Gå til innhold

Mellomblødning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som begynte på p-pillen microgynon for 2 år siden, er nå 18 år. Har pleid å hoppe over mensen noen få ganger, men sjeldent nå de siste månedene. i sommer bestemte jeg meg for å hoppe over mensen, pga ferie og bading. Men midt i brett nr 2 fikk jeg en blødning. Lite blod, men nok til at jeg må bruke bind. Den har nå vart i 3 dager. Er det vanlig å få mellomblødninger sånn helt plutselig når jeg ikke har hatt plager med dette før? Er det noen andre som har fått mellomblødninger etter å ha brukt p-piller så lenge? Eller kan dette skyldes noe annet?

Videoannonse
Annonse
Gjest bente85
Skrevet

Det er normalt å kunne få en mellomblødning om man utsetter mensen. :)

Jeg har selv fått det i jula 2006, og da måtte jeg på butikken å kjøpe bind, siden jeg var hos foreldrene til typen min.

Skrevet

Dette er ganske normalt tror jeg. Da jeg gikk på p-ring kunne jeg aldri utsette mensen med mer enn en periode, prøvde jeg lenger, begynte jeg alltid å blø. Hvis jeg ikke tok ut ringen fortsatte jeg å blø i mange dager, så jeg tok den som regel ut sånn at mensen kom likevel. Min søsterhar det samme problemet, hun kan skjelden utsette mensen med mer enn noen dager før hun begynenr å blø. Jeg vet ikke hva som er grunnen til dette.

Gjest bente85
Skrevet

Det at man får mellomblødning når man utsetter mensen, er en av de bivirkningene man kan få ved å utsette mens.

Å utsette mens gir jo ikke bare mellomblødninger, men også kraftigere blødninger og mer utflod.

Jeg har selv opplevd mens lignende smerter når jeg har utsatt mensen, selv om jeg ikke har mens akkurat da.

Det kan ha skjedd om jeg har utsatt mensen 2 mnd på rad for eks.

Gjest bente85
Skrevet

Humørsvingninger er også normalt hvis man utsetter mensen. Har vært borte i det en gang jeg gjorde det.

Var ikke noe gøy, ble fort sint og irritert kan man si. :P:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...