Gå til innhold

Nettepetts bryllupsdagbok

Nettepett

Anbefalte innlegg

Ja... da tenkte jeg tiden var moden for å starte sånn smått med min egen bryllupsdagbok. Det er i skrivende stund 1 år og nesten 5 måneder til den store dagen, men det kan være greit å ha et sted å skrive ned sine tanker etter hvert :)

Jeg møtte min kjære i forbindelse med jobben sommeren 2004. Vi hadde tidligere gått på samme ungdomsskole, men kjente hverandre ikke.

Første gang vi snakket sammen var i på en "bli kjent fest" i starten på sommeren, og i løpet av kvelden var jeg vel ganske "solgt"....

...men, som Solveig synger i sin triste sang, skulle det gå både vinter og vår, før det skjedde noe... Joda, vi var gode venner - var sammen flere dager i uken, men det var først i april 2005 at han spurte om jeg ville bli kjærsten hans :hjerte:

Vi flyttet sammen påfølgende sommer, og i februar 2008 kom spørsmålet jeg har ventet så lenge på: "Skal vi gifte oss?" Vi bestilte ringer sammen, og den 15.mars kunne vi stolt sette på oss våre ringer og vise verden at vi hører sammen :hjerte:

Så over til det forestående bryllupet:

På grunn av mange ulike ting, har vi valgt å reise bort for den store dagen. Min kjæres onkel bor i Botswana, så festen skal holdes på hans farm der nede. Vi kommer også til å ha en liten seremoni med ekteskapsløfter i forbindelse med denne festen, mens det rent formelle antageligvis blir gjort i Dar es Salam i Tanzania.

Det, i tillegg til hvem vi ønsker å ha med oss, er det eneste som er klart.

For de som ikke har mulighet til å være med, kommer vi til å ha en liten enkel sammenkomst når vi kommer hjem. Dette for at sånn som eks bestemor, som ikke orker den lange reisen til Afrika :)

Ja... det var vel egentlig alt jeg hadde å komme med i første omgang :)

Endret av Nettepett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjæres forlover er nå i boks.

Selv er jeg fortsatt i tvil om hvem jeg skal velge. Har spurt min beste venninne, men hun takket nei :( Grunnene til det er ting jeg både respekterer og forstår, men da ble det plutselig vanskelig å finne en annen....

Tenker min bestevenninne skal få lov til å hjelpe til med å arrangere den lille festen når vi kommer hjem, for hun har gitt uttrykk for at hun ønsker å bidra med noe.

Min tilkommende svigermor kommer på besøk på mandag, så jeg tenker det blir en del bryllupssnakk da :) Hun er helt i 100 over bryllupsplanene, og enda mer i ekstase over at vi velger Afrika. (Mine svigerforeldre bodde og jobbet noen år i Tanzania, så Afrika er spesielt for den familien da...)

Jeg har en spennende tid foran meg, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Gratulerer med ny dagbok!!! Ser at du alt har vært forlovet noen måneder, men gratulerer med forlovelsen også!!! :hoppe: Så spennende å gifte seg i Afrika! Er det ikke litt slitsomt å måtte ta hele forberedelsen på telefon og mail og sånn? Eller du har kanskje noen der nede som hjelper deg litt??

Håper du finner en forlover da!! Må jo være litt vanskelig, når den som egentlig utmerker seg som mest nærliggende takker nei... Jeg har ikke ordnet forlover enda heller. Hun som jeg egentlig vil ha, er jeg litt usikker på... Hun sa nemlig (i fylla) en gang for lenge siden at hun ikke trodde min kjære er den rette for meg... Det er over to år siden nå, men vi har aldri snakket om det siden, og det sitter litt i...

Vel vel, lykke til med planleggingen fremover! Det skal bli spennende å følge med her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk :)

Min kjære har jo en onkel som bor i Botswana. Festen kommer til å være der, og det er også der vi og gjestene kommer til å bo. Vi blir vel maks 15-20 tilsammen tenker jeg. Han vil også ordne med en liten safari tror jeg, så vi nordboere får sett litt av Afrika når vi først er der nede. Han har en del ville, men ufarlige, dyr på eiendommen sin (veeeldig stor da) så dette blir artig.

Jeg tror også han har mulighet til å skaffe inn folk som lager mat osv, da han har bodd der nede i 20 år.

