Gå til innhold

Hvor mye koster flyttebyrå?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_undreren_*
Skrevet

Jeg bare lurer på omtrentlig pris. Hva har dere betalt?

Vi har lovt oss selv at vi ALDRI mer skal flytte uten flyttebyrå. Har flyttet litt for ofte de siste årene og blir svett bare vi ser på ei eske... Derfor skal vi sørge for å ha råd til flyttebyrå neste gang vi må flytte. (Håper det blir lenge til!) Og vi må vite litt sånn omtrentlig hva vi må sette til side på sparekonto for den begivenheten.

Leiligheta vår er ca 100 kvadratmeter, fylt med møbler og duppeditter. Ingen minimalistisk stil her nei. ;) Og når vi skal flytte så blir det innenbys. Vi bor i andre og tredje etasje, og den dagen vi flytter blir det til rekkehus med to etasjer.

Jada, jeg vet ingen kan gi meg en konkret pris. Det er mange ting å ta hensyn til, som mengde møbler, forskjellig praksis hos forskjellige byråer osv. Men jeg bare lurer sånn cirka. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke medlem
Skrevet

Heisann:) Er ikke medlem her inne,bare å kikker.

Vi skal ha flytte byrå fra Bergen til Trondheim,og betaler ca 33 000 kr med pakking og forsikring. Alle møbler og små ting er med i prisen:) Det er sikkert billigere viss dere ikke skal flytte så langt da! Vi hørte rundt på priser fra forskjellige byråer,og prisene varrierte alt fra over 50 000 kr og ned til tilbudet vi valgte.

Lykke til!

Gjest Gjest_undreren_*
Skrevet
Heisann:) Er ikke medlem her inne,bare å kikker.

Vi skal ha flytte byrå fra Bergen til Trondheim,og betaler ca 33 000 kr med pakking og forsikring. Alle møbler og små ting er med i prisen:) Det er sikkert billigere viss dere ikke skal flytte så langt da! Vi hørte rundt på priser fra forskjellige byråer,og prisene varrierte alt fra over 50 000 kr og ned til tilbudet vi valgte.

Lykke til!

Takk!

PS: Trenger ikke være medlem, mange av oss som ikke er det. Skriv i vei! :)

Skrevet

Flyttebyråer kan lett bli fryktelig dyrt- men siden dere flytter innebys blir det nok overkommelig. Sist vi flyttet (hus på 230kvm)- ble regningen for pakking/forsikring/frakt 163.000NOK... Men- så var flyttedistansen New York-"lite sted i Nordland"....

Skrevet

Da vi flyttet fra Østlandet til Vestlandet nylig, sendte vi mail til en haug med byråer for å få prisoverslag. Endte opp med et byrå, og betalte 10.000 kr. Men vi hadde begrenset med saker og ting, ingen store møbler, ingen hvitevarer, kun pappesker og litt løsgods.

Gjest Mesterflytter
Skrevet

Jeg har brukt flyttebyrå de siste gangene jeg har flyttet og det blir det nok igjen neste gang.

Hvis du pakker ned og opp selv er det ikke så gal pris. De jeg brukte hadde en pris for bilen og så får medgått tid for de to karene som gjorde jobben. Jeg har en god del mindre enn dere.

I tillegg låner disse ut kartonger (Petter Dahl) gratis som de bringer til adressen og henter igjen etterpå.

Det er to år siden jeg flyttet sist og da kostet dette rundt 1200 for bilen og så ble det vel 3 timer totalt x 2 mann (men det skal sies at det var ikke langt å kjøre). Jeg tror hele gildet kom på 6.000 inkl. mva. For meg ville det ikke svart seg å leid bil for å gjøre dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...