Gå til innhold

Opplysning søkes


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg bruker et variert utvalg av grønnsaker til kjøtt og fisk. I dag kom jeg i tanker om at det vannet jeg har lettkokt mine grønnsaker i; går det an å drikke det etterpå? Er det sunt og helsebringende å drikke, med andre ord? Noen som pleier å gjøre det?

En eldre tante i min familie, pleide alltid å drikke laken fra hermetiske erter - påsto at det var godt og sunt for magen. Akkurat det virker ikke så lystbetont på meg, men de friske sakene der, frister! What you say? :D

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 personer innom og tittet til nå...så da er det nok ikke så mange som bruker det, tror jeg vi kan tolke det som så langt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om å drikke det er godt/sunt, men jeg bruker alltid litt av potetvannet i sausen når jeg lager steiker av forskjellige slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er spesielt sunt (eller usunt). Tror ikke mye av vitaminene koker ut i vannet, spesielt ikke hvis grønnsakene er lettkokte.

Bruker kokevannet fra kål til kålstuing, og fra gulrøtter til gulrotstuing osv, men det er jo for å få med smaken mer enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok man kan drikke det forde det er jo det samme man gjør når man lager suppe, juice eller saft bare det inneholder flere deler av grønnsakene/frukt. Men bruk ikke aluminiumskjele og salt forde da får du aluminium i drikken.

Jeg bruker jo saften fra kokt kylling til å lage grønsakssuppe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok man kan drikke det forde det er jo det samme man gjør når man lager suppe, juice eller saft bare det inneholder flere deler av grønnsakene/frukt. Men bruk ikke aluminiumskjele og salt forde da får du aluminium i drikken.

Jeg bruker jo saften fra kokt kylling til å lage grønsakssuppe ...

Jeg bruker kraften fra kokt kylling til å lage kyllingsuppe, til grønnsakssuppe bruker jeg faktisk grønnsaksbuljong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...