Gå til innhold

Handloholiker?


Sjefs-snipa

Anbefalte innlegg

Dette var en arti tråd! Har lenge fundert på om jeg har et litt for stort shoppe-behov.. Nå kan dere hjelpe meg å finne ut av det! I tillegg tror jeg, som flere her inne sier, at en selv blir klar over hvor mye penger man egentlig bruker av å skrive alt ned her.

I tillegg synes jeg det er litt interessant å peke på årsaker til hvorfor mange får et "shoppe-problem". Mange sier shopping er terapi- for hva?

Ok, har ikke vært ute enda i dag- men jeg begynner med å skrive ned det jeg handlet i går.

* 3 knagger til badet fra Eva Solo : 219,-

* 1 oljeflaske fra Eva Solo (skal brukes til å ha kaffesirup på- utrolig praktisk) : 199,-

* 1 rosa lyslykt fra littala (de hadde ikke flere inne- men jeg har bestilt 5 til) : 250 pr. stykk

* 1 marineblå linduk til spisebordet (på 1/2 pris!!) : 499,-

* 1 rosa leppestift fra Christian Dior: 199,-

Veldig fornøyd med alle kjøp

Endret av Sjefs-snipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, Sjefs-snipa! Så artig å få nye hit! Masse fint du har kjøpt deg. Er du litt Eva Solo-holikar også? :fnise:

Velkommen hit iallfall! Eg skal titte innom ofte, så skriv i veg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hyggelig med nye forumvenner! Har kikket innom ett par andre kvinneforumer- men liker dette desidert best ! :)

Ha ha- er redd for at jeg ikke bare er en spesifikk Eva-Soloholiker: men mer generell design-kjøkkenutstyr-oholiker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøt varmen og besøkte ett vennepar i dag- så det ble ikke noen shopperunde. Det eneste ble en kjapp tur innom en butikk som ringte og sa at varene jeg hadde bestilt inn var ankommet: 2 stk. Con Gusto dobbel-boller a' 239,-. En til hver av oss (men må vel kjøpe til 12 etterhvert- siden de var så fine! :ler: )

Er kjempefornøyd med disse! Skal straks servere kvelds på terrassen til gubben i dem! Reker på den ene siden av bollen - ferskt brød på den andre. Ser skikkelig stilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var en relativt god handledag - veldig fornøyd :)

Veet hårfjeringskrem for bruk i dusjen

Clinique hårkrem (mild styling)

Clinique pore minimizer (instant repair)

Lacôme balsam for farget hår

Total: 619NOK,- på parfymeriet

1 Rosendahl 27 cm tallerken (min mann knuste en av våre 12 her om dagen..)

- 179NOK,-

2 stk Skagerak hvitvinsglass fra Hadeland (hadde bare 10 fra før) - 500NOK,-

Bok: den store reiseguiden av Risnæs og Kagge: 299,-

Total shoppet for: ca: 1600,-NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for all fremtid boikottet et parfymeri i dag. I går - som dere alle kan lese- kjøpe jeg en pore minimizer fra Clinique. Salgsjenta gav meg imidlertid feil farge- så jeg fikk en mye mørkere enn den jeg ba om. Ikke gav hun meg kvittering heller. Jeg oppdaget ingen av delene før jeg kom hjem.

I dag gikk jeg tilbake - og skulle bytte produktet. Da var det ei sur gammel røy (unnskyld språkbruken...) på jobb - du vet typen: gråe, sure middelaldrende kjærringer som bruker livene sine på å prøve å gjøre hverdagen sur for unge, pene og vellykkede kvinner. Argh.... (!!!) (Heldigvis er det FÅ av dem- men hun her må ha vært sjef i den lokaleklubben...)

Hun nektet meg å bytte til min farge - selv om jeg månedtlig legger igjen relativt mange tusenlapper i butikken. Og- selv om kjøpet forgikk i går- og butikken selv ikke ga meg kvittering OG feil produkt. I tillegg snakket hun veldig høyt og veldig nedlatende- slik at alle de andre som var innom hørte det. Hva gjør man med slike "megger"?? Forslag? Mitt beste forslag er selvsagt å boikotte butikken - men jeg skulle gjerne likt å sagt/gjort noe mer "personlig" mot henne... Ble så perpleks i butikken - at jeg ikke kom på noe snedig å si der og da.

Forslag??? :-)

Vel, dagens shopperunde ble relativt kort etter dette- da jeg ble så utrolig forbannet... Men, fikk ihvertfall med meg:

* 1 Sterling sølvpusseklut: 99,-

* 1 hverdags-perlesmykke fra Mikado: 549,-

* 1 bok: "Havets katedral" - hardback: 349,-

totalt: ca. 1000,-

Endret av Sjefs-snipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det bare en snartur til en del av byen der det ikke er så alt for mange butikker.....

Ble litt ymse småting på skeidar: skoskje, sengesett & 1 såpeholder og 1 zalo-holder til kjøkkent i rødt (matcher med de andre kjøkken-tingene jeg har fremme på benken.) Totalt ca. kr 600,-

Fikk dessuten 2 bøker i posten: "Frimureri" & "Champagne" - totalt ca 800,-

Dagens forbruk (fredag 01.08): 1400 NOK

Endret av Sjefs-snipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til shoppingdagbøkene! :vinke:

Skal bli morsomt og følge med i dagboka di! Jeg har også en svakhet for kjøkken-duppeditter... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker ! :)

Skal følge med din også- så kanskje vi kan hente kjøkkendings-tips fra hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er jo helg- så da er det lov å unne seg litt ekstra... ! :fnise:

Er litt småskremt over summene jeg alt har klart å svi av på en uke - men heldigvis anser mannen min shoppingen min som en hobby: og klager aldri :) "-Jeg liker jo også at vi har det fint rundt oss- og har fine ting", som han pleier å si.

Så var det å prøve å huske alt....:

* 2 par sandaler, ett par til 299,- og et par til 699,-

* 8 Rosendahl kaffeglass : 219,- pr sett av 4

* 6 Kaffeskjeer fra Hardangerbestikk : 349,-

* Rosa dekorsandboks: 49,-

* Gammeldags doseringsskje: 49,-

* Nøtteknekker: 49,-

* 4 Borddekorerings-roser i hvitt porselen: 149,-

* Ingrid Espelids fiskekokebok : 299,-

Totalt lørdagsshoppet for ca. 3400,-NOK

Ja ja, søndagen blir jo tross alt en "hviledag"... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluen!!

Så masse kult du shoppar, du er flink som shoppar kjøkkenting som ein faktisk treng-treng :) Artig med litt classy kjøkkenduppedittar. Eg kjem nok til å investere meir i slike ting når me får kjøpt oss leiligheit. Akkurat no er kjøkkenet såpass lite at det ikkje er plass til meir enn det mest nødvendige. Er du glad i å lage mat og trave rundt på kjøkkenet?

Uff, eg kjenner såååå godt den følelsen du hadde etter at du hadde vore i det parfymeriet. Og ja! Sånn er det faktisk ein del plassar, men spesielt på Sundt i Bergen (vanlegvis pleier eg ikkje oppgi sånt, men her er det til tider såpass dårleg service at det er berre å få skrike ut om det. Er det kanskje her du også var? Det ville iallfall ikkje forundre meg...).

Her vart eg faktisk anklaga for å ha skifta på prislappar! Eg fant eit smykke som eg ville ha (ikkje noko dyrt smykke) og gjekk i kassen med det. Ho sure megga som sto i kassen sa berre "Herregud, folk er frekke! Dette smykket er ikke sååå billig". Neihei? Det var den prislappen som sto på sa eg då. Då berre rista dama på hovudet og spurte ei anna som stadfesta at eg hadde rett. Etter det var ho heilt stille, ikkje ei beklaging eller noko fordi ho hadde anklaga meg. Flaut var det også sidan det var folk bak i køen. Etterpå kom eg på fullt av ting eg skulle ha sagt, men eg vart så forfjamsa i det det skjedde at eg fekk ikkje fram eitt ord. Eg hadde jo ikkje gjort noko galt.... :sjenert:

