Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 jeg ringer legekontoret og sier at jeg trenger en time, men kan ikke komme før om to uker. ingen spør hva det gjelder, og når jeg på eget intiativ forteller at jeg har funnet en kul i brystet får jeg null respons. "ja, du får komme da og da".. skal ikke sånt sjekkes med en gang? jeg er redd, hvertfall nå, klarte ikke å si noe annet enn ok, hade. for jeg er jo helt på gråten. hva kan jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 jeg ringer legekontoret og sier at jeg trenger en time, men kan ikke komme før om to uker. ingen spør hva det gjelder, og når jeg på eget intiativ forteller at jeg har funnet en kul i brystet får jeg null respons. "ja, du får komme da og da".. skal ikke sånt sjekkes med en gang? jeg er redd, hvertfall nå, klarte ikke å si noe annet enn ok, hade. for jeg er jo helt på gråten. hva kan jeg gjøre? Dra til annen lege- privatleger har ikke lang ventetid. Eller møt opp på legekontoret uten time? De tar jo inn flere uten time hver dag>? Uff..stakar...lykke til!!!
Gjest StockDama Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hadde en kul for ikke så alt for lenge siden. Legen hadde ikke tid på lenge, så jeg stakk til legevakta. De var glad jeg tok initiativ, for den måtte bort med engang. Tok 2 timer fra jeg dro hjemmefra til jeg lå på operasjonsbordet. Ikke at jeg sier at du har noe farlig, kan bare være en fettklump, men om du er nervøs/redd, så dra til legevakta om du har mulighet.
Gjest Gjest_Lotta80_* Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Ring legen igjen (hvis du klarer) og si du MÅ ha en time med en gang, de har hastetimer til akutte ting. Slike ting skal man ikke vente med. Klarer du å kjenne om klumpen er rund eller ruglete? Størrelse? Sitter den løst eller fast? Evt ring en privatklinikk, feks Volvat. En mammografi (undersøkelse av brystet) kan avsløre ting. Jeg ville ikke ha ventet i 2 uker. Lykke til.
Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Ring legen igjen (hvis du klarer) og si du MÅ ha en time med en gang, de har hastetimer til akutte ting. Slike ting skal man ikke vente med. Klarer du å kjenne om klumpen er rund eller ruglete? Størrelse? Sitter den løst eller fast? Evt ring en privatklinikk, feks Volvat. En mammografi (undersøkelse av brystet) kan avsløre ting. Jeg ville ikke ha ventet i 2 uker. Lykke til. den kjennes rund, glatt og fast ut. men det kjennes ut som det er noe ved siden av. samme str som en stor ert tror jeg. drar til legevakten imorgen. var bare litt ekstra følsom i dag, det må jeg ikke være. hvis de "ikke har tid" da skal de få snakke med en sint jente, ja!
Gjest Pet Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 den kjennes rund, glatt og fast ut. men det kjennes ut som det er noe ved siden av. samme str som en stor ert tror jeg. drar til legevakten imorgen. var bare litt ekstra følsom i dag, det må jeg ikke være. hvis de "ikke har tid" da skal de få snakke med en sint jente, ja! Er den vond?
Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Er den vond? nei ikke vond. fant den helt tilfeldig da jeg tok på bodylotion.
mysan Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Hadde en kul for ikke så alt for lenge siden. Legen hadde ikke tid på lenge, så jeg stakk til legevakta. De var glad jeg tok initiativ, for den måtte bort med engang. Tok 2 timer fra jeg dro hjemmefra til jeg lå på operasjonsbordet. Ikke at jeg sier at du har noe farlig, kan bare være en fettklump, men om du er nervøs/redd, så dra til legevakta om du har mulighet. Litt avsporing, men ble den bare fjernet sånn helt uten videre i løpet av to timer, uten at de tok biopsi eller på annen måte undersøkte om det var en fettkul eller noe annet ufarlig? Jeg hadde brystkreft for noen år tilbake, og jeg ble først sent på ultralyd og biopsi før de oppdaget at kulen var kreft og at den måtte fjernes, og selv da tok det en uke før de kunne ta meg... Alt dette var en prosess som tok noen uker.
Gjest Pet Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 nei ikke vond. fant den helt tilfeldig da jeg tok på bodylotion. Ok. Jeg har hatt cyster i brystet to ganger, men de var veldig ømme. Lykke til, det er godt å få sjekket ut slikt så fort som mulig.
Gjest :) Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Slik er det vanligvis hos leger. Ihvertfal hos fastleger, de er bare noen suppehuer når det kommer til å ta sine pasienter seriøst. Ikke vent med å gå til legen, bare fordi de ikke gir deg time med en gang. Det KAN være en svulst, men det KAN være en godartet en, så ikke bekymre deg enda. Det kan også være betenthet (er det et ord?) innvendig, store innvendige kviser, osv. Ikke bekymre deg før du vet hva det er. Prøv å fu\yll dagene og hodet med andre aktiviteter og tanker. De fleste legekontor har drop in-timer. I værste fall så har du legevakta. Du vil nok måtte vente halve dagen på å komme inn. Men da vet du ihvertfall at du får sjekket det den dagen. *klem*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå