Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Nå er jeg ferdig på skolen, med noen års høyere utdannelse. Men så har det seg sånn at jeg ikke vet hva jeg vil jobbe med, og egentlig ikke har lyst til å bruke utdannelsen min direkte (noe tekniske greier). Kunne tenke meg å prøve noen vikariater innenfor litt forskjellige ting. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips om ålreite steder å ta kontakt med? Det finnes så mange av dem, så jeg må være litt selektiv. Hvilke bør jeg sette langt nede på prioriteringslista?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har jobbet gjennom Adecco en par mnd nå og er veldig fornøyd. Har fått god oppfølging, og informasjon. Jeg har hørt at flere ikke liker dem, men jeg er veldig fornøyd! Eneste negative med å jobbe gjennom et byrå er lønna, du får ikke like bra betalt som om du skulle vært ansatt direkte i en bedrift.
vana Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Det er nok ikke noen hemmelighet at jeg ikke er så glad i Adecco. Det var det første byrået jeg tok kontakt med i Oslo. Lønna var lav, oppfølging dårlig, og måtte finne ut det meste på egenhånd. Etter å være ganske fortvila over å aldri høre noe særlig fra Adecco, tok jeg kontakt med TopTemp. Her fikk jeg et langt vikariat, god oppfølging, og ikke minst god lønn. Lønna her var 45 kr mer i timen enn jeg fikk hos Adecco. Men jeg tror at grunnen til at jeg er så misfornøyd med Adecco, var pga kontaktpersonen min der. Virket ikke som hun stod på for å få meg ut i jobb hvertfall. Jeg har også hørt gode ord om Proffice, og Vikarpartner. Det er bare til å ta kontakt med flere vikarbyrå også, og høre hva de mener og kan tilby deg!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Det er vanskelig å vite på forhånd. Men det er jo ingenting i veien med å ha kontakt med flere vikarbyråer. Da jeg var nyutdannet meldte jeg meg inn i flere, men det var stor forskjell på hvem som kontaktet meg ofte og hvem som kun tok meg inn til 1.gangsintervju. Adecco og Vikarpartner har jeg veldig god erfaring med. Manpower har jeg ikke hørt noe positivt om, og vi var en helg gjeng som meldte oss inn der etter endt skolegang. ALLE (!) fikk negativ erfaring enda vi hadde forskjellige kontaktpersoner. Kanskje tilfeldig, men jeg velger å ikke melde meg inn der igjen. Men som sagt.. Erfaringene er splittet.. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå