Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hei Jeg går på microgynon p-piller. Jeg vet at sjangsen for å bli gravid er minimal, selv om jeg skulle glemme å ta pillen en dag. Men sjangsen er der jo likevell.. Skulle det skje så vil jeg jo ikke merke det før ganske lenge, og da vil jeg jo fortsette å ta p-piller flere uker, og kanskje måneder inn i svangerskapet (jeg tar bare mens-pause hver 3 måned ca). Kan barnet i så fall bli skadet?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Det er visstnok ikke funnet noen sikre bevis på at p-piller skader fosteret, så det skal nok gå bra. Det er likevel anbefalt at man slutter på pillen med en gang man finner ut om graviditeten.
Gjest bente85 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Etter hva jeg har hørt da, som folk sier, så om man glemmer pillen kun en dag og har vært flink med å tatt pillen de andre dagene i løpet av den mnd, så skal man ikke bli gravid. Tror det skjedde meg meg, at jeg glemte en tablett med yasmin også hadde jeg hatt sex, men det gikk fint. Ble ikke gravid. Men jo flere ganger man glemmer en pille i løpet av en mnd, jo større sjanse blir det jo for å bli gravid. Det er kanskje sånn med de pillene du bruker, som jeg går på, at det er størst sjanse for å bli gravid på den første og den tredje rekken på brettet.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Men.. Hvordan finner man ut om man er gravid om man går på pillen? Vil mensen komme som vanlig? For når man går på pillen lurer man jo kroppen til å tro at man er gravid, men hva om du er gravid da? Vil "mensen" komme som vanlig? Går på Yasmin, og har ikke vært så flink, og kastet opp pillen på lørdag, har hatt vondt i magen siden søndag og vært kvalm. Tegn? Er på slutten av brettet, og regner med å få mensen neste søndag. Hjelp?
Amalie_85 Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 jeg gikk på p-piller og ble gravid. Men jeg fikk da ikke mensen når jeg egentlig skulle hatt den. jeg spurte legen om det kunne ha skada barnet at jeg gikk på p-piller mens jeg var gravid, og det sa ho at det var ikke.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Fikk du mensen senere da? Da du var gravid? Hvordan fant du det ut da?
Amalie_85 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Fikk du mensen senere da? Da du var gravid? Hvordan fant du det ut da? fikk ikke mensen i det hele tatt i løpet av svangerskapet. jeg misstenkte det da jeg kjente at mensen ikke kom. Fikk ingen av de symptomene jeg bruker å ha, mensmurring og vondt rygg. Så jeg tok en test når jeg egentlig skulle fått mensen og den viste positiv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå