Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Hei! Jeg lurer på om man kan bli lærer i noe, evt hva. Om man har en bachelor i sykepleie og tar årsstudium pedagogikk ved universitetet? Evt om man jobber i noen år, tenker som helsesøster. Lurer også på om det er vanskelig å få jobb som helsesøster? Hilsen Meg
mustapippuri Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Om du har en profesjonsrettet utdanning kan du f.eks. bygge på med dette studiet og så bli lærer http://www.ntnu.no/studier/fppu-y
Gjest meg igjen jaa Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Okei, takk! Men hvilke fag kan jeg bli lærer i da? Kan jeg bli lærer på sykepleier utdanningen liksom?
mustapippuri Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Det der er nok for videregående. Om du ønsker å bli lærer på høgskolen kan det være lurt å bygge på med en mastergrad.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Ja, men lurer fortsatt på hvilke fag jeg kan undervise i? Noen som vet?
mustapippuri Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Ja, men lurer fortsatt på hvilke fag jeg kan undervise i? Noen som vet? De fagene man har på sykepleierutdanningen, sykdomslære på andre utdanninger, helse og sosial på videregående. Det kommer jo ann på hva du for eks. tar master i.
Gjest Sativa Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Forresten, helsesøster er en egen etterutdanning på sykepleien, du kan ikke jobbe som det uten etterutdanning. Som sykepleier med pedagogikk kan du i tillegg til sykepleierutdanningen også jobbe ved vernepleierutdanningen, i naturvitenskapelige fag. Du kan også jobbe ved hjelpepleier / omsorgsarbeider / helsefagarbeiderutdanningene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå