Sorterer post og pakker fram til ca.09.30 (litt plussminus, noen ganger er jeg ute seinere, andre ganger tidligere), også kjører jeg rundt da... treffer mange mennesker langs ruta, de aller fleste veldig hyggelige:D

tjener ca.125 kroner timen, og pluss 21 kroner på lørdager/overtid/helligdager. Som lørdagsbud (nå i sommer har jeg jobbet fulltid i 7 uker riktignok) jobber jeg 3 lørdager i måneden, og det er kjempegreit ved siden av studiene.

Posten trenger fler postbud, så det er ikke noe problem å få seg jobb. Gå inn på posten.no og sjekk ledige stillinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_marita_*

til deg som ønsker jobb i posten:

jeg har jobbet i posten i rundt 1 år nå og kan ikke si annet enn at det er det beste jobben jeg kunne forestilt meg. jeg er bare 21 år, men har likevel tatt noen friår for å jobbe. noe jeg ikke angrer på siden jeg fikk denne jobben.

vi har et helt supert arbeidsmiljø på vår distribusjon og tiden går omtrent i fra oss hver dag. en jobb i posten er for deg som liker eget ansvar og at det skjer mye hele tiden.

:)

jeg må si at jeg har blitt så glad i jobben min at jeg nå skal utdanne meg innen service og logistikk, og satser på en fremtid som en eventuell distribusjonssjef i fremtiden:)

søk jobb i posten!

mvh marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest vil bli postmann

Hei!

Jeg lurer på om det pr idag 25.09.2009 er noen ledige postbud stillinger?

Og er det lettere å få denne jobben gjennom en postbudarbeider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...