Gå til innhold

Ser litt dårlig

Fremhevede innlegg

Gjest Veronica!
Skrevet

Hei dere der ute!

Jeg kunne trengt litt hjelp.

Jeg skal til opptikeren,eller jeg skal få meg en time der,og gruer meg skikkelig mye! :sukk:

Jeg bare lurte på,når jeg skal sjekke synet,er det sånn jeg skal se på en sånn tavle og si den bokstaven de peker på?

Og kan jeg velge selv om jeg vil ha briller eller linser?

Håper på noen gode svar <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får en stor dings foran øynene, hvor de kan justere brillestyrke. Du ser på en tavle, og de endrer på styrken. Du må da si om a eller b var bedre. Og avogtil lese en rad eller to. Slik fortsetter de til de finner din styrke. Er ikke så gale...

De fleste kan velge om de vil ha linser eller briller. Men, jeg vil anbefale å skaffe begge hvis du ønsker linser, da det kan bli slitsomt på øynene... Tror jeg da. Selv har jeg alltid hatt briller. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du får en stor dings foran øynene, hvor de kan justere brillestyrke. Du ser på en tavle, og de endrer på styrken. Du må da si om a eller b var bedre. Og avogtil lese en rad eller to. Slik fortsetter de til de finner din styrke. Er ikke så gale...

De fleste kan velge om de vil ha linser eller briller. Men, jeg vil anbefale å skaffe begge hvis du ønsker linser, da det kan bli slitsomt på øynene... Tror jeg da. Selv har jeg alltid hatt briller. :)

Men er det sånn at viss jeg er bare litt svaksynt,går det bra med linser da,eller MÅ jeg ha briller?

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg tror det er slik at hvis du er så svaksynt at du ikke trenger briller, da trenger du ikke linser heller.

Jeg er linsebruker ca 90-95% av dagene i året. Jeg har briller i tillegg, og er glad for det. Brillene brukes hvis jeg av en eller annen grunn har fått en reaksjon på øynene av ett eller annet, samt litt på kvelden av og til hvis jeg er sliten i øynene.

Noen synsfeil er lettere å korrigere med briller enn med linser.

Skrevet

Synsprøve er ikke farlig. Som de andre over her sier må du se på en tavle og svare på hvilke bokstaver du ser osv. I tillegg kikker optikeren inn i øyet ditt. Da bruker han/hun et lys og kikker. Ikke noe farlig det heller.

Når det gjelder linser og briller vil jeg anbefale deg å ha enten briller eller begge deler. Jeg bruker brillene mine en god del på kveldstid og enkelte dager når jeg bare soser hjemme eller har lyst på forandring. Tenker du å hovedsaklig bruke linser kan du kjøpe noen av de billigste brillene slik at du har et par til avlastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...