Gå til innhold

Photoshop/photoshop elements


Snil@

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt grønn på dette området og bare lurte på om det er noen forskjell på Photoshop, photoshop elements og adobe photoshop elements? Og hva er forskjellen?

Photoshop koster vel en formue? Og jeg ser ikke helt behovet for å bruke mange tusen på det.

Forresten, jeg har veldig lyst til å begynne med datascrapping, er det i noen av de ovennevnte programmene?

Tusen takk for hjelpen, hilsen en som ikke har så god greie på data... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adobe er bare navnet på produsenten, så Adobe Photoshop Elements er det samme som Photoshop Elements.

Elements er en forenklet utgave til langt lavere pris, i tillegg til å selges frittstående leveres den sammen med utstyr som f.eks. scannere.

Du kan trygt begynne med Elements eller det helt gratis og knallgode GIMP, så får du heller vurdere fullutgaven av Photoshop hvis disse andre ikke strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapping kan du gjøre i alle de programmene, tror de fleste bruker Photoshop - og det er i PS det er flest tutorialer rundt på nettet...

Det ligger ikke inne noe scrappingutstyr i noen av programmene, du laster ned kits og stæsj rundt omkring på nettet - mye er gratis - og så scrapper du ut ifra det...

Om scrapping får du masse svar om du går inn på f.eks http://www.datascrapping.no eller http://www.scrapscandistyle.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutorials er videosnutter/flash animasjoner på nettet som viser deg hvordan du kan bruke programmet.

Photoshop fullversjonen er laget med tanke på det profesjonelle markedet, dvs. fotografer, grafisk bransje og bedrifter. En fullversjon koster her rundt kr 5500,- engelsk versjon og kr 7 500,- for norsk versjon.

Photoshop Elements er laget med tanke på det private hjemmemarkedet og amatørfotografer med digitalt kamera. Prisen er rundt kr 700,-

Photoshop Elements mangler ca. 20% av funksjonaliteten i fullversjonen, som ifølge Adobe selv ca 80 % av brukerne aldri ville ha benyttet.

Photoshop Elements er rett og slett et jævlig godt og billig produkt. Kjøpte min lisens for et par år siden hos aladdin ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...