Det er ikkje berre dette tilfellet på denne butikken, det er rett og slett superdårleg service der (og det er ikkje berre på denne, men i veldig mange fleire og mest av den typen damer som du beskriv). Eg føler meg faktisk som ein fjott kvar gong eg står ovanfor slike. Nei, me må ta å finne ut kva me kan gjere med slike. Fattar ikkje at ikkje eigarane av parfymeri sjekkar ut korleis personalet opptrer ovanfor kundar.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufatterlig frekt! Er jo så godt som en svindlingsforsøk-anklage...! :kjefte:

Vet hvor jeg ikke skal gå innom neste gang jeg er i Bergen.

Dette parfymeriet ligger i en annen by - men det kan jo nesten virke som om det er en spesiell "parfymeri-sjanger"... Utrolig, utrolig irriterende! Kassadamene får betalt for å være hyggelig mot kundene- ikke omvendt! Lukter selvhevdelsesbehov og mindreverdighetskompleks lang vei!

Over til noe helt annet. Jeg ELSKER å lage mat :-) Mannen min og jeg driver egen bedrift, og jobber 80% av tiden hjemmefra. Dermed blir det mange flere måltider å tilberede daglig enn om vi hadde ordinære jobber. I tillegg liker vi å invitere venner og familie over på middagsselskaper så ofte som mulig.

Ser du har nedtelling til London-tur i signaturen din. Der kan jeg hjelpe deg med tips! Bodde der i 3 år - og reiser dit 3-4 ganger om året nå. Shopper stort sett aldri klær i Norge lenger (foruten friluftsklær) - venter til jeg kommer til "byen"! Desto mer nyttige kjøkkenting blir det på shopperundene hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe shopping i dag. Jeg og mannen min har vært ute med båten i finværet! Deilig å være på havet- den friske brisen, det forlokkende havbruset og den ensomme tosomheten med å være bare oss to og moder jord ! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøt varmen og besøkte ett vennepar i dag- så det ble ikke noen shopperunde. Det eneste ble en kjapp tur innom en butikk som ringte og sa at varene jeg hadde bestilt inn var ankommet: 2 stk. Con Gusto dobbel-boller a' 239,-. En til hver av oss (men må vel kjøpe til 12 etterhvert- siden de var så fine! :ler: )

Er kjempefornøyd med disse! Skal straks servere kvelds på terrassen til gubben i dem! Reker på den ene siden av bollen - ferskt brød på den andre. Ser skikkelig stilig ut :)

:velkommen: til oss shoppeglade!

Har du et bilde av de bollene? Hørtes veldig praktiske ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til oss shoppeglade!

Har du et bilde av de bollene? Hørtes veldig praktiske ut...

Takker og bukker !

Fant bilde av Con Gusto bollene hos Tilbords - var litt dårlig fotografert, men man ser poenget :) Kjempe praktisk til alt som serveres med brød - eller kanskje kjøttretter med ris (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stilige boller! Sånne vil jeg også ha, selv om jeg sliter litt med dårlig skapplass på kjøkkenet, blæh....

Kjekt med en annen som elsker London også, jeg pleier å reise dit to ganger i året, men skulle gjerne hatt et par turer til! Skal faktisk dit i morgen og være der til mandag. Har du noen gode shoppetips sånn på tampen? Er kjøkkenting billigere der enn i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt er merkevarer til kjøkkenet priset på samme nivå som i Norge. Men- London er bedre på salg! Sist jeg var der fant jeg en 5-armet Villeroy & Boch lysestake i krystall til 500 kroner :) Butikkpris i Norge er vel 15-1600.

I tillegg har de jo bedre utvalg. I vår kjøpte jeg blant annet en parmesankvern (som kan stå på bordet sammen med pepper- og saltkvern), toastrack (type serveringsgjenstad der du "stiller" opp brød/loff-skiver), noen lekre gammeldags krystallkarafler, og en haug med kakedekorerings-gjenstander.

