Gå til innhold

Soppinfeksjon...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oki, så jeg kjøpte Pevaryl 3-dagers kur mot underlivs soppen min. I går kveld tok jeg siste vagitor. Jeg har smurt meg godt med kremen både morgen og kveld. Også i dag... men kløen er der fortsatt. Nå har jeg hatt en form for resistent sopp før, men klarer ikke å huske hva jeg gjorde. Legen min har ferie, så jeg tenkte å spørre dere her:

Er det vanlig at det klør enda? Kan ikke huske det... Kan jeg evt løpe på apoteket og kjøpe enda en 3 dagers kur? Hakk'e noe lyst å sitte i timesvis på legevakten for dette. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest pakningsvedlegget skikkelig...? Etter at du er ferdig med vagitoriene skal du fortsette med kremen til symptomene er borte (en ukes tid), og deretter tre dager til.

(Innledningsvis står det også at du må kontakte lege dersom symptomene absolutt ikke blir bedre, eller forverres, etter tre dager. Ved gjentatte soppinfeksjoner bør du også kontakte lege.)

Skrevet

Slik som jeg forsto det, var at hvis symptomene ikke ble bedre etter 3 dager, måtte jeg ta kontakt med lege.

Men det du sier står der og... :tristbla: Tok kontakt med apoteket, og de sa at jeg burde ta en 3 dagers kur til. Kan jo ikke skade for mye... Vi dytter jo bare opp ting som dreper kakkerlakker. :ler:

Skrevet

Husk også at du må smøre på kremen i hele underlivet, ikke bare rundt skjedeåpningen. Begynn ved klitoris og avslutt rundt endetarmsåpningen. Ta gjerne litt krem på fingeren og stikk inn i skjeden, så langt du kommer.

Du kan jo også prøve Canesten, som jeg mener å huske har et litt annet virkestoff enn Pevaryl, men uansett synes jeg det høres ut som du bør ta en tur til legen. Det finnes andre antimykotika du kan ta (i tablettform).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...