Gå til innhold

Har aldri onanert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ei jente på 27 år og jeg har aldri onanert. Ikke har jeg lyst eller behov for å prøve det heller. Er jeg unormal?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ærlig
Skrevet
Hei,

Jeg er ei jente på 27 år og jeg har aldri onanert. Ikke har jeg lyst eller behov for å prøve det heller. Er jeg unormal?

Du vil sikkert få masse svar om at du er unormal. Kanskje til og med svar at du lyver. De som sier du er unormal sier vel det fordi de tror alle gjør det. Men det er slett ikke sant. Hvor vanlig det er å ikke onanere er umulig å vite, men jeg har heller aldri onanert. Leser man i media, her på kg eller hvor som helst får man inntrykk av at alle gjør det, men det er altså feil. Jeg har heller ikke lyst til det og ser rett og slett ikke grunn til at jeg skal gjøre noe som ikke frister i det hele tatt. Gjør som du vil, ikke onaner bare fordi andre sier du "må".

Gjest 3AED16
Skrevet

tja, du er nok ikke alene, sikkert mange damer som ikke har fyrt på startknappen.

Du trenger ikke prøve hvis du ikke ønsker, men jeg kan garantere at du går glipp av noe.

Skrevet

Hei..

Ja.. jeg tor det er veldig unormalt og ikke onanere på en eller annen måte.

Jeg bare lurer. Er du da aldri/sjelden kåt. Hva sker når noe evt tenner deg. Har du noen gang forsøkt å gjøre det.

Kanskje det vil være en stor opplevelse for deg om du prøvde og gjøre noe der nede som kjennes godt for deg.

Jeg har to sexliv et med meg selv og et med min partner. Og det er en 100% nødvendighet for meg.

Har du ellers sex da?

Hilsen Lena

Skrevet

Ser svarene her. Men jeg kan ikke tro det er særlig mange som ikke onanerer på en eller annen måte.

Jeg har aldri hørt om noen i min krets som ikke gjør det, eller ikke har gjort det. Da også mine foreldre.

Det sikkert noen som ikke gjør det av en eller annen grunn.

Jeg mener faktisk jeg er synd, at noen går igjennom livet uten og få den nytelsen. Og det må jeg få mene. :-)

Hilsen Lena

Skrevet
Jeg har aldri hørt om noen i min krets som ikke gjør det, eller ikke har gjort det. Da også mine foreldre.

Har alle i din bekjentskapkrets, inkludert dine foreldre, fortalt deg at de gjør det?

Skrevet

Jeg sa ikke at jeg viste at alle. Men jeg og mine er ganske vant med og være åpne om alt, ikke bare sex og sånt, men alt i livet.

Og, Ja jeg vet mamma, pappa, min søster, min bror, de fleste av mine veninner. og faktisk noen av min brors venner.

Det jeg vil si, er at jeg aldri har hørt om noen rundt meg som ikke gjør det.

OK!

Hilsen Lena.

Skrevet

Jeg begynte ikke før for noen måneder siden.. jeg er 25. Før det hadde jeg absolutt ikke noe behov og det fungerte ikke når jeg prøvde (mistenker at jeg får orgasme i søvne, så kanskje jeg får tilfredstilt behovet der?!?). Hadde lyst, for jeg ønsket å finne ut hva som fungerte for meg (for å få et bedre sexliv med partner). Heldigvis går det nå, på et vis, selv om jeg bruker årevis på å få orgasme ;) men mangler vel noen år med øvelse i forhold til andre virker det som..

Gjest New Dawn
Skrevet
Hei,

Da må jeg spørre deg om noe, blir du aldri seksuelt opphisset? I såfall, hva gjør du da? Det er vel ikke alltid mannen er i nærheten når dette oppstår?

Onani hjelper dessuten til å gi kroppen ro om man er i en stresset situasjon. Svært mange friidrettsutøvere onanerer i garderoben før viktige løp ..

Skrevet

Siden det store flertallet har gjort det, avviker du fra normalen og er således unormal. Er det viktig for deg å være normal? Gjør hva pokker du vil for meg, skulle vi bry oss?

Gjest Anonym nå
Skrevet

Aseksuell fordi en ikke onanerer? Fy f...! nå ble jeg virkelig provosert.

Jeg er 40 år, og har onanert kanskje 4 ganger i livet mitt, men jeg har ikke noen glede av det, og derfor gjør jeg det heller ikke.

Jeg er ikke aseksuell for det.

Jeg har tvert i mot stor glede av et velfungerende sex-liv med mannen min.

Jeg er til og med en av de som er så heldige at jeg får vaginal orgasme stort sett hver gang jeg har samleie, og det får jeg uten stimuli av klitoris!

Å være kåt er en deilig følelse, men den krever ikke øyeblikkelig tilfredsstillelse... men det er vel det som er så typisk i dagens samfunn!

Øyeblikkelig tilfredsstillelse, man skal aldri vente på noe!

Trådstarter har ikke sagt noe om at hun ikke blir kåt, hun har sagt at hun ikke liker å onanere. Hun kan likevel ha et fullverdig sexliv.

Skrevet

Jeg er også en av dem som ikke onanerer. Tror det er rimelig vanlig med folk som ikke onanerer, det er ikke akkurat en folkesport. Men det betyr ikke at jeg ikke blir opphisset, kjære vene. Jeg har hatt kjæreste de siste fem årene, og gjennomsnittet for sex er minimum en gang om dagen :) Når jeg har vært singel har jeg rett og slett ikke hatt noe behov for å onanere, og de ytterst få gangene jeg har prøvd har det ikke vært noe særlig.

Skrevet

Greit nok at noen ikek har behov for å onanere. Jeg gjør det ikke så hyppig jeg heller, men det hender. Men jeg syns faktisk det er rart at man i voksen alder ikke har utforsket seg selv, funnet ut hvordan man er, hva man liker osv.

Første gangen jeg tok på meg selv gikk jeg faktisk på barneskolen husker jeg. husker også jeg fikk dårlig samvittighet for det fordi jeg trodde det var galt. men jeg greide ikke å slutte fordi det var så godt ;)

Uansett det handler vel itt om å kjenne seg selv. Hvor ofte man onanerer eller ikke gjør det i hele tatt, spiller vel ikke så stor rolle om man er fornøyd

Skrevet

Onani eller ikke, alt kommer ned til det største sexorganet vi har og det er hjernen. Folk som onanerer har derfor fantasier og det har også artister som tegner, maler, skriver eller lager film. Ikke alle kan gjøre det og derfor er det også folk som ikke onanerer enten forde de kan tilfredstille sine fantasier på en annen måte eller rett og slett at de ikke fantaserer om noe...

Gjest New Dawn
Skrevet
Onani eller ikke, alt kommer ned til det største sexorganet vi har og det er hjernen. Folk som onanerer har derfor fantasier og det har også artister som tegner, maler, skriver eller lager film. Ikke alle kan gjøre det og derfor er det også folk som ikke onanerer enten forde de kan tilfredstille sine fantasier på en annen måte eller rett og slett at de ikke fantaserer om noe...

Vet ikke helt hvor du har hentet disse opplysningene fra? For mitt vedkommende startet onaneringen lenge før jeg begynte med seksuelle fantasier. Onanering starter ofte ved at man utforsker sin egen kropp og da finner berøringer som gir en fantastisk følelse .. dette gjelder også for små og unge jenter som ikke en gang vet hva sex er for noe.

Gjest Også utlogget
Skrevet
Aseksuell fordi en ikke onanerer? Fy f...! nå ble jeg virkelig provosert.

Jeg er 40 år, og har onanert kanskje 4 ganger i livet mitt, men jeg har ikke noen glede av det, og derfor gjør jeg det heller ikke.