Svigermor hjelper til med det praktiske i fht til papirer og sånt. Hun har ei venninne som jobber i Afrika nå, så hun driver å sjekker opp litt formaliteter.

Pappa søker rundt på nettet han også da :)

Det kommer til å bli en ganske "enkel" fest. Jeg vil ha en hvit kjole, men tenker mer en veldig fin sommerkjole enn en bløtkakekjole :) Brudebuketten vil nok bestå av 3 liljer med noe bånd på.

Vi snakker om å lage en liten seremoni, som en symbolsk handling liksom, på festen. Tenker ekteskapsløfter og ringpåsettelse. Har veldig lyst til å ha Real Groups "Ett liv för mig" her da :)

Bordet pynter jeg nok med masse kubbelys, oppi "potter" med sand og skjell. Gjerne noe blomster og sånt også. Middagen har jeg lyst til å gjøre ganske utradisjonell. Enten noe afrikansk fingermat-opplegg eller BBQ med typ: helgrillet villsvin :) Vi får se.

Det kommer til å bli kjempe artig og spennende, men laaaangt fra prinsessebryllupet jeg drømte om som barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så gøy med en ny bryllupsdagbok - og et veldig alternativt bryllup! Julebryllup er jo kjempeoriginalt! Gøy å lese om andres planlegging, siden alle gjør alt så forskjellig fra en selv! :)

Har du vært i Afrika før eller? Hvor lenge blir dere der? Høres jo ut som et kjempespennende bryllup, og virkelig noe man kommer til å huske i all ettertid, både for gjester og brudepar! :Nikke:

Synd at ho venninna di sa nei til å være forlover, men det var jo en kjempegod idé å få hjelp av ho til å lage festen i Norge! :)

Nå har jeg denne boka på mine innlegg, så nå skal jeg prøve å være flink til å oppdatere meg etterhvert som planlegginga går sin gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med forlovelse og bryllupsdagbok :) Så spennende med bryllup i Tanzania/Botswana! Det høres herlig ut. Gleder meg til å følge med videre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så søte dere er, med hyggelige velkomsthilsener :)

Jeg har aldri vært i Afrika, men min kjære ble født i Tanzania da hans foreldre jobbet der. Så Afrika betyr veldig mye for han da. Min kjære er heller ikke glad i store selskaper og 5-timers middager med masse oppmerksomhet, så det er noen av grunnene til at vi reiser bort :)

Afrika blir kjempespennende.

Som et ledd i våre inngåelser av kompromisser, er et julebryllup i Afrika nærmest perfekt. Julen er høysesong der nede, og jeg som alltid har villet være sommerbrud, får stå sommerbrud i julen :)

Har hatt svigermor på besøk i noen dager, så det har jo blitt litt bryllupssnakk i disse dager da :) Men, min kjære blir fortsatt litt "satt ut" når jeg stopper opp i alle butikkvinduer med brudekjoler :)

I natt drømte jeg at vi dro helt til Afrika for å gifte oss. Og når vi kom frem til ambasaden i Dar es Salam, fant vi ut at vi hadde glemt igjen alle papirer hjemme.. Det var kjempe stress uten like, og vi fikk ikke en ordetlig godkjent vielse der nede :( Det var helt forferdelig :fnise:

Tror drømmen var et resultat av min kusines papirmølle om dagen (gifter seg neste helg) og svigermors historie om da hun reiste til Pakistan uten visum :)

Skal prøve å være flink på oppdateringer når ting begynner å ta form :)

Endret av Nettepett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei Nettepett og gratuelerer så mye med bryllupsdagbok!!

Her må jeg følge med for finne ut hvordan dere løser forberedelsene! Høres ut som en fantastisk og eksotisk opplevelse dere kommer til å ha! :jepp:

Har du begynte å lete etter kjole på ordentlig enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk :)

Jeg har begynt å lete litt ja... dvs, jeg prøver å finne ut hvor jeg kan få tak i den type kjole jeg leter etter :)

Jeg har funnet et nettsted som har litt det jeg ser etter, men jeg vet ikke helt... Synes det er litt vanskelig :(

Men, her er i hvertfall siden jeg har sett på

Kjoler

De kjolene jeg tenker på er noen av de som er såkalt "tea length". Audrey-kjolen og Greta-kjolen er vel kanskje de jeg liker best sånn umiddelbart :)

Jammen godt jeg har gooood tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er en annen av brudene her inne som skal ha en av de kjolene, men nå kommer jeg ikke på hvem det er!! Veldig fine er de i hvert fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er en annen av brudene her inne som skal ha en av de kjolene, men nå kommer jeg ikke på hvem det er!! Veldig fine er de i hvert fall!!

