Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #1 Skrevet 31. mai 2003 Sjekket nylig bak på forskjellige brødtyper. jeg tenkte at de groveste er vel de sunneste og de med færre kalorier. Men det er jo ikke slik. Noen som kan forklare?
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 De grove har masse fiber, det gir visst maten mer fart gjennom tarmen, og dermed rekker den ikke å ta opp alle kaloriene... Visstnok. Høres i grunnen litt rart ut....
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #3 Skrevet 3. juni 2003 Har også hørt den teorien ja....høres logisk ut egentlig.Masse fiber er jo bare bra for systemet.Det merker jeg bår jeg spiser grovt brød....
Gjest Vega Skrevet 3. juni 2003 #4 Skrevet 3. juni 2003 En skive brød på 40 g inneholder: Brød grov 75% sammalt = 95 kcal Brød Helkorn = 76 kcal Kneip = 74 kcal Brød av grovbakst = 104 kcal Loff = 64 kcal Birkebeiner = 100 kcal
Litago Skrevet 3. juni 2003 #5 Skrevet 3. juni 2003 Trøsten her må være at man blir mer mett av ett stykke grovbrød enn ett stykke loff!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå