Gå til innhold

Sinnsyke menstruasjonssmerter..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 26 år med to barn. De er 3 og 9 år.

Jeg har aldri hatt mens-smerter, men de siste 8 mnd har jeg hatt helt sinnsyke smerter når jeg har hatt menstruasjon, sånn at jeg nesten besvimer. Jeg må være hjemme fra jobb og jeg kan ligge å skrike av smerte leeeenge. Det er helt vanvittig vondt. Jeg vet egentlig ikke om det hjelper med smertestillende, jeg pleier å ta masse, men kanskje det hadde vært ennå verre om jeg ikke hadde tatt.

Jeg dro til legen med dette for ett halvt år siden, ble henvist til sykehuset og de sa at alt var i orden, de kunne ikke se noe galt i livmoren. Ikke endometriose, cyster eller muskelknuter...

Er det noen andre som har det sånn? Som vet hva det kan komme av? Eller som har råd til hva jeg kan gjøre???? Jeg blir sprø. Det kommer mens jeg er på jobb osv. Klarer ikke kjøre bil hjem en gang. Det er ikke så kult å være hjemme fra jobb 2-3 dager i mnd på grunn av det heller.

Jeg har hatt blodpropp så jeg kan ikke bruke noen form for hormonmedisiner...

HJELP!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode raad aa komme med, men ville bare si at jeg ogsaa har det saann iblandt. Klarer ikke staa paa beina, kaldsvetter og holder paa aa svime av.. Har vaert og tatt masse tester, men legene finner ikke noe. Det eneste raadet jeg faar er aa ta ibux og holde ut.

Beklager at jeg ikke har noen raad til deg, men foeler med deg :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

- Se over kostholdet ditt. Mine problemmattyper er stekt mat, fett, sukker, salt, krydder, osv. Når jeg må være så sikker som mulig på at jeg slipper de verste smertene lever jeg på kokt ris et par dager før mens, og til den er mer eller mindre over. Men dette er mye pga at jeg får problemer med løs mage, og den type smerter også. alikevel, jeg har hørt enkelte merker forskjell på rene "krampesmerter" etter hva de spiser.

- Magnesium. Virker krampedempende. Tas litt før mens, og utover. Pleier ta en spiseskje pulver i vann og svelge ned.

- Gurkemeie. Betennelsesdempende. Hiver ned en spiseskje før mens, og et par doser daglig.

- Ryllik. Skal ikke brukes før mens er i gang. Bruker uttrekk selv. Smertedempende, og begrenser kramper om jeg husker rett.

- Lavendelolje. Jeg tåler det godt, og pøser ren olje på rygg, mage, øvre del av underlivet osv.

- Akupunkttur ha jeg vurdert, men jeg har ikke behov for det nå for tiden.

- Siste utvei, fjerne livmorslimhinnen ved brenning el. Men dette steriliserer deg delvis. Eggene fortsetter å komme, og du kan fortsatt bli gravid, men sjansen for spontanabort skyter i taket. Blir normalt sett kun gitt samtidig med sterilisering for å unngå belasningen ved stadige SA.

Gjest Gjest
Skrevet

Naproxen funker bedre enn vanlige smertestillende. Fåes kjøpt reseptfritt på apoteket og bør taes før du får vondt(gjelder vel med vanlige smertestillende også ang. menssmerter). Kan godt ta det når du vet at mensen kommer. Og ikke ligge krøket sammen, men strekke deg ut funker vel litt også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også fryktelige menssmerter. Du skal ikke behøve å ha det helt j*** hver eneste måned! Gå til legen din å få resept på sterkere smertestillende om ikke ibux eller naproxen hjelper.

Husk at man må ta smertestillende med en gang man kjenner smertene, da hjelper de best.

Varme hjelper også. Og bevege seg for å få igang blodsirkulasjonen, men det er ikke alltid så lett når man er forferdelig vondt.

Skrevet

ta smertestillende hver 4 time. Da slipper du å ha smerter i de 20 min før pillene funker. Vær på forhånd med pillene.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har også veldig mye smerter, men det er som regel den første dagen. Som sagt tidligere så hjelper varme, har kjøpt meg varmeflaske som jeg bare legger over magen, og det hjelper veldig. Håper tipset er til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...