Jeg vet :) Fant linken i en eller annen tråd... klikket inn, og ble egentlig litt forelsket... Elsker stilen!!!

Om jeg skulle hatt et trad.kirkebryllup, hadde jeg nok gått for noe i retning M.Sotero. Men nå blir det liksom ikke det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser jeg hjem til hjembyen min, for å være med i siste innspurt på min kusines store dag. Gleder meg masse masse :)

Å være med å planlegge hennes store bryllup har liksom vært en "kompensasjon" for at jeg ikke skal planlegge så stort selv :) Da har jeg liksom vært med på det også :)

Som jeg har nevnt tidligere på forumet, skal jeg være både forlover og toastmaster, så det blir nok av ting som skal ordnes med i løpet av uken. Utdrikningslaget går av stabelen på tirsdagen, kjoler skal syes inn,lokalet skal pyntes, vi skal ha prøvevielse på torsdagen og jeg må møte min "med-toastmaster" for gjennomgang av middagen... I tillegg tenkte jeg å få tid til å spise litt og sove litt også :fnise:

Gleder meg masse til å dele den siste uken, ikke minst den store dagen, med mine gode venner. Begynner faktisk å få litt brudenerver selv, siden jeg er så tett oppi det :)

Nå må jeg nesten begynne å pakke litt. Mye å huske på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de kjolene er fine! Jeg liker særlig "Bianca". Det høres ut som om du får det både slitsomt og gøy framover. :) Du har vel plukket opp litt tips undervies også, selv om bryllupet deres blir litt annerledes. :) Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med planleggingen her i gården da??

:klem:

Hmmm.... planleggingen har liksom stagnert litt, den...

Som jeg har nevnt tidligere var jeg forlover i min kusines bryllup - og fikk litt "nok" av bryllup da... :) Misforstå meg rett, det var veldig hyggelig, men det ble veldig mye den uken.

Men, jeg sitter nå og ser på kjoler, ogprøver å tenke ut enkel pynt og sånt. Så jeg er ikke helt på tur altså :)

Også driver jeg og lurer på en slags invitasjon da. Bør liksom invitere de som kanskje kommer til å være med ganske snart, sånn at de rekker å spare.

Jeg har også funnet ut av hva jeg gjør med forlover-problemet mitt.... Jeg får min bestevenninne til å signere papirer på forhånd, mens jeg bruker en av de tilstedeværende som vitner. Jeg kommer uansett ikke til å trenge en forlover på samme måte, som om jeg skulle giftet meg her hjemme :)

Mye å tenke på, når man skal gifte seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk for søte ord om min kjære kjole i dagboken min!! :klemmer:

Hehe :)

Bare hyggelig! Gleder meg til jeg kan vise frem min også :rødme:

Men, det er nok en stund til ennå¨... må tross alt finne den først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og min kjære vært forlovet i et halvt år. :hjerte:

SIden vi ikke fikk markert det med noen spesiell feiring den dagen, hadde jeg egentlig håpt å kunne spise en hyggelig middag i dag.... men, nei.. han er på reise han :( Men men... vi får ta det igjen når han kommer.

I dag har jeg sett litt på monogrammer som jeg tenkte å ha på innbydelser osv. Det vil si - om jeg finner noe jeg synes er fint da. Synes det er litt vanskelig å finne noe som passer, men det er jo så stilig :)

Titter litt på ulike innbydelser også - og lurer på hvilke farger og sånt jeg skal bruke. Tenkte å bruke naturfarger, siden det er i Afrika.

Så... det var en status på hvor jeg er om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner kjærsten min og gleder meg til han kommer hjem om 3 dager!

Hadde ikke trodd det skulle være så ille å være 14 dager fra hverandre... men nå har jeg det egentlig litt fælt :(

Altså, det kan væe greit å være vekk fra hverandre innimellom - men nå har det vært litt lenge synes jeg :fnise:

Bror er på besøk, så nå skal vi snart dra ned til byen og kikke litt. Og i kveld blir det jentekveld - så jeg har det egentlig litt greit også...

Ønsker dere alle en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...