Gå til innhold

Postbud


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her som jobber som postbud med bil? Er litt nysgjerrig på lønn, arbeidsmiljø osv:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mari_*
Noen her som jobber som postbud med bil? Er litt nysgjerrig på lønn, arbeidsmiljø osv:)

Takker for svar!

Arbeidsmiljøet er supert, og en møter jo mange supre mennesker ute på ruten :)

Jeg har litt under 130,- kr i timen, husker ikke heilt nøyaktig. Men greit betalt som første jobb. 20kr i tillegg på lørdager og ellers vanlige overtidsbestemmelser.

Spør gjerne om du lurer på noe! :) Veeeldig grei jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljø kan jo variere mye avhengig av hvem du jobber med osv.

Min dag ser ca slik ut:

Start kl 8. Sortere post som kommer med bil fra nærmeste postterminal og scanne inn eventuelle pakker som skal være med ut på ruta. Når det er ferdigsortert skal alt ut i bilen.

Jeg begynner stort sett og kjøre rundt 9.30 hvis det ikke er noen forsinkelser. Så er det å kjøre rundt og legge post i postkassene til folk. Noen steder må du inn med pakker eller hvis det henger "varsel"(en gul, avlang brikke) på postkassen om at folk ønsker besøk av postmannen. Når trygden utbetales er det gjerne en god del eldre folk som ønsker å ta ut penger, så da blir det endel stopp.

Som oftest tilbake på terminalen igjen rundt kl 14-14.30, og da er det å rydde ut av bilen, føre balanse for kassen hvis det har vært noen transaksjoner i løpet av dagen, sortere post hvis ettermiddagsbilen har hatt med noe fra hovedterminalen og ellers forefallende arbeid.

Normalt sett er jeg ferdig med dagen kl 15.30, men det kan selvsagt variere. Rundt f.eks. juletider blir det en god del mer arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Jobber du i Oslo? Hvordan er arbeidstiden? Og er helgejobbing valgfritt?

Denne var til Mari foresten. Takk for svar til "gjest" og:)