Gå til innhold

Healing mot depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er en jente på 29 år som har slitt med depresjon i det siste. Gikk fra en voldelig ektemann for noen måneder siden og har hatt mye opp og ned humør etter det. Sliter med depresjon, men føler ikke at antidepressive tabletter hjelper meg. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre herfra. Har lite energi til å gjøre dagligdagse gjøremål og takket nylig nei til forfremmelse på jobb, fikk helt angst av tanken på mer ansvar. Har alltid være skoleflink og dyktig i arbeidslivet, men har mistet motivasjonen i det siste. Gjør bare det jeg må og utsetter oppgaver hele tida. Har lest litt om healing og lurer på om noen har erfaring med healing mot depresjon og hvilke erfaringer dere har med det? Vil veldig gjerne ha anbefaling om en god healer i Oslo-området selv om det ikke nødvendigvis er pga. depresjon. Vil ikke bare finne en i telefonkatalogen.. På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare erfaring med orsenterapi som ikke er direkte healing, men ikke helt ulikt heller. Det fungerte bra, men kunne bli litt vel heavy fordi det røsket opp i vanskelige følelser.

Siden du er interesert i alternative behandlingsformer vil jeg annbefalle deg å gå til akkupunktur. Det vil gi deg en energiboost og lette humøret litt, selv om det nok ikke knekker hele depresjonen alene. Jeg ville også vurdert å begynne med yoga, og kanskje også meditasjon. Meditasjon kan du lære hos Acem.

Boken "tenk deg glad" er en bra bok om kognitiv terpai for å overkomme angst og depresjon som du kan bruke til å hjelpe deg selv. Selvsuggesjon via selvhypnose eller en hver bruk av affirmasjoner (positive utsagn som du gjentar til deg selv, gjerne med visualisering) e5r også virkningsfult.

Å gå tur i skogen er bra og all trening som gir mye endorfiner slik som jogging er også svært gunstig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...