Er du interessert i kakedekorering (gjenstander for å lage egen pynt, lekre farger, kakesprøyte-tupper, artige kakeformer osv osv) bør du reise til bydelen Burnt Oak med den svarte t-bane linja (Nothern Line). Der har de en fantastisk butikk som heter Sugarshack . Prisene er også jevnt over 50-60% rimeligere enn hos det norske alternativet Cacas .

I "high-street" har Debenhams, John Lewis og Harrods nesten bestandig salg på et eller annet i sine massive kjøkkenavdelinger. Her er det merkevare det er snakk om. Er du ute etter billigere gjenstander- kan du prøve å reise litt ut av bykjernen til f.eks en Tesco eller Matalan superstore. (Mange steder i sone 2 har dem). Primark i Oxford street er også et billig alternativ- og har bla en del brukbare og lekre tekstiler.

Klær er jo i enda større grad en smakssak- men mine high street favoritter er: New Look, Next, Debenhams og Dorothey Perkins. Designer-butikkene er jo også "goody-goody" - og du finner selvsagt alle i London: Manolo Blahnik, Chanel, Burberry, Dior osv osv.

Mange sverger til Primark for hverdagsklær (billig, billig, billig)- men kvaliteten er ELENDIG. Er du ute etter kvantitet til en rimelig penge vil jeg heller anbefale kjeder som Peacock og Matalan- like billig som Primark men klærne tåler en vask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stilige boller! Sånne vil jeg også ha, selv om jeg sliter litt med dårlig skapplass på kjøkkenet, blæh....

Kjenner til problemet med kjøkkenplass :fnise: (!)

Mannen min pleier å si at vi må bygge ut huset snart dersom jeg fortsetter shoppingen min :skratte:

God tur til London!!

Høstkolleksjonen er nok nettopp kommet inn- så det skal være nok å fråtse i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte et par ting ang London :)

- Undertøy: sverger til Ann Summers ! Overkommelige priser, og sexy sexy sexy - ikke tacky :lur:

- Camden er fantastisk på billige og kule sko. Her kan man gjøre kupp om man er god til å prute. Sjekk imidlertid vekselpengene- de er kjent for å gi "fake"-penger tilbake... (Du kan prute på butikkene i Camden - ikke bare i bodene. Selv synes jeg de beste varpene er i nettopp de små butikkene :) )

- Lekre gallakjoler og ekte korsetter finner du på FairyGothMother nær Liverpool street station. En del av utvalget er litt vel "gotisk" for min smak- men de har sine klassikere. Et lekkert korsett synes jeg er et must i enhver garderobe. Her tar de mål av deg slik at du får perfekt passform og timeglassfigur :)

Er du først i nærheten av Liverpool street- ta deg en tur innom markedet bak stasjonen. I motsetning til bla markedet i Notting Hill er dette ikke så spekket av turister. Stemningen er skikkelig lokal- og utvalget er som regel rimelig bra: en fugl av hver fjæring :)

På tampen må jeg også få anbefale et par matopplevelser. Er du glad i sjømat- må du spise på Livebait nær covent garden. De har en himmelsk hummer! I tillegg bør "Afternoon- te/scones/sandwich menyen på The Ritz prøves ut ihvertfall en gang i livet. Ta på deg en fancy drakt eller blomsterkjole - og føl deg som en overklasselady fra en svunnen tid!

Endret av Sjefs-snipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det litt av hvert...:

Ikea: Drops bilderamme og 3 isbritbrett med hjerter : ca. 100,-

Dyrebutikken: rund pipeleke med smiley på (falt godt i smak hos den håpefulle) :)

* 1 Con Gusto dobbelt-bolle til. Skulle egentlig ha flere, men butikken hadde bare en igjen. Besilte inn flere- men det kunne ta opp til en måned før de kom.. :gråte: : 239NOK,-

* 1 Bohemia krystall-blomstervase. På salg til 379,- !!! :gjeiper:

* Hardangerbestikks ostesett . Lekkert!! 300,-

Totalt shoppet for ca 1000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...