Gå til innhold

Millies dagbok


Millie_82

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste en dagbok her og ble inspirert til å lage en selv...

Jeg er ei jente på 26 år som studerer i Bergen. Bor her sammen med min svenske samboer som jobber. Trives godt i byen mellom de sju fjell, men vil hjem når jeg er ferdig med studiene.

I februar 2008 sluttet jeg med p-piller etter mange år. Tenkte at det ville ta tid før kroppen fungerte normalt, men prøvde å unngå de usikre periodene. Ikke fordi jeg ikke ville ha barn, men fordi det hadde passet best å drøye det litt. Jeg pleier å være veldig regelmessig slik at jeg kan kjenne og vite når tanta kommer. I mai kjente jeg at den var på vei, til riktig tidpunkt og tenkte ikke mer over det. Merket at puppene var ømme, men tenkte at dette var pga. p-pilleslutt. Dagen etter ble jeg litt overraska over at det ikke skjedde noe. Tanken slo meg og, utålmodig som jeg er, dro jeg til apoteket og kjøpte to tester. Var med litt blandede følelser jeg tok den første testen. Samboer derimot, var så glad og var sikker på at noe var på gang. Jeg mente at testen var negativ, men samboer mente det var et pluss der. Tok en til som ble lik den første, og vi "kranglet" om det var et pluss- eller minustegn der. Leste på nettet om div. strektydning og ble egentlig ikke klokere.

Slo meg til ro med at jeg hadde rett, hehe, og lot det være. Dagen etter stod jeg på jobb og fant plutselig ut at samboer kanskje hadde rett. Dro til apoteket og kjøpte en digital test for å slippe tegntydning. Tok testen med en gang jeg kom inn døra og etter 20 sek. lyste det GRAVID mot meg i displayet. Akkurat der og da ble jeg kjempefrustrert og lei. Dette var ikke planen. Men da samboer ble såååå glad, smittet gleden hans litt over på meg og fikk meg i bedre humør.

7. juni skulle jeg på jobb om morgenen og fant litt lyserosa blod på papiret. Ringte legevakten og fikk beskjed om å ta egenmelding og ta det med ro. Hjalp ikke og det endte med SA. Det var trist, men flinke og snille leger/gynekologer på legevakten og Kvinneklinikken på Haukeland hjalp meg. Samboer tok det svært hardt og jeg syntes så synd på han. Fikk to innvendige UL-undersøkelser på KK fordi fastlegen var redd for svangerskap utenfor livmoren da jeg hadde vondt i korsryggen og i den ene egglederen. Er sååå glad for at jeg fikk det for der så de at alt var ute og at hele systemet så fint og normalt ut etter SA'en. I tillegg ble det tatt blodprøver som viste at hcg-nivået sank slik det skulle. Er glad jeg fikk vite at alt er normalt og fungerer.

Gynekologen sa at det ikke var noe i veien fysisk for å sette igang med prøvingen med en gang, men jeg ville ta det rolig og se det litt an. Fikk vanlig mens 6.-10. juli, noe som tilsvarer en syklus på 29 dager. Tidligere har jeg hatt 27 dager, men kroppen er vel litt i forvirra etter alt den har vært igjennom så kan vel ikke forvente noe annet. Håper egentlig at neste syklus blir 27 dager.

Nå venter jeg vel egentlig bare på at jeg får mensen igjen, evt. kan teste. Men når jeg ikke kan stole helt på syklusen så er det litt vanskelig å vite hva jeg skal forholde meg til. Er denne syklusen på 29 dager slik som forrige så venter jeg tanta 4. august.

Det positive med SA var at jeg i forbindelse med den fikk sjekket at alt er normalt og at alle legene jeg pratet med sa at dette dessverre er veldig vanlig. De forklarte, beroliget og var bare helt supre.

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en arbeidsdag er over og sola skinner. Gleder meg til ferien nå, skal bli godt å komme litt bort fra sin egen stue og oppleve noe nytt. Grugleder meg til mandag. Er en veldig utålmodig person og vil helst vite alt før det i det hele tatt er påtenkt. Hvis ingen TR viser seg på mandag så tester jeg. Men regner egentlig med at jeg kan spare den til neste måned... Kjenner absolutt ingenting. Og er usikker på om jeg kjente noe sist. Husker rett og slett ikke, for jeg kjente jo ikke etter da :sukk:

Håper alle har/har hatt en fin ferie :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å vente til mandag så jeg tok en test i dag morges. Er gravid :hoppe: Hvertfall ifølge CBD. Har lest at det er svært uvanlig med falske positive tester. Noen som har opplevd det?

Merker lite til hele greia egentlig, men har vondt i korsryggen og litt i siden. Ikke noe å klage over, men håpet at det kunne være et tegn på at noe var på gang...

Er redd det skal ende i SA igjen. Eneste jeg tenker på akkurat nå. Vil helst grave meg ned og våkne om 8 mnd. Er en bekymret person og dette kommer til å oppta meg MYE i tiden fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå :rødme: så spennende

Gratulerer Mille :klem:

:hoppe: litt forsiktig for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Pusilus... :bukke:

Har tatt 3 tester siden torsdag, klarer liksom ikke å tro at de stemmer. Er 400kr fattigere pga det, jammen dyre de der CBD-testene! Men det er verdt det for å se 'gravid' i displayet :juhu:

Merker fortsatt lite til hele greiene, men kjenner av og til at noe er på gang nederst i magen, litt på sidene. Da jeg lå i senga her en dag og skulle snu meg på siden fikk jeg kraftig vondt i høyre siden. Kjentes ut som om noen dro hver sin vei der nede. Håper det er normal, kjentes egentlig som om noe løsnet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :juhu:

Her blir det spennande å følgja med vidare. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...