Gå til innhold

Morsome talefeil


baloo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sagt no feil en gang som var morsomt eller flaut?

Jeg har flere ganger kalt mine svigerforeldre Kar og Peri, når deres egentlig navn er Per og Kari. Må si at første gangen var veldig flaut! Men vi har ledd av det siden. :)

En gang jeg og kjærsten min var på fest var vi de eneste som ikke kjente de andre så det ble en lang hilserunde. Jeg presenterer meg, og for å forklare nærmere sier jeg at jeg er kjærsten til hun der borte. De ser litt forvirret på meg og smiler mens jeg hysterisk prøver å rette opp feilen med å si at jeg egentlig mente han og ser ut som en rød tomat. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tihi, flaut når slikt skjer. :fnise:

Jeg får krøll på tunga ofte, men kommer selvfølgelig ikke på noe nå i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg stod i kø i en fiskehandel før jul en gang og lot tankene vandre, og da turen endelig kom til meg, sa jeg at jeg skulle ha to kilo fitelusk. Damen bak disken så rart på meg, jeg ble en smule febrilsk kan man si, men jeg fikk det jeg skulle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i "kø" for å presentere meg for noen som var litt høyere på strå enn meg en gang. Dessverre er jeg ganske så sjenert og blir fort nervøs, så jeg gikk stadig gjennom hva jeg skulle si i hodet mitt før det ble min tur. Men hva gjør jeg? Jo, jeg rekker fram hånda og presenterer meg med samme navn som venninnen som stod foran meg i rekka - for- og etternavn. Herlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på ballett da jeg var lita, og i begynnelsen av timene var det opprop hvor alle satt i en ring. Det var en av de første timene, og jeg har alltid hatt en nervøsitet for å svare når mitt navn kommer. Satt der sjenert og ventet på å høre navnet mitt, hørte plutselig noe kjent og sier høyt og tydelig "ja".

Det var bare at det ikke var mitt navn de ropte opp, men ei som hadde samme fornavn som mamma.

Alle stirret litt rart på meg da ja :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 6-7 år og på ferie nordpå med familien. Vi var på et marked hvor en gjeng med samer solgte typiske same-souvenirer. Jeg falt for en nøkkelring med en pelsdott på. Mamma sa at det sikkert var ekte reinsdyrrumpe. (Mamma er nordlending og sier rumpe når hun mener hale). Jeg var veldig fascinert og måtte kontrollsjekke dette med damen bak disken: "Er det ekte samerumpe?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker en gang fra studietiden jeg skulle snakke med hybelverten om fornying av kontrakt. Men idet jeg kom inn på kontoret hadde jeg fullstendig glemt ordet "kontrakt". "Hva i all verden var det det het igjen," tenkte jeg for meg selv. Jeg tenkte som så at jeg kommer sikkert på det sånn ut i setningen. Det ble til at jeg ba om ny "avtrakt". :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når jeg er stressa, har dårlig tid, litt nervøs hender det at jeg blander noen ord. Som da jeg skulle fortelle noen reiseveien; forbi Kjelsen og Grefsås. Det hørtes helt riktig ut, men jeg skjønte jo når jeg hadde sagt det at noe var feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke Wenche Foss som fortalte om en "fin" dame i hennes familie, hun hadde gått til fiskehandleren og bedt om en kilo puskefidding. Damen hadde visst blitt så flau at hun aldri viste seg der igjen.

En klassiker i vår familie er første gangen samboeren min møtte tanta mi og hennes mann. Tante heter Bjørg og mannen heter Bjørn. De var nok litt nervøse i og med at de måtte snakke engelsk med min samboer på den tiden. Først er det mannen som introduserer seg, "Hello, I am Bjørn". Så er det tante sin tur: "Hello, I am Bjørn". Etter dette har de jo bare blitt kalt for Bjørn & Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pappaen til nabogutten min truet sønnen sin med at han kom til å bli sendt i fengsel for å "pekre snaller" (snekre paller) om han ikke oppførte seg. Vi var unger, men jeg humrer ennå av det. Det hele ble sagt med humor fra pappans side. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ALDRI å huske om det heter "skjede" eller "kjede" i verken den ene eller andre sammenhengen. Det er like flaut å si at "skjeden datt av" på sykkelen som det er å snakke om "kjede" når jeg studerer anatomi.

Det verste er at jeg ikke har problemer med noen andre skj/kj/sj ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min snakker av og til om "persiennere". Jeg trodde kanskje at det var noe som hang igjen i fra barndommen av, inntil jeg hørte moren hans snakke om at hun skulle kjøpe seg persiennere på hytten.

"Oida..." tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en bokhandel mens jeg gikk på videregående. Kunder kom å spurte om vi hadde noe, når jeg ikke fant det i butikken sier jeg: Jeg skal gå ne og SED jeg. (Altså, ned å se). Verste er at jeg sa det veldig ofte. Hehe

Så skulle jeg av bussen med barnevogn, så setter hjulet seg fast på en eller annen kinkig måte og en relativt kjekk mann spør om hva som er problemet og jeg svarer "Hjulet fittersaft" (Sitter fast...) Så flau har jeg aldri vært hverken før eller siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på fisketur hadde jeg fått en flott ørret. La den i gresset for å kaste en gang til. Like etter oppdaget jeg at ørreten var borte. Jeg sverget på at nå skulle jeg gi meg til å jakte på de der "hærsens millvinkene"! Villmink altså. En av dem hadde rappet kveldsmaten min. :kjefte:

En til: en slektning av meg heter Caroline. Plutselig fikk jeg problemer da jeg skulle snakke med henne. Ikke pokker om jeg klarte å si noe annet enn Calorine når jeg ville si navnet hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer ALDRI å huske om det heter "skjede" eller "kjede" i verken den ene eller andre sammenhengen. Det er like flaut å si at "skjeden datt av" på sykkelen som det er å snakke om "kjede" når jeg studerer anatomi.

Det verste er at jeg ikke har problemer med noen andre skj/kj/sj ord.

Det er jo ikke morsomt..Dette hadde jeg nok villet trent på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulle jeg av bussen med barnevogn, så setter hjulet seg fast på en eller annen kinkig måte og en relativt kjekk mann spør om hva som er problemet og jeg svarer "Hjulet fittersaft" (Sitter fast...) Så flau har jeg aldri vært hverken før eller siden...

:flau::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulle jeg av bussen med barnevogn, så setter hjulet seg fast på en eller annen kinkig måte og en relativt kjekk mann spør om hva som er problemet og jeg svarer "Hjulet fittersaft" (Sitter fast...) Så flau har jeg aldri vært hverken før eller siden...

Hehe, akkurat det sa den fire år gamle sønnen til en venn av meg også. "Åååh!!! Fittesaft!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...