Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg skal anskaffe meg nytt salongbord da jeg nå er lei av å ha det hvite store lack salongbordet fra ikea. det tok mye plass, og har hatt det i noen måneder nå og er lei. Vurderer å gå tilbake til glassbord igjen, og tenkte på

Glassbord med stensokkel

Kristel glass sofabord

Mumbai sofabord

Sort/glass bord fra Ikea

Brunt sofabord

Hvitlakkert sofabord(2)

Jeg likte kanskje det siste litt. Men er usikker på farve. Veggene i stua er hvite/eggeskall/kremhvite, salongen er i camel microfiber, teppet er "flosset" hvitt og firkantet. Har noen hvite og noen brune møbler. Usikker på om skal kjøre med hvite eller mørkebrune/sorte møbler. Stilen er vel egentlig mer litt zen for tida og litt minimalistisk. Er iallefall en stil jeg liker. Har noen noen gode tips og kanskje noen som har ett av disse bordene fra før av? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare "opplevd" mumbai bordet, og det er utrolig fint! Skal anskaffe det selv, men det er ganske dominerende om du liker det litt minimalistisk/ryddig. Jeg liker best afrikansk stil^^

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, jeg syns det er veldig fint men er det ikke litt høyt? Har sett bilder av stuer med det bordet i og det ser så høyt ut.

Skrevet

jo, det er vel av den "høye" typen salongbord, slik at du akkurat har plass til lårene under. Syns det er best jeg :ler:

Skrevet

For å være brutalt ærlig synes jeg de to første er helt gyselige.

Jeg likte best det brune IKEA-bodet faktisk.

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, de to første er litt sære kanskje ja... ;)

Har også tenkt mer og mer på det brune fra Ikea. Tror det vil passe fint til kremhvitt flossy teppe, krem/eggehvite vegger. :) Og har også en cd-søyle i brunsort fra før av. Og så likte jeg at det var glasstopp oppå det og samtidig slipper å se føtter og alt under det. :)

Gjest Helen Parr
Skrevet
For å være brutalt ærlig synes jeg de to første er helt gyselige.

Jeg likte best det brune IKEA-bodet faktisk.

Jeg er enig i dette. Og Ikea var min favoritt også. Jeg likte heller ikke Ellos-bordene.

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, det blir nok det til slutt ja. :) Akkurat nå har jeg store Lack hvite bordet og det blir altfor stort og det er helt hvitt og passer ikke helt, blir for mye hvitt...

Gjest antigartner
Skrevet

Vi har tydeligvis så forskjellig smak at jeg neppe burde gi noen råd.

Likevel; jeg klarer sjelden dy meg når det er spørsmål av typen "velg den du liker best".

Det eneste som under tvil kunne sluppet innenfor dørene hos meg er det brune Ellos-bordet.

Skrevet (endret)
Vi har tydeligvis så forskjellig smak at jeg neppe burde gi noen råd.

Likevel; jeg klarer sjelden dy meg når det er spørsmål av typen "velg den du liker best".

Heheh, jeg også. Jeg har lest tråden 2 ganger og vært fristet å svare uten at jeg liker noen av bordene egentlig. :ler:

Kanskje det svarte IKEA-bordet er nærmest til det jeg kunne forestille meg i mitt hjem, selv om det virker litt tung egentlig. Hvis man har lite plass kan møbler ofte virke greie i store butikkrom, men mye større hjemme.

/ed - litt mindre blah blah fra min del og litt mer saklig ;)

Endret av mrs_bond
Gjest Helen Parr
Skrevet
Det eneste som under tvil kunne sluppet innenfor dørene hos meg er det brune Ellos-bordet.

Og jeg likte ikke Ellos-bordet, fordi det ser ut som en dårlig kopi på dette bordet.

Men som du sier; det er nok klokest å velge det man liker best selv. :)

Gjest antigartner
Skrevet
Og jeg likte ikke Ellos-bordet, fordi det ser ut som en dårlig kopi på dette bordet.

Men som du sier; det er nok klokest å velge det man liker best selv. :)

Jeg avslørte også den falske superellipsen, og er generelt lite glad i kopier. I valget mellom disse bordene, falt jeg likevel på akkurat det.

Er enig i konklusjonen din, velg det du liker best selv!

Skrevet

Jeg har hatt det brune IKEA bordet, veldig praktisk med de to skuffene under. Eneste var at jeg har barn, og holdt på å bli sprø av å hele tiden måtte rengjøre under glassplaten pga. søl og smuler. Aner ikke om det hadde vært mye mindre av dette hvis jeg ikke hadde barn, men nevner det nå hvertfall. Det er også veldig tungt, men det kommer jo ikke mye smuss til, så det er ikke nødvendig å flytte for å f.eks støvsuge under. Selv sikler jeg på dette: http://www.boconcept.no/default.aspx?id=75322&ImageID=45

Ettersom jeg bruker TV'n som dataskjerm og kunne trengt å ha tastaturet på bordet innimellom. Synd det er så dyrt :(

Skrevet
Jeg har hatt det brune IKEA bordet, veldig praktisk med de to skuffene under. Eneste var at jeg har barn, og holdt på å bli sprø av å hele tiden måtte rengjøre under glassplaten pga. søl og smuler. Aner ikke om det hadde vært mye mindre av dette hvis jeg ikke hadde barn, men nevner det nå hvertfall. Det er også veldig tungt, men det kommer jo ikke mye smuss til, så det er ikke nødvendig å flytte for å f.eks støvsuge under. Selv sikler jeg på dette: http://www.boconcept.no/default.aspx?id=75322&ImageID=45

Ettersom jeg bruker TV'n som dataskjerm og kunne trengt å ha tastaturet på bordet innimellom. Synd det er så dyrt :(

Takk du er en engel! Tror dette bordet blir det perfekte i kjellerstuen vår :danser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...