Jeg er ikke aseksuell for det.

Jeg har tvert i mot stor glede av et velfungerende sex-liv med mannen min.

Jeg er til og med en av de som er så heldige at jeg får vaginal orgasme stort sett hver gang jeg har samleie, og det får jeg uten stimuli av klitoris!

Å være kåt er en deilig følelse, men den krever ikke øyeblikkelig tilfredsstillelse... men det er vel det som er så typisk i dagens samfunn!

Øyeblikkelig tilfredsstillelse, man skal aldri vente på noe!

Trådstarter har ikke sagt noe om at hun ikke blir kåt, hun har sagt at hun ikke liker å onanere. Hun kan likevel ha et fullverdig sexliv.

Enig. Sex handler ikke bare om onani, eller øyeblikkelig tilfredsstillelse. Når jeg har lyst på sex, har jeg lyst på sex med mannen min, og jeg klarer fint å vente til han har stått opp. ;) At man ikke gjør en ting gjør en da ikke til aseksuell? Er man aseksuell om man ikke har lyst på analsex? Eller er det bare mangel på onani som definerer aseksualitet? Om jeg har lyst på sex med mannen min, så kan jeg vel ikke være aseksuell? Aseksualitet handler, så vidt jeg vet, om å ikke ha seksuell lyst i det hele tatt.

Ordboka har denne definisjonen: "aseksuell (av II a-) uten seksuelle egenskaper; ukjønnet" Onani er definert som dette: "onani' -en (etter Onan i 1. Mos 38) kjønnslig selvtilfredsstillelse, masturbasjon"

Skrevet
Vet ikke helt hvor du har hentet disse opplysningene fra? For mitt vedkommende startet onaneringen lenge før jeg begynte med seksuelle fantasier. Onanering starter ofte ved at man utforsker sin egen kropp og da finner berøringer som gir en fantastisk følelse .. dette gjelder også for små og unge jenter som ikke en gang vet hva sex er for noe.

Kjære deg, du burde vell ha kjønt de nå at det er forsell på folk og det kan du da lese her også. Ikke alle "utforsker" sin kropp som du sier. Leste en gang at det er mange som er frigide som er da folk som ALDRIG får orgasme så hva tror du de gjør? Prøver alikevel men får det aldrig til? Tror nok ikke det du, det ville være for frustrerende.

Dessuten er det mange jenter med "komplekser" av en eller annen sort som gjør at de ikke er interesert i å "utforske" eller være nyskjerrig på hva som finnes dr nede uansett om man er ung eller ikke.

Gjest New Dawn
Skrevet
Kjære deg, du burde vell ha kjønt de nå at det er forsell på folk og det kan du da lese her også. Ikke alle "utforsker" sin kropp som du sier. Leste en gang at det er mange som er frigide som er da folk som ALDRIG får orgasme så hva tror du de gjør? Prøver alikevel men får det aldrig til? Tror nok ikke det du, det ville være for frustrerende.

Dessuten er det mange jenter med "komplekser" av en eller annen sort som gjør at de ikke er interesert i å "utforske" eller være nyskjerrig på hva som finnes dr nede uansett om man er ung eller ikke.

Klart det er forskjell på folk. Men det var du som skrev at endel kvinner ikke onanerte pga at de ikke hadde evnen til å fantasere ... Da sier jeg bare at det slett ikke er en naturlig forbindelse med onanering og fantasier, i svært mange tilfeller så oppstår en jentes onanering ved nysgjerrighet og ifm utforsking av sin egen kropp. Å onanere er sunt og godt, og hvordan i all verden skal man kunne fortelle en annen person hvordan man ønsker å bli tilfredstilt dersom man ikke vet det selv? Klitoris er forresten det eneste organet på menneskets kropp som ikke har noen annen funksjon enn å gi nytelse ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...