Trillrund Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Det virker som jeg har fått et nytt utbrudd av trigeminusnevralgien, sist var i 2003. Har vært plaget i perioder siden januar, men først nå har vi begynt å behandle det som TN. Legen og jeg har trodd det har vært betennelse i musklene og bihulene for det har vært litt annerledes enn sist. Sist gikk det mest på tennene og jeg husker jeg satt hos tannlegen og gråt mens jeg bønnfalt han om å trekke alle tennene på høyre side.... Denne gangen er det hele verst rundt kjeveledd og oppover tinningen, men noe vondt i tennene og kinnbein også. Har tatt tegretol siden tirsdag og det hjelper litt. Men man skal jo trappe opp forsiktig. På 2 x 200 mg kjente jeg bare litt kvalme, men på 400 + 200 mg kjenner jeg at jeg blir litt svimmel, ja... Forrige gang var jeg på 2x 600mg før de hjalp. Har hatt dager der jeg har måttet skjære skorpen av brødet fordi det har vært så vondt å tygge, og tannpuss skjer med største forsiktighet.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg har også vært plaget av dette. Var til slutt hos tannlegen og fikk en bittskinne. Denne sover jeg med i de periodene som jeg har vondt. Det var vondt bare å puste med åpen munn. Vondt i kjeve, tenner, opp mot øye og tinning. Fikk bittskinne, og nå kan jeg tygge rå gulrøtter uten problemer. Bittskinnen kostet 1500,-men jeg fikk tilbake stort sett alt fra trygdekontoret. Får håpe dette kan hjelpe deg også
Trillrund Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg skal høre med lege og tannlege om de tror bittskinne kan hjelpe. Akkurat nå er jeg mer opptatt av når bivirkningene av Tegretolen skal gå over. Skikkelig ubehagelig å være så svimmel. Føles som hele huset gynger.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Hei .. jeg har vært plaget med dette siden mai jeg å ,men ikke så intens slik dere beskriver . Har ansikt smerter kun på høyre side av ansiktet og inne i øre . Litt nummhets følelse i tillegg .Har fått tegretol 200 mg av lege får å se om det hjelper .. liker ikke å ta tabletter når jeg vet alle de bivirkninger det har . Mine smerter kan jeg leve uten medisiner .Får meg er det ikke noe problem når jeg tygger eller no sånt ,men med berøring eller mentalstress utløser smertene. Har vært hos nevrolog ingen svar der nå skal inn å ta MR om ikke lenge . Håper på det beste for oss alle:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå