Gå til innhold

Operasjon med narkose

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Det har seg sånn at innen 3 måneder så skal jeg få en operasjon som både skal fjerne gallesteinen jeg har, og også galleblæren.

Legen skal da prøve å gjøre dette med kikkhulls operasjon, men om dem ikke får til dette pga min høye vekt, så skal dem gå inn på vanlig måte.

Om jeg får komplikasjoner må jeg videre til ullevål for å opereres på nytt der.

Men er det noen som vet om jeg kan gå på p-piller når jeg skal ha operasjon med narkose?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Du må mest sannsynlig slutte med p-pillene tre uker før operasjonen. Ikke pga narkose eller lokalanestsi, men fordi p-piller øker faren for blodpropp. Og fordi blodpropp kan være en bivirkning ved alle operasjoner, ønsker man å redusere risikoen mest mulig.

Gjest bente85
Skrevet

Det er det jeg også har tenkt, at jeg kanskje må slutte med p-pillene før operasjonen, for å minske faren for blodpropp.

Men jeg vil vel da få brevet om innleggelse såpass tidlig, sånn at jeg kan slutte med pillene før operasjonen?

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Du får beksjed om det i innleggelsesskrivet, så ingenting du trenger å stresse med å holde styr på. Lykke til!

Gjest StockDama
Skrevet

Har blitt skjært opp et par ganger under narkose. Trengte ikke slutte med p-plasteret hvertfall. Så hvis du må det sier de nok ifra.

Skrevet

Jeg måtte også slutte med p-piller når jeg fjernet galleblæra. Du burde også være forberedt på at du må ta to sprøyter hver dag i en uke for å unngå blodpropp. Dette setter du på deg selv, og sykepleieren vil vise deg hvordan du gjør det. Er ikke noe vondt, men jeg ble noe overrasket når de begynte å snakke om å sette sprøyte på meg selv :)

Jeg ble selv operert for dette når jeg var rimelig stor, og hadde ingen komplikasjoner. Prøv å ikke uroe deg for mye, husk at dette er noe de gjør hele tiden :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...