lulle Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 For et par år siden var jeg hos tannlegen og fikk laget blekeskinne til overkjeven.Tannlegen sa den gang at jeg ikke kunne bleke både under og overkjeven på likt. Jeg spurte etter grunnen, men fikk ikke noe skikkelig svar, og vi snakket oss vekk. I fjor fikk jeg laget blekeskinne til underkjeven. Han gjentok at jeg ikke måtte bleke begge kjevene på likt. Fikk heller ikke nå et skikkelig svar. Så snakker jeg med noen på jobben, og de hadde tatt begge kjevne på likt (Det tar jo så lang tid ellers , 12-14 dager pr. kjeve) Nå skal jeg starte blekingen, og hadde jo vært mye kjappere om eg kunne ta begge likt. Så lurer på om noen har hørt det samme, og hva grunnen kan være..:-)
Marikke Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 (endret) Prøvde med et google-søk. Alle sier at man skal ta en kjeve om gangen, men ingen sier hvorfor. Merkelig. Endret 2. august 2008 av Marikke
Aeriana Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Tror det er iallfall 10 år siden jeg fikk laget blekeskinner hos tannlegen min, og da fikk jeg bleket begge kjever samtidig uten at det var noe problem.... Har aldri hørt at det skal være farlig. Tennene mine sitter da fast enda, og hull har jeg ikke hatt på 20 år
Scully Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 (endret) Det er ikke farlig å bleke begge kjevene på likt, men problemet er at det er utrolig lett å "se seg blind" når begge kjevene blekes samtidig. Mange merker ikke forskjell før det er for mye bleket, og da kan man ikke gå tilbake (tro meg, for hvite tenner er ikke pent) Når man bleker en og en kjeve, er det lettere å holde kontroll på blekingen og sammenligne med motsatt kjeve. Det er absolutt verdt de få ekstra dagene det tar, å bleke hver for seg. Endret 2. august 2008 av Scully
AnneS Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Veldig fornuftig svar. Skal sjøl ta tannblekning neste uke samtidlig som jeg skal rense de for tannsten. Betaler 883 Kroner for tannblekningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå