Gå til innhold

Kvittering fra Nettbank


Molanya

Anbefalte innlegg

Jeg har betalt en regning, og trykte på "kvittering med oblat" for å få ut kvittering ...

Uten helt å vite hva forskjellen på en kvittering MED og uten "oblat" er.

Hvordan fungerer dette med kvittering fra nettet, samt "oblat"-tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Noen dager etter at du har lagt inn en regning til betaling får du ett brev fra banken hvor det er en kvittering/oblat som du kan kliste på selve giroen. Dette gjør jeg med alle mine regninger og jeg har brukt nettbank i snart 3 år og aldri opplevd noen problemer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du får tilsendt kvitteringen fra banken. Oblat er et lite klistremerke på kvitteringen, men jeg har til dags dato aldri klistra det på noe, så jeg vet ikke hvor du evt kan klistre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oblat: Du får tilsendt kvittering i posten, som du kan klistra på rekninga. Greitt dersom du må vise fram denne for å visa at du har betalt. (Men heilt unødvendig om du ikkje treng visa kvitteringa til andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Koster ikke det 4 kroner per gang eller noe sånt?  :roll:

Nettbanken jeg bruker har fast avgift på 20 kr. mnd. da kan du legge inn så mange regninger du vil uten å betale noe mer enn det.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oblatene er fine hvis du f.eks betaler et medlemskap. Da kan du klistre oblatet på medlemskortet og slipper å gå i banken for å få stemplet det.

Jeg "bestiller" oblat KUN når jeg betaler slike medlemskap, f.eks i Huseierenes Landsforening. Da får jeg et kort sammen med regningen, klistrer på oblatet og tar med meg kortet på Bygger'n o.l. for å få rabattene. Dette kortet er ugyldig uten kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...