Gå til innhold

santorini


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

vi skal reise til Santorini om noen dager.. Noen som har vært der før?? Trenger litt tips og evt hvor mye det koster å være der( f.eks middag, drinker, osv...) Hørte at det er dyrere i santorini enn andre greske øyer.. men hvor mye dyrere er det der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager at denne ble OT ,Leste nettopp om en mann som gikk rundt med et hode i hånden der. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk herlig på Santorini er min mening :) Hva pittie mener med det hun skriver vet jeg ikke, men var der et par dager under kreta ferien tidligere denne sommeren. Skulle gjerne ha vært der mer!

Lei en firhjuling to-tre dager og kjør rundt på egenhånd. Da kan du kjøre til stranda om dagen og gjøre noen utflukter selv på kvelden, veldig morsomt og svinge seg rundt på den måten istedet for å bruke buss/taxi. Fira og Oia er jo to nydelige byer med koselige barer og restauranter. Se og nyt! Herlig, men dyrt ja. Lurt og se litt på priser om dere ikke har ubegrenset reisebudsjett.. Ellers arrangeres det utflukter på øya og noe jeg egentlig ville hatt med meg var vulkanutflukten, men ble ikke tid til det denne gangen, men jeg skal hvertfall tilbake så da skal jeg ha med meg mere da.

Nå vet ikke jeg hvem du reiser sammen med og hva slags forventinger du har til ferien, men for oss som var ute etter en rolig, avslappende og litt romantisk ferie er dette stedet. Jeg var der for 7 år siden ca. og da syns jeg øya var litt kjedelig, men tok meg heller ikke tid til å se på den heller.. Var mest opptatt av og få festet litt og sånn.. Øya er forresten et godt utgangspunkt til utflukter til andre øyer så er det andre ting dere søker så er det alltids mulighet for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pittie mener med det hun skriver vet jeg ikke, men var der et par dager under kreta ferien tidligere denne sommeren. Skulle gjerne ha vært der mer!

En kvinne ble drept av kjæresten i en liten landsby på Santorini i går kveld. Han gikk rundt med hennes avkappede hodet. Veldig grusomt og trist, men dette har jo ingen ting med Santorini å gjøre. De greske øyer er egentlig veldig fredlige...

Står om drapet på VG nett, aftenposten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santorini veteran...

LEI ATV!! Det var så gøy. Leide ATV og, kjørte rundt på hele øya på den morsomme tingesten. Trafikken ser skremmende ut i starten, men er ikke så ille når du kommer inni det. Kjør opp på det høyeste punktet, til en eller annen militærbase. Helt oppå toppen finner du så plutselig en frodig oase med en eller annen form for kloster. Veldig spesielt. Og fantastisk utsik. Fira om kvelden er et must, Oia og solnedgangen også. Ta gjerne en sånn båttur ut til vulkanen, og gå opp trappene til Oia for å se på solnedgangen. Eller hopp på et esel:-)

Santorini er en fantastisk plass. Masse å se, masse å gjøre. Men litt av sjarmen er vel å oppdage litt på egenhånd. Men du trenger et fremkomstmiddel. Vi startet med å skulle kjøre buss. Det va helt håpløst. Bussen kom når den ville, og gikk når den hadde lyst. Kjørte innom hver minste filleplass, og brukte evigheter på selv de korteste turene.

Santorini er bare helt nydelig. Basta